شهرستان بافت، دومین تولید کننده گردوی کشور -اقطاع خبر

عباس سعیدی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان گفت: برداشت گردو در مناطق سردسیری، چون بافت، رابر و بردسیر به عنوان مناطق عمده تولید، از اوایل شهریور آغاز شده است و کشاورزان گردوکار تا اواسط مهر مشغول برداشت این محصول خواهند بود.

او پیش بینی کرد: طی امسال حدود ۱۷ هزار تن گردو از باغات استان کرمان برداشت شود.

سعیدی سطح زیرکشت گردو در استان کرمان را ۱۷ هزار و ۱۰۰ هکتار اعلام کرد و بیان داشت: از این سطح، ۱۳ هزار و ۶۰۰ هکتار آن بارور و ۳ هزار و ۵۰۰ هکتار آن نهال است.

او با اشاره به اینکه برداشت گردو طی امسال حدود هزار تن نسبت به پارسال افزایش داشته است، اظهار داشت: افزایش بارندگی و مدیریت فنی باغات و توجه به توصیه‌های کارشناسی از علل افزایش این محصول بوده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان افزود: گردوی برداشت شده علاوه بر مصرف داخل استان به استان‌های یزد، اصفهان، هرمزگان، فارس و سیستان و بلوچستان و حتی به کشور‌های جنوبی حاشیه خلیج فارس صادر می‌شود./باشگاه خبرنگاران جوان

گردو

درباره ی خبرنگار اقطاع خبر

مطلب پیشنهادی

در انتخابات اخیر، کدملی شهروندان در اختیار کسانی قرار داشته و می‌توانسته‌اند با آن رای بدهند/ وزیر کشور نمی خواهد شفاف سازی کند؟

از قانون جنجالی مجلس برای دومرحله ای کردن ثبت نام، ردصلاحیت چهره های شاخص، سکوت طولانی و کاملا مشکوک رئیسی برای دعوت مردم پای صندوق رای، دعواهای مجلس و وزارت کشور بر سر عزل معاون سیاسی این وزارتخانه، تلاشهای گسترده برای ازبین بردن انگیزه حضور احزاب و شخصیتهای موثر و... بخشی از این حاشیه هاست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *