خطر برخی بازی‌های آنلاین برای فرزندان جدی است

خطر برخی بازی‌های آنلاین برای فرزندان جدی است

سرهنگ امین یادگار نژاد رئیس پلیس فتا استان کرمان خطر برخی از بازی‌های آنلاین برای کودکان و نوجوانان را جدی دانست و گفت: ظاهر برخی بازی‌های آنلاین سرگرمی و تفریح است اما اهداف طراحی شده این بازی‌ها می‌تواند نگرش کاربران و هویت آن ها را تغییر دهد.

خطر برخی بازی‌های آنلاین برای فرزندان جدی است

به گزارش “اقطاع خبر”   امین یادگار نژاد رئیس پلیس فتا استان کرمان افزود: امروزه استفاده از بازی‌های آنلاین برای قشر جوان و نوجوان و خصوصا کودکان تبدیل به مسئله‌ای شده که بیشتر وقت کودکان و نوجوانان را به خود اختصاص داده است.

وی تاکید کرد: واژه بازی به عنوان سرگرمی شناخته شده اما متاسفانه شکل‌گیری شخصیت کودکان و نوجوان با اهداف مخرب برخی بازی‌های آنلاین و رایانه‌ای توام شده است که این امر می‌تواند تبعات منفی به دنبال داشته باشد.

“یادگارنژاد”خاطرنشان کرد: ظاهر برخی از بازی‌های آنلاین سرگرمی و تفریح است اما اهداف طراحی شده این بازی‌ها می‌تواند نگرش کاربران و هویت آن ها را تغییر دهد و باعث ایجاد ابهامات و تخیلات در مسائلی از قبیل نوع رفتار، القاء آداب و رسوم و اعتقادات مختلف، تغییر سبک زندگی و سایر مسائل شود.

رئیس پلیس فتا استان با تاکید بر لزوم ارتقاء دانش والدین در این خصوص به جهت پیشگیری از به دام افتادن کودکان و نوجوانان اضافه کرد: فعالیت کودکان و نوجوانان در فضای مجازی مسلتزم همراهی و همگامی والدین و نظارت دقیق آن ها بر فرزندان است که می‌تواند باعث کاهش تهدیدات و آسیب‌های فضای مجازی شود.

یادگار نژاد افزایش رفتارهای پرخاشگرانه، انزوای اجتماعی و دوری از خانواده و اجتماع و گوشه گیری را از جمله تاثیرات منفی اینگونه بازی‌های آنلاین بیان کرد و گفت: این موارد می‌تواند تبعات منفی بر مسائل اعتقادی، فرهنگی و اجتماعی فرد نیز داشته باشد.

وی ادامه داد: در برخی موارد هنگام خرید بازی‌های آنلاین نیاز به واریز وجه و از همین رو ممکن است فرزندان به واسطه پرداخت آنلاین به درگاه‌های جعلی بانکی هدایت شوند و مورد سوء‌استفاده‌های مالی قرار بگیرند از اینرو حضور والدین و همراهی فرزندان در هنگام خرید بازی‌های آنلاین امری ضروری است که در این رابطه به شهروندان توصیه می شود: موارد مشکوک در این موارد را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.Cyberpolice.ir  لینک مرکز فوریت های سایبری گزارش کنند.

انتهای پیام/تاج الدینی

———-
منبع:آرمان

درباره ی خبرنگار اقطاع خبر

مطلب پیشنهادی

اهدای ۲ هزار سری جهزیه به زوج‌های جوان تحت حمایت کمیته امداد کرمان

اهدای ۲ هزار سری جهزیه به زوج‌های جوان تحت حمایت کمیته امداد کرمان

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور گفت: رزمایش ملی اهدای ۴۲ هزار جهیزیه به …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *