۞ امام علی (ع) می فرماید:
هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

موقعیت شما : صفحه اصلی » قلعه گنج
دعوت اسلام به حفظ وحدت و اتحاد
دعوت اسلام به حفظ وحدت و اتحاد

دعوت اسلام به حفظ وحدت و اتحاد

امام جمعه اهل سنت رمشک قلعه‌گنج گفت: اسلام مردم را به وحدت و الفت، اتحاد و اخوت دعوت کرده است. مولوی حسن رمشکی در گفتگو با خبرنگار گروه سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «اقطاع خبر»؛ ضمن گرامیداشت هفته وحدت گفت: اسلام مردم را به وحدت و الفت، اتحاد و اخوت دعوت کرده است. وی افزود: دین […]


امام جمعه اهل سنت رمشک قلعه‌گنج گفت: اسلام مردم را به وحدت و الفت، اتحاد و اخوت دعوت کرده است.

دعوت اسلام به حفظ وحدت و اتحاد

مولوی حسن رمشکی در گفتگو با خبرنگار گروه سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «اقطاع خبر»؛ ضمن گرامیداشت هفته وحدت گفت: اسلام مردم را به وحدت و الفت، اتحاد و اخوت دعوت کرده است.

وی افزود: دین مبین اسلام همه جامعه بشریت اعم از عَرب و عَجَم و همه‌ مسلمانان را در سایه اتحاد، وحدت، همبستگی، محبت و دوستی، صلح و آرامش سراسری و عمومی فرا می‌خواند و آن را نعمت بزرگ بر جهان اسلام پنداشته است.

امام جمعه اهل سنت رمشک بیان کرد: خداوند می‌فرمایند؛ «همه به دین و قرآن تمسک ورزید و از هم جدا و متفرق نشوید، نعمت و احسان پروردگار را بر خویش به یاد آورید، زمانی که با هم دشمن بودید خداوند در دل‌های شما الفت و محبت ایجاد و در اثر آن با یکدیگر برادران دینی و اسلامی شدید.»

رمشکی تصریح کرد: دین مبین اسلام علیه تفرقه و چندگرایی که نژادی را بالاتر از نژاد دیگر، گروهی را بالاتر از گروه دیگر و زبانی را بالاتر از زبان دیگر ترجیح و برتری می‌دهند به مبارزه برخواسته و آن‌ها را مردود و باطل اعلام می‌کند.

وی بیان کرد: معیار فضیلت و برتری از نظر اسلام تقوا و دانش است که منافع بشری را تحقق می‌بخشد، رسول خدا (ص) می‌فرمایند؛ مردم مثل دانه‌های شانه مساوی و برابر هستند و عرب را بالاتر از غیرعرب جز به تقوا و پرهیزگاری هیچ فضیلتی نیست.

امام جمعه اهل سنت رمشک ابراز کرد: صلح و همبستگی در قرن مدرن یک هدف ملی، دینی و هدف جهانی سراسری قرار گرفته است، دین مبین اسلام بشریت را به سوی انسانیت، صلح، وحدت و همبستگی فرا می‌خواند و صلح و همبستگی جامعه بشریت را بزرگ‌ترین هدف خود قرار داده است و ضامن تحقق بخشیدن این هدف تلقی کرده است.

انتهای خبر/لعیاسالاری


———-
منبع:آرمان

پاسخ دادن

ایمیل شما منتشر نمی شود. فیلدهای ضروری را کامل کنید. *

*

پنج + چهارده =