۞ امام علی (ع) می فرماید:
هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

موقعیت شما : صفحه اصلی » ويژه‌های خبری
شهرک‌های صنعتی کرمان زمین برای توسعه ندارند
شهرک‌های صنعتی کرمان زمین برای توسعه ندارند

شهرک‌های صنعتی کرمان زمین برای توسعه ندارند

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان کرمان گفت: با توجه به طرح‌های توسعه‌ای که اجرایی شده است سال آینده حتی یک متر زمین برای توسعه صنعتی نداریم. حسین میجانی در گفتگو با خبرنگار گروه اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی «اقطاع خبر» از آخرین وضعیت شهرک‌های صنعتی در استان کرمان گزارشی ارائه کرد و گفت: ۱۸۰۰ میلیارد پروژه […]


مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان کرمان گفت: با توجه به طرح‌های توسعه‌ای که اجرایی شده است سال آینده حتی یک متر زمین برای توسعه صنعتی نداریم.

شهرک‌های صنعتی کرمان زمین برای توسعه ندارند

حسین میجانی در گفتگو با خبرنگار گروه اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی «اقطاع خبر» از آخرین وضعیت شهرک‌های صنعتی در استان کرمان گزارشی ارائه کرد و گفت: ۱۸۰۰ میلیارد پروژه در سراسر استان در حال اجرا داریم و تعداد شهرک‌های صنعتی طی دو سال گذشته از ۴۳ به ۵۰ عدد رسیده که این افزایش در نوع خودش بی‌نظیر است.

وی با بیان اینکه در گذشته روال به این صورت بود که طی سال تنها یک شهرک صنعتی ایجاد می‌شد، افزود: ما طی دو سال توانستیم هفت شهرک صنعتی ایجاد کنیم که این نشان از همت بلند استان در افزایش ایجاد شهرک‌های صنعتی دارد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان کرمان افزود: کرمان منطقه‌ای کویری و خشک است و طی چند سال اخیر سفره‌های زیرزمینی به اتمام رسیده‌اند بنابراین اگر نزولات جوی افزایش پیدا نکنند احتمال اینکه ما دیگر آبی برای شهرک صنعتی داشته باشیم، بسیار کم است.

میجانی عنوان کرد: به مجمع نمایندگان استان هم اعلام کردیم که بحث انتقال آب از خیلج فارس که در راستای مسئولیت‌های اجتماعی توسط شرکت‌های بزرگ وابسته به ایمیدرو و زیر مجموعه‌اش یعنی مثل ملی مس و گل گهر وارد کرمان می‌شود،کمک کنند تا بخشی از آن به شهرک‌های صنعتی استان اختصاص یابد.

وی افزود: آبی که از خلیج فارس می‌رسد، می‌تواند، در شهرک صنعتی رفسنجان ۱ و ۲ نواحی صنعتی شهر کبوترخان، بهرمان، فردوس شهرک صنعتی شماره ۱، ۲، ۳ و ۴ کرمان نیز مورد استفاده قرار گیرد و ما هم می‌توانیم از این محل تأمین آب کنیم.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان کرمان ادامه داد: یکی از موضوعات مهمی که در شهرستان کرمان وجود دارد، این است که در شهرک‌های صنعتی کرمان زمین مورد نیاز صنایع وجود ندارد، زیرا شهرک صنعتی شماره دو کرمان در حال تکمیل است یعنی اراضی خاص توسعه‌ای را که تقریباً یک سال پیش شروع کردیم زیرساخت‌های آن آماده شده و به سرعت در حال واگذاری به مردم است.

میجانی با بیان اینکه در سال آینده ما یک متر مربع زمین موجود برای واگذاری به طرح‌های صنعتی نداریم، گفت: مهم‌ترین دغدغه ما این است که در مجاورت شهرک صنعتی شماره ۲ حدود ۵ هزار هکتار زمین اراضی ملی است را به ما واگذار کنند اما معضلات و مشکلاتی دارد.

وی با بیان اینکه از مجمع نمایندگان استان خواهش کردیم که کمک کنند تا مشکل اراضی ملی در این منطقه را حل کنند تا به بخش صنعت تعلق گیرد، گفت: تنها نمایندگان می‌توانند این معضل را حل کنند زیرا تنها ایرادی که  به ما وارد شده، وجود طاق‌زار‌هاست و تاکید کرده‌ایم که ما بدون آسیب می‌توانیم، کارخانه ایجاد کنیم و در قبال واگذاری ما هم فضای سبز ایجاد کنیم.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های استان کرمان افزود: در حال حاضر ۴۳۰ هکتار فضای سبز در شهرک‌های صنعتی استان ایجاد کرده‌ایم و این عرصه تداوم خواهد داشت.

وی به شهرک تخصصی خورشیدی راین اشاره کرد و گفت: از طریق فراخوان ملی، ۳۵ هکتار زمین واگذار شده و در شهرک صنعتی بافت نیز ایجاد زیرساخت به اتمام رسیده و پنل‌های خورشیدی خریداری شده نیز در گمرک هستند اما مشکل کوچکی دارند که در حال پیگیری برای رفع آن هستیم.

میجانی با بیان اینکه در حال رایزنی هستیم تا مشکل واردات تجهیزات خورشیدی رفع شود، گفت: نصب این پنل‌ها خیلی زمان‌بر نیست و به محض اینکه وارد استان بشوند به سرعت نصب و عملیات استخراج بر از آن‌ها آغاز خواهد شد و نزدیک به ۳۰ مگاوات برق هم به ظرفیت تولید برق اضافه خواهد شد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های به شهرک تخصصی رفسنجان اشاره کرد و گفت: یک مشکل با آب منطقه‌ای شهرستان داشتیم که حل شده است و در شهرک صنعتی بردسیر هم آب منطقه‌ای باید وضعیت را بلامانع کند که هنوز با هم به توافق نرسیده‌ایم.

وی ادامه داد: شهرک صنعتی سیرجان الحمدالله تمام کارهایش انجام شده و آماده‌ایم به محض اینکه مجوز آن را از استان اخذ کردیم و وارد فاز افتتاح شویم.

میجانی به تعداد اشتغال طی دو سال گذشته اشاره کرد و گفت: زمانی که شهرک‌های صنعتی را به ما سپردند حدود ۳۵ هزار نفر اشتغال داشت که امروز به بیش از ۴۰ هزار نفر رسیده است و نشان می‌دهد که طی دو سال گذشته حدود ۵ هزار شغل اضافه شده است.

انتهای خبر/ طهماسبی


———-
منبع:آرمان

پاسخ دادن

ایمیل شما منتشر نمی شود. فیلدهای ضروری را کامل کنید. *

*

14 + 4 =