دیه جوان کوهبنانی صرف ساخت کتابخانه می شود

دیه جوان کوهبنانی صرف ساخت کتابخانه می شود

خانواده طهماسبی پیوسته سکوت می کنند تا پاداش کارشان در معنویت پاک بماند کمتر دوست دارند خاطره تلخ زندگیشان را بازگو کرده و گاهی در مورد ایده خویش زلال و فروتن سخن می گویند.

دیه جوان کوهبنانی صرف ساخت کتابخانه می شود

به گزارش خبرنگار “اقطاع خبر “رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان کوهبنان عنوان کرد: جابر  بی کتاب نمی زیست و این دلبستگی موجب شد تا والدینش تصمیم بگیرند، دیه او  کتابخانه ای در کوهبنان باشد.

خلیل الله باقی زاده بیان داشت: آگاهی بخشی به مردم بسیار ارزشمند است اعتقاد و توجه به این موضوع موجب می شود تا مردم آگاه تر و سالم تر زندگی کنند.

وی ادامه داد: نمی توان در همه امور متوجه دولت بود و آنان که می توانند می بایست پا به عرصه حضور بگذارند و یاریگر مردم خویش در امور علم، درمان و ورزش باشند.

رئیس اداره کتابخانه های عمومی کوهبنان ابراز داشت : هنگامی که آدم تصمیمی می گیرد در حقیقت به درون جریان نیرومندی پرتاب می شود که او را به مکانی خواهد برد که در زمان تصمیم گیری خوابش را هم نمی دیده و احداث کتابخانه کوهبنان چنین کرد.

وی تاکید کرد: گاه از پس دمان پر کشاکش تلخ به ایده های مهربان، نهال هایی جوانه می زند و در دور نمای آن سرزمین به شکوفه می نشیند که تلخی رویدادش شاید اندکی ملایم تر می گذرد.

باقی زاده ضمن قدردانی ازخیران کوهبنانی گفت :گاهی خیران به عمق عمل خویش نسبت به ساخت کتابخانه آگاه نیستند این در حالی است که با گام برداشتن در راه نیک کتابخانه سازی چه بسیار سرنوشت جوانانی که به نیکی تغییر می کند.

رئیس اداره کتابخانه های عمومی کوهبنان در گفت و گو با خبرنگار شهرستان افزود: کتابخانه عمومی شهید اول کوهبنان که توسط خانواده طهماسبی و همکاری فرمانداری شهرستان پا خواهد گرفت، تنها کتابخانه این شهر است که امروز در مراحل اولیه احداث است.

وی ادامه داد: کوهبنان، به لحاظ سرانه عضو وامانت رتبه برتر در استان کرمان را دارد اما متاسفانه به لحاظ فضای کتابخانه ای کم بضاعت ترین شهرستان کرمان است.

رئیس کتابخانه های عمومی کوهبنان اظهار داشت: بایستی به ازای هر صد نفر در کوهبنان، هشت متر فضای کتابخانه ای وجود داشته باشد این در حالیست که کتابخوانان برای استفاده از ظرفیت کتابخانه ی کوهبنان در صف می ایستند.
باقی زاده کل فضای کتابخانه ی شهر کوهبنان را ۳۰۰متر مربع عنوان کرد و افزود : تکمیل پروژه کتابخانه در بخش مرکزی کوهبنان یکی از اولویت ها ست که با تکمیل این پروژه  ۲۰۰متر مربع به فضای کتابخانه ی کوهبنان اضافه می شود.

وی ضمن قدردانی از خیر کتابخانه ساز در شهر کوهبنان از خیران خارج از شهرستان خواست یاریگر نهاد کتابخانه های عمومی شهرستان در توسعه فضای کتابخانه ای و همچنین رونق فرهنگ کتاب و کتابخوانی در جامعه فرهنگی کوهبنان باشند.

رئیس اداره کتابخانه های عمومی تاکید کرد : برای افزایش سرانه فضای کتابخانه ای شهرستان نمی توان تنها به دولت تکیه کرد و از طرفی نیاز نیست خیران کتابخانه ای احداث و به این اداره  واگذار کنند بلکه خیران می توانند بصورت شخصی کتابخانه دایر و در اختیار جوانان شهرستان قرار دهند.

وی بیان داشت: ‘ بخوان ‘ در جامعه ما امر نیست بلکه فرهنگ است و امید این که نه تنها به قوت برنامه ریزی ها بلکه به پشتوانه فرهنگمان و نیک اندیشی خیران فرهنگدان، کتاب خواندن نه در میان جوانان بلکه بدون در نظر گرفتن شرط سنی مداوم باشد.

لازم به ذکر است جابرطهماسبی از جوانان خوش ذوق و فرهنگی کوهبنان پیش از زلزله یلدای سال ۹۶ کوهبنان بر اثر سانحه رانندگی جان باخت و در روز ۱۴ مرداد سال ۹۶ در جوار امام زاده سلیمانشاه کوهبنان و در آرامگاه ابدیش آرام گرفت اما همچنان نام و یاد این جوان به همت خانواده اش جاودان خواهد ماند.

انتهای پیام/نامجو کوهبنانی

———-
منبع:آرمان

درباره ی خبرنگار اقطاع خبر

مطلب پیشنهادی

دیدار رئیس دادگستری شهرستان کوهبنان با زندانیان

دیدار رئیس دادگستری شهرستان کوهبنان با زندانیان

رئیس دادگستری شهرستان کوهبنان با حضور در زندان زرند با تمام زندانیان دیدار و به‌صورت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *