۞ امام علی (ع) می فرماید:
هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

موقعیت شما : صفحه اصلی » ويژه‌های خبری
راه‌اندازی دادگاه صلح در شهرستان‌های بزرگ کرمان
راه‌اندازی دادگاه صلح در شهرستان‌های بزرگ کرمان

راه‌اندازی دادگاه صلح در شهرستان‌های بزرگ کرمان

معاون برنامه‌ریزی و فناوری اطلاعات دادگستری کل استان کرمان گفت: تا ۱۰ روز آتی دادگاه‌های صلح در شهرستان‌های بزرگ راه‌اندازی خواهند شد. به گزارش گروه اجتماعی پایگاه خبری «اقطاع خبر» به نقل از روابط عمومی اداره‌کل دادگستری کرمان؛ حسن سلطانی‌نژاد در هفتمین جلسه شورای استانی راهبری اجرای قانون جدید شورای حل اختلاف اظهار کرد: قانون جدید […]


معاون برنامه‌ریزی و فناوری اطلاعات دادگستری کل استان کرمان گفت: تا ۱۰ روز آتی دادگاه‌های صلح در شهرستان‌های بزرگ راه‌اندازی خواهند شد.

راه‌اندازی دادگاه صلح در شهرستان‌های بزرگ کرمان

به گزارش گروه اجتماعی پایگاه خبری «اقطاع خبر» به نقل از روابط عمومی اداره‌کل دادگستری کرمان؛ حسن سلطانی‌نژاد در هفتمین جلسه شورای استانی راهبری اجرای قانون جدید شورای حل اختلاف اظهار کرد: قانون جدید دادگاه‌های صلح در دادگاه‌های عمومی سراسر استان کرمان اجرایی شده است به این صورت که پرونده‌هایی که در صلاحیت شورا بوده از این به بعد در دادگاه صلح رسیدگی می‌شود و در نتیجه با راه‌اندازی دادگاه صلح، شورای حل اختلاف به وظیفه و هدف ذاتی خود که صلح‌ و سازش است رسیدگی می‌کند.

وی بیان کرد: در این قانون جدید شورای حل اختلاف صرفاً اقدام به صلح‌ و سازش می‌کند و رأی صرفاً در دادگاه‌ها صادر خواهد شد و دادگاه صلح یک شعبه از دادگاه‌های شهرستان محسوب می‌شود، نه شعبه‌ای از شورای حل اختلاف.

معاون قضایی دادگستری کل استان کرمان با اشاره به وجود نواقصی در قانون جدید، گفت: هر قانونی در بدو امر با مشکلات و نواقصی همراه است، باتوجه‌به اینکه بعضی از آرا دادگاه صلح قطعی هستند، نمایندگان حقوقی دقت کنند در زمان تقدیم دادخواست خود یا در مقام دفاع از دادخواست‌ها به‌نوعی عمل کنند که در فرایند رسیدگی اموال عمومی دولتی حقی تضییع نشود.

وی ادامه داد:‌ قانون شورای حل اختلاف جدید و پر از ابهام و سئوال است، اگر سئوال و ابهامی وجود دارد به ما منتقل کنید تا ما به مرکز ارسال کنیم، در تهران یک کارگروهی تشکیل شده است که سؤالات را بررسی می‌کند و جواب می‌دهد.

انتهای خبر/ پسند


———-
منبع:آرمان

پاسخ دادن

ایمیل شما منتشر نمی شود. فیلدهای ضروری را کامل کنید. *

*

5 × 5 =