۞ امام علی (ع) می فرماید:
هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

موقعیت شما : صفحه اصلی » جیرفت
سرشماری عمومی کشاورزی از نیمه دوم آبان
سرشماری عمومی کشاورزی از نیمه دوم آبان

سرشماری عمومی کشاورزی از نیمه دوم آبان

مسئول فنی ستاد سرشماری عمومی کشاورزی از سرشماری عمومی برای آخرین بار به صورت میدانی توسط سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی در جیرفت خبر داد. به گزارش گروه شهرستان‌های پایگاه تحلیلی خبری «اقطاع خبر»؛ زین‌الدین سنجری‌نژاد در خصوص سرشماری عمومی کشاورزی در شهرستان جیرفت گفت: سرشماری کشاورزی برای پنجمین بار در دستور کار قرار گرفته و […]



مسئول فنی ستاد سرشماری عمومی کشاورزی از سرشماری عمومی برای آخرین بار به صورت میدانی توسط سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی در جیرفت خبر داد.

سرشماری عمومی کشاورزی از نیمه دوم آبان

به گزارش گروه شهرستان‌های پایگاه تحلیلی خبری «اقطاع خبر»؛ زین‌الدین سنجری‌نژاد در خصوص سرشماری عمومی کشاورزی در شهرستان جیرفت گفت: سرشماری کشاورزی برای پنجمین بار در دستور کار قرار گرفته و این سرشماری برای اولین‌بار در سال ۱۳۵۲ توسط دولت وقت اجرا شد و در سال ۱۳۶۷ پس از پایان جنگ تحمیلی با یک دوره وقفه ۱۵ ساله در سال ۱۳۸۳ و بعد از آن در سال ۱۳۹۳ اجرا شد.
 
وی افزود: الان نیز در سال ۱۴۰۳ شاهدی این سرشماری عمومی برای آخرین بار توسط سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی به صورت میدانی هستیم که از دوره‌های آینده تمامی آمار و اطلاعات موردنظر برای پایش بخش کشاورزی توسط مراکز خدمات و مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان‌ها جمع‌آوری می‌شود.
 
مسئول فنی ستاد سرشماری عمومی کشاورزی شهرستان جیرفت اذعان کرد: در شهرستان جیرفت ۴۲ نفر مأمور سرشماری کشاورزی که آموزش‌های لازم را دیدند این فرایند و رویداد مهم اقتصادی را اجرا خواهند کرد، فرایند کار به این شکل خواهد بود که تمامی مأموران با حضور در منازل شخصی و اماکن عمومی و مؤسساتی که در حوزه کشاورزی فعالیت دارند، به صورت حضوری با مدیران این مؤسسات و سرپرستان خانواده‌ها مصاحبه می‌کنند و اطلاعاتی ثبت و ضبط می‌کنند.
 
سنجری‌نژاد بیان کرد: در این سرشماری کشاورزی ۹ دسته فعالیت مورد توجه قرار دارد که توسط سازمان برنامه و بودجه کشور و مرکز آمار کشور به استان‌ها ابلاغ شده و مورد تأکید قرار گرفته است.
 
وی مطرح کرد: در حوزه باغداری، زراعت، زنبورداری، پرورش دام سبک، پرورش دام سنگین، پرورش طیور پرورش کرم ابریشم و حوزه گلخانه‌داری این نوع دسته فعالیت را بایستی مأموران سرشماری که بر اساس آیتم‌هایی که حضوراً خدمت عزیزان عرض می‌شود، ثبت و ضبط کنند.
 
مسئول فنی ستاد سرشماری عمومی کشاورزی جیرفت اظهار کرد: در سال ۱۳۹۳ که دوره چهارم بود در سطح استان کرمان بالغ بر ۲۵۰ هزار پرسش‌نامه پر شد، از این تعداد، بیش از ۳۳ هزار پرسش‌نامه متعلق به شهرستان جیرفت بود که بر اساس بررسی و پایش آمار و اطلاعات جمع‌آوری شده در دوره قبل، شهرستان جیرفت در اغلب آیتم‌ها به عنوان شهرستان پیشرو منطقه غنی از کشاورزی قلمداد می‌شود.
 
سنجری‌نژاد تصریح کرد: از نظر سازمان برنامه‌ریزی استان الزاماً مأموران بایستی تمامی مکان‌ها را فهرست کنند، علامت‌گذاری کنند و با افراد ساکن در این مکان‌ها که احتمالاً سرپرست خانوار هستند، محاسبه را انجام دهند.
 
وی تأکید کرد: در این سرشماری با کلیدواژه‌هایی همچون خانوار معمولی ساکن، خانوار غیرمعمولی ساکن، بهره‌برداران غیرساکن و مؤسسات فعال در حوزه اقتصادی آشنا خواهید شد.
 
مسئول فنی ستاد سرشماری عمومی کشاورزی شهرستان جیرفت در پایان خاطرنشان کرد: بااهمیت به این بخش در اقتصاد کشور که می‌تواند بر مبنای توسعه اقتصاد محصول باشد؛ لذا تمامی کشاورزان جنوب به این امر اهتمام ویژه ورزند.
 منبع: دقیانوس
 
 
انتهای خبر / فلاح

 


———-
منبع:آرمان

پاسخ دادن

ایمیل شما منتشر نمی شود. فیلدهای ضروری را کامل کنید. *

*