تقریباً اوایل امسال که «جهاد آسفالت» کلید خورد و این رضایت مردم بود که یکی پس از دیگری به زبان مطرح میشد و در هر جمعی سخن این بود «خوب شد که معابر شهر از وضعیت اسفناک گذشته بیرون آمدند».
اوایل مهرماه امسال فاز اول این پروژه به پایان رسید و تقریباً هر معبری که نیاز داشت تا با روکش آسفالت جان بگیرد، توسط شهرداری کرمان روکش آسفالتش انجام شد.
بهانههایی برای کندن آسفالت معابر شهر کرمان
اما جای تعجب است که هنوز آسفالت برخی خیابانها خشک نشده است برخی معابر به بهانههای پوسیده بودن لولهها، تامین برق برای سیتی سنتر و یا به دلیل انتقال گازآسفالتشان کنده میشود.
کافی است سری به خیابان چمران و یا شهید کازرونی بزنیم، مجدداً در میانه راه این مسیرها؛ معبری که مردم شهر از آسفالت شدن و یکپارچه بودن مسیر لذت میبردند، توسط برخی از سازمانها خدمترسان و حفار آسفالتش کنده شده است البته مردمی که در این خیابان ساکن بودند و یا دارای مغازهای برای کسب و کار بودند نیز از این اقدام دلخور بودند.
حرف کرمانیها
یکی از مغازهدارن خیابان چمران در گفتگو با خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری «اقطاع خبر» بیان کرد: سالهاست که شاهد این موضوع هستیم، همیشه شرکتهایی مثل گاز، برق و یا مخابرات به دنبال کوچههایی میگردنند که تازه آسفالت شدهاند تا بلافاصله آسفالت آن کوچه و یا خیابان را خراب کنند.
وی ادامه داد: فکر میکنم قرار نیست که به شهر کرمان کوچه و خیابانهایش صاف و هموار باشند، این کار توهین به مردم نجیب کرمان است.
صیانت از بیتالمال
البته محمود بابایی در جلسه علنی شورای اسلامی شهر کرمان به این موضوع اشاره کرد. رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر کرمان با نقد برخی سازمانها و شرکتها برای کندن آسفالت معابر شهر بیان کرد: کندن آسفالت جدید جای توجیه ندارد، شهرداری باید نظارت جدی داشته باشد برای مثال خیابان شهید چمران و یا شهید کازرونی چرا بلافاصله بعد از آسفالت کنده شد اگرچه دلایل توجیحی آورده میشود اما باید شهرداری با ارگانهای مختلف مکاتبه کند و از استانداری درخواست داریم که پای این موضوع بایستد، این منابع بیتالمال است که خرج میشود و باید از آن صیانت شود با این رویه شهر به سرعت به حالت قبل از جهاد آسفالت برمیگردد این صیانت از بیتالمال است و باید از آن مراقبت کرد.
تاسیسات زیربنایی فرسوده
محمدرضا یحییزاده نیز پیش از این در گفتگو با این پایگاه خبری این اقدام را نقد کرده بود.
معاون حمل و نقل و امور زیربنایی شهردار کرمان فرسودگی تاسیسات شهری کرمان را بزرگترین مانع در اجرایی شدن جهاد آسفالت دانست و تاکید کرد: البته موضوعی است که در آینده نیز مشکل ایجاد میکند.
وی بیان کرد: در طول انجام اجرای آسفالت معابر شهر، برخی از معابر که روکش آن انجام شد اما به دلیل این که تاسیسات زیربنایی آن مشکل داشته است از جمله ترکیدگی لوله آب و یا حتی قطعی مخابرات؛ سبب شده که شرکتهای حفار قسمتی از معبر روکششده را حفاری کنند و به آسفالت معبر آسیب بزنند.
به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه خبری «اقطاع خبر» کندن آسفالت معابر خیابانها هر بار توسط یک شرکت حفار بدون شک شهر کرمان را به سرعت به همان روال سابق برمیگرداند و چهره شهر را به سرعت به روال سابق برمیگرداند به نظر میرسد که یک نگاه جدید به همراه مدیریت و تجدیدنظر حال مردم شهر را خوب میکند.
انتهای خبر/ پسند