سومین جشنواره ی کماچ زرندی برگزار شد

سومین جشنواره ی کماچ زرندی برگزار شد

رئیس میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی زرند گفت: از آنجاییکه هنر پخت کماچ زرندی بعنوان یک غذای سالم و مقوی ریشه ای چند صد ساله در میان بانوان زرندی دارد؛ با هدف حفظ این هنر و ترویج غذاهای سالم ایرانی و تشویق مردم به استفاده از غذاهای اصیل و با کیفیت ایرانی این جشنواره برگزار شد.

سومین جشنواره ی کماچ زرندی برگزار شد

به گزارش اقطاع خبر، رئیس میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی زرند با اشاره به ثبت ملی  کماچ زرندی در لیست آثار ملی کشور گفت: از آنجاییکه هنر پخت کماچ زرندی بعنوان یک غذای سالم و مقوی که ریشه ای چند صد ساله در میان بانوان زرندی دارد و با هدف حفظ این هنر  و  ترویج غذاهای سالم ایرانی و تشویق مردم به استفاده از غذاهای اصیل و با کیفیت ایرانی این جشنواره برگزار و در کنار آن  تعداد ۳۰غرفه از محصولات تولیدی بانوان روستایی زرند اقدام به عرضه و فروش محصولات خود در فضای باز آستانه مقدس امامزاده خواجه ابورضا علیه السلام نمودند و این موضوع اقدامی در جهت  رونق تولید ملی و حمایت از فعالان این بخش می باشد. 

محمد اسلامی افزود: در جشنواره ی دیروز علاوه بر این، برنامه های فرهنگی و شاد  دیگری توسط هنرمندان زرندی هم اجرا شد و حاضران علاوه بر این  توانستند  لحظاتی را  در جوار بارگاه معنوی  این  امام زاده ی واجب التعظیم سپری کنند.

دبیر ستاد زرند پایتخت جشنواره های ایران خاطرنشان ساخت کلیه ی عوامل اجرایی و غرفه داران واکسن کرونا را تزریق کرده اند و نهایت تلاش  برای  اجرای  این جشنواره مطابق با  شیوه نامه های بهداشتی  صورت گرفت.

محمد اسلامی همچنین هدف از اجرای برنامه ی نقاشی کودکان با عنوان “من با فست فود  قهرم” را  پیش زمینه ای برای پرهیز نسل کودک و نوجوان  از مصرف غذاهای ناسالم فست فودی و سوق دادن آن به استفاده از غذاهای سالم و مقوی نیاکانمان اعلام کرد.

انتهای پیام/قنبرزهی

———-
منبع:آرمان

درباره ی خبرنگار اقطاع خبر

مطلب پیشنهادی

ایام پایانی ماه رمضان را دریابید

ایام پایانی ماه رمضان را دریابید

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان زرند گفت: یکی از با فضیلت‌ترین ایام و لیالی ماه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *