سوت قطار تخریب همچنان در روستای سعیدی شنیده می شود – اقطاع خبر

هر ساله به دلایلی مدیران مسئول با حکمی جدید به سراغ منازل و زمین های روستای سعیدی رفته و برای اجرای حکم تخریب اقدام می کنند.

به گزارش اقطاع خبر، امروز صبح متوجه شدیم که مسئول حقوقی بنیاد مسکن به همراه گارد ویژه نیروی انتظامی با حکم دستگاه قضایی اقدام به تخریب حصار زمین های متصرفی در روستای سعیدی کرمان کردند.

برای تهیه گزارش میدانی به محل مورد نظر رفتم مردم زیادی تجمع کرده بودند و همگی از بنیاد مسکن و دستگاه قضایی شاکی بودند مبنی بر اینکه از قبل اخطاری برای آنها ارسال نشده و اینکه چرا دستگاه مربوطه صبح زود ساعت ۵  اقدام به چنین کاری کرده است.

برخی  از اهالی می گفتند  تمامی این زمین هایی که هم اکنون منزل مسکونی احداث شده از شخص خریداری شده نه از بنیاد مسکن و همگی آنها دارای سند دستی هستند اگر مشکلی هست پس باید همه آنها مشکل دار باشند چرا بنیاد مسکن اقدام به تخریب همه نکرده است.

آقای زمانی یکی از مالکین این محل می گوید: امروز ساعت ۵ صبح متوجه شدم که دیوار  کنار خانه ام را تخریب می کنند بیرون آمدم و همینکه خواستم اعتراض کنم نیروی انتظامی در خانه ام را به رویم بست و گفت حق اینکه بیرون بیایید ندارید، پسرش هم گفت من بیرون آمدم و خواستم یکسری وسیله که در زمین داشتیم خارج کنم یکی از افراد نیروی انتظامی من را تهدید کرد.

خانمی که ۸ سال ساکن این روستا بود گفت: کاش دولت تکلیف ما را روشن می کرد نه اینکه هر سال باید به طریقی تنمان بلرزد.

او ادامه داد: سند اکثر اهالی این روستا دستی است و آنها از شخص زمین های خود را خریداری و اقدام به ساخت کرده اند.

دیگری می گفت : چرا روز اول که شروع به ساخت کردیم نیامدند اعتراض کنند.

یکی از اهالی بیان کرد: از نان شب بچه هایم گرفتم و آنقدر به خودم و خانواده سختی دادم تا توانستم پولی پس انداز کرده و سقفی برای خانواده بنا کنم حال هر روز باید تنم بلرزد که نکند امروز نوبت ما است یا فردا؟

برای آگاهی بیشتر با هر کدام از مسئولین مربوطه تماس گرفتیم متاسفانه اظهار بی اطلاعی می کردند سپس به سراغ مدیرکل بنیاد مسکن استان کرمان رفتیم.

علی اکبر سلطانی نژاد در این رابطه به خبرنگار ما گفت: گزارش میدانی هنوز به دستم نرسیده و اطلاع چندانی ندارم، اجازه بدهید بعد از کسب اطلاعات بیشتر شما را در جریان بگذارم.

وی ادامه داد: این اراضی دولتی بوده رفع طرح دعوی شده سپس دستور قضایی اخذ گردیده شورای تامین شهرستان تایید کرده دقیقا مکانیسم قانونی اجرای احکام در محل صادر شده و قبل از آن نیز مسئول حقوقی بنیاد مسکن این اراضی را پایش کرده  است.

مدیرکل بنیاد مسکن در پاسخ  این سوال که چرا این حصارهای بین دو منزل مسکونی می بایست تخریب شوند، و اگر این زمین ها مشکل دار هستند پس منازل مسکونی جنب آن نیز باید مشکل دار باشند، گفت: به نظرم کار خوبی شده است و منازل مسکونی را برای گام بعدی گذاشته اند، اما حصار چون کسی به عسر و حرج نمی افتد و کسی در آن زندگی نمی کرده می توانند اجرای احکام کنند.

سلطانی نژاد بیان کرد: در حال حاضر منازل مسکونی به دلایل شرایط آب و هوایی تخریب نمی شوند.

وی در پاسخ به خبرنگار ما مبنی بر اینکه این کار را ابتدا از حصار زمین های خالی شروع کرده که بگویند فردا نوبت منازل مسکونی است، افزود: این برداشت شماست اجرای احکام مکانیسمی دارد که براساس مکانیسم قانونی انجام می شود.

مدیرکل بنیاد مسکن همچنین عنوان کرد: در زمان اجرای حکم، نماینده حقوقی اداره کل بنیاد مسکن، نماینده دادستان، ضابطین قضایی، نیروی انتظامی، حراست اداره کل براساس  مصوبه شورای تامین در محل حضور دارند.

 

انتهای پیام/نامجو

درباره ی خبرنگار اقطاع خبر

مطلب پیشنهادی

رشد ۶۹ درصدی فضای ورزشی مدارس استان کرمان

رشد ۶۹ درصدی فضای ورزشی مدارس استان کرمان

به گزارش سرویس اجتماعی پایگاه خبری «اقطاع خبر» رضایی مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *