۞ امام علی (ع) می فرماید:
هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

موقعیت شما : صفحه اصلی » شهربابک
درخشش تنور داغ نان کرنون شهربابک
درخشش تنور داغ نان کرنون شهربابک

درخشش تنور داغ نان کرنون شهربابک

تنور داغ کرنون شهربابک در جشنواره ملی نان کرمان می‌درخشد. به گزارش گروه اجتماعی پایگاه خبری «اقطاع خبر»؛ به نقل از روابط عمومی فرمانداری شهربابک، نگین کویر کرمان، با حضور پررنگ در دومین جشنواره ملی نان، یک بار دیگر طعم اصیل و سنت‌های غنی خود را به رخ کشید. در این رویداد بزرگ که با […]



تنور داغ کرنون شهربابک در جشنواره ملی نان کرمان می‌درخشد.

درخشش تنور داغ نان کرنون شهربابک

به گزارش گروه اجتماعی پایگاه خبری «اقطاع خبر»؛ به نقل از روابط عمومی فرمانداری شهربابک، نگین کویر کرمان، با حضور پررنگ در دومین جشنواره ملی نان، یک بار دیگر طعم اصیل و سنت‌های غنی خود را به رخ کشید. در این رویداد بزرگ که با حضور ۲۵۰ غرفه از سراسر کشور در بوستان مادر کرمان برگزار شد، نان محلی کرنون توانست توجه بازدیدکنندگان را به خود جلب کند.

 
نان کرنون، به عنوان یکی از ارزشمندترین میراث‌های ناملموس شهربابک، از سال ۱۳۹۵ به ثبت ملی رسیده است. این نان خوشمزه و سنتی که در میان مردم استان کرمان محبوبیت خاصی دارد، در جشنواره امسال توسط چندین تیم نانوایی از جمله خانواده‌های طهماسبی و عسگری پخته و عرضه شد.
 
حمایت‌های نورالدینی سرپرست فرمانداری شهربابک، و شجاع سرپرست معاونت برنامه‌ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرمانداری، نقش مهمی در حضور موفق نان کرنون در این جشنواره داشته است. حضور پرشور مردم در غرفه پخت نان کرنون، نشان از اهمیت و جایگاه ویژه این نان در فرهنگ و آئین مردم این منطقه دارد.
 
دومین جشنواره ملی نان، فرصتی ارزشمند برای معرفی تنوع نان‌های ایرانی و آشنایی با فرهنگ غنی نان‌پزی در مناطق مختلف کشور بود. شهربابک نیز با حضور فعال در این جشنواره، توانست ضمن معرفی نان کرنون به عنوان یک محصول شاخص، به گسترش فرهنگ نان‌پزی سنتی و حفظ میراث فرهنگی خود کمک کند.
 
انتهای خبر/ شهربابک 


———-
منبع:آرمان

پاسخ دادن

ایمیل شما منتشر نمی شود. فیلدهای ضروری را کامل کنید. *

*