۞ امام علی (ع) می فرماید:
هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

موقعیت شما : صفحه اصلی » ويژه‌های خبری
رشد ۳ درصدی بیمه‌شدگان تامین اجتماعی
رشد ۳ درصدی بیمه‌شدگان تامین اجتماعی

رشد ۳ درصدی بیمه‌شدگان تامین اجتماعی

مدیرکل سازمان تامین اجتماعی استان کرمان از رشد ۳ درصدی بیمه‌شدگان این نهاد خصوصی در سه سال خدمت دولت سیزدهم خبر داد. محمود شیخ‌شعاعی در گفتگو با خبرنگار گروه اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی «اقطاع خبر» به عملکرد این نهاد در کرمان اشاره و عنوان کرد: سازمان تامین اجتماعی در استان کرمان بزرگ‌ترین نهاد بیمه‌گذار خصوصی […]


مدیرکل سازمان تامین اجتماعی استان کرمان از رشد ۳ درصدی بیمه‌شدگان این نهاد خصوصی در سه سال خدمت دولت سیزدهم خبر داد.

رشد ۳ درصدی بیمه‌شدگان تامین اجتماعی

محمود شیخ‌شعاعی در گفتگو با خبرنگار گروه اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی «اقطاع خبر» به عملکرد این نهاد در کرمان اشاره و عنوان کرد: سازمان تامین اجتماعی در استان کرمان بزرگ‌ترین نهاد بیمه‌گذار خصوصی در کشور محسوب می‌شود.
 
وی ادامه داد: صندوق‌های بیمه‌ای کشور شامل سازمان تامین اجتماعی، نیروهای مسلح، بازنشستگی کشوری، بازنشستگی روستائیان و عشایر، کارکنان صدا و سیما ، بانک‌ها و برخی شرکت‌ها مانند ذغال‌سنگ، ملی مس و غیره هستند که جمعاً ۱۸ صندوق را شکل داده‌اند و خدماتی همچون بازنشستگی، بیمه‌ درمانی و مستمری را به افراد تحت پوشش خود ارائه می‌دهد.
 
مدیرکل سازمان تامین اجتماعی استان کرمان با بیان اینکه بزرگ‌ترین صندوق بیمه‌ای کشور متعلق به سازمان تامین اجتماعی است، عنوان کرد: ۵۳ درصد از جمعیت کشور تحت پوشش این سازمان قرار دارند.
 
شیخ‌شعاعی ادامه داد: بیمه‌شدگانی که در کارگاه‌ها کار می‌کنند به دو عنوان حق‌بیمه پرداخت می‌کنند، که عنوان بیمه اجباری به پرداخت کارفرمایی و بیمه مشاغل آزاد به پرداخت شخص بیمه‌گذار اطلاق می‌شود، بیمه اختیاری، رانندگان، بازنشستگان، مستمری‌بگیران و افراد تحت پوشش آن‌ها نشان می‌دهد که جمعاً  ۵۳ درصد از جمعیت کشور عضو خانواده سازمان تامین اجتماعی هستند.
 
وی ادامه داد: پوشش بیمه‌ای در سطح استان کرمان نسبت‌ به میانگین کشوری همیشه پایین‌تر بوده که علت آن وجود شرایط اقتصادی ناپایدار بود به همین دلیل میزان جذب بیمه‌شدگان را هم در جایگاه پایین قرار می‌داد.
 
شیخ‌شعاعی با بیان اینکه در سه سال خدمت دولت سیزدهم شرایط تغییر کرد و وضعیت اقتصادی شاهد رشد خوبی در استان کرمان بود، اذعان کرد: در سال ۱۴۰۰ تقریبا ۴۷ درصد مردم کرمان تحت پوشش بیمه‌ تامین اجتماعی بوده‌اند و ۶ درصد با میانگین کشوری فاصله داشت.
 
مدیرکل سازمان تامین اجتماعی در کرمان افزود: در سه سال دولت سیزدهم جمعیت تحت‌پوشش بیمه تامین اجتماعی افزایش پیدا کرد به علت شرایط خوب اقتصادی که ایجاد شده بود اکنون ۵۰ درصد جمعیت استان کرمان عضو خانواده تامین اجتماعی هستند.
 
وی با بیان اینکه رشد جمعیت تحت پوشش تامین اجتماعی طی سه سال گذشته در کرمان بالاتر از دیگر استان‌ها بوده است، افزود: شرایط خاص اقتصادی که به‌ وسیله تیم توسعه اقتصادی استان رقم خورد سبب رونق شد، به‌ همین علت سازمان جمعیت بیش‌تری را تحت پوشش قرار داد.
 
شیخ‌شعاعی با بیان اینکه مجریان اقتصادی همیشه در سطح استان چند دستگاه تامین اجتماعی، مالیات و بانک‌ها را مانع تولید عنوان می‌کردند، گفت: در سال ۱۴۰۰ جایگاه اقتصادی استان رتبه ۳۱ را در کل کشور داشته است و همیشه چماق کم‌کاری را بر سر این سه دستگاه می‌کوبیدند که امروز این فشار از سازمان تامین اجتماعی برداشته شده است.
 
مدیرکل سازمان تامین اجتماعی ادامه داد: در سه ساله اخیر و در اوج شرایط بد اقتصادی که تحریم‌ها تشدید شدند اما تلاشی که دستگاه‌های مختلف اقتصادی استان با همت دولت سیزدهم انجام دادند، فصل به فصل فضای کسب‌ و کار استان ارتقاء یافت و امروز در جایگاه دوم کشوری ایستاده‌ایم.
 
وی کسب رتبه دوم جایگاه کشوری در فضای کسب و کار را مورد تأیید کارفرمایان دانست و گفت: علی‌رغم تنش‌های سیاسی و اقتصادی استان رو به رشد بوده است زیرا اعلام جایگاه استان‌ها از سوی اتاق ایران و براساس نظرسنجی از کارفرمایان تعیین می‌شود و نشان می‌دهد در این سه ‌سال تیم اقتصادی استان برای بهبود فضای کسب و کار، مخلصانه کار کرده‌اند.
 
شیخ‌شعاعی ادامه داد: ۳ درصد افزایش جمعیت تحت پوشش تامین اجتماعی در سه سال اخیر بسیار زیاد است و در برخی از استان‌ها شاهدیم که حتی یک درصد هم رشد نداشته‌اند، در سه دهه اخیر هیچ‌وقت طی سه سال جمعیت بیمه‌‌شدگان یک استان افزایش ۳ درصدی را تجربه نکرده بود.
 
مدیرکل سازمان تامین اجتماعی استان کرمان خاطرنشان کرد: با توجه به ظرفیت‌های معدنی و صنعتی که در کرمان وجود دارد ما حتی این ۳ درصد رشد را هم کم می‌دانیم، پس باید بیش‌تر از این برای رونق تولید کار می‌کردیم، البته با این حجم از پتانسیل‌هایی که داریم، شاید غفلت هم کرده ‌باشیم.
 
انتهای خبر/ طهماسبی
 
 
 
 
 


———-
منبع:آرمان

پاسخ دادن

ایمیل شما منتشر نمی شود. فیلدهای ضروری را کامل کنید. *

*

چهار × 4 =