۞ امام علی (ع) می فرماید:
هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

موقعیت شما : صفحه اصلی » کرمان
شکل‌گیری کرمانی جهانی از مسیر رسانه‌ها
شکل‌گیری کرمانی جهانی از مسیر رسانه‌ها

شکل‌گیری کرمانی جهانی از مسیر رسانه‌ها

فعال رسانه‌ای کرمانی گفت: کرمان با اتکا بر ظرفیت‌های فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی خود، می‌تواند از طریق رسانه چهره‌ای مطلوب و جهانی از خود ارائه دهد. عباس‌پور در گفتگو با خبرنگار گروه فرهنگی پایگاه خبری «اقطاع خبر»؛ با بیان اینکه رسانه‌های نوشتاری، شنیداری، مجازی، تصویری و مطبوعات می‌توانند چهره‌ای مطلوب از کرمان را به جهان […]


فعال رسانه‌ای کرمانی گفت: کرمان با اتکا بر ظرفیت‌های فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی خود، می‌تواند از طریق رسانه چهره‌ای مطلوب و جهانی از خود ارائه دهد.

شکل‌گیری کرمانی جهانی از مسیر رسانه‌ها

عباس‌پور در گفتگو با خبرنگار گروه فرهنگی پایگاه خبری «اقطاع خبر»؛ با بیان اینکه رسانه‌های نوشتاری، شنیداری، مجازی، تصویری و مطبوعات می‌توانند چهره‌ای مطلوب از کرمان را به جهان منعکس کنند، گفت: رسانه در این مسیر دو وظیفه اساسی دارد؛ نخست، انتقاد سازنده از طریق بیان کاستی‌ها، نقاط قوت، چالش‌ها و فرصت‌ها و دوم، انعکاس دیدگاه نخبگان در مدیریت و حکمرانی توسعه استان.

فعال رسانه‌ای کرمانی تصریح کرد: رسانه با ترویج گفتمان علمی و نخبه‌محور در حوزه توسعه، می‌تواند به شناخت ابعاد مثبت و سازنده توسعه از مسیر آگاهی، دانش و شناخت کمک کند.

وی افزود: اگر می‌خواهیم کرمان بر فراز باشد، اگر لبخند دنیا به کرمان را می‌خواهیم، باید ابتدا خودمان به دنیا لبخند بزنیم؛ به سرمایه‌گذاری اقتصادی، جذب سرمایه‌گذاری، تولید و همه آنچه رهبر فرزانه انقلاب در حوزه اقتصاد تبیین فرموده‌اند.

اهمیت نقش رسانه در توسعه

عباس‌پورادامه داد: باتوجه‌به تیم مدیریت اقتصادی استان شامل استاندار و تیم اقتصادی وی، دستیابی به توسعه و تعالی کرمان ممکن است؛ به‌شرطی‌که رسانه‌ها با انعکاس نظرات نخبگان، دانشگاهیان و افراد باتجربه، مسیر و راهبرد توسعه استان را رصد و در کنار مجموعه تصمیم‌سازان اقتصادی به حکمرانی مطلوب کمک کنند.

فعال رسانه‌ای کرمانی با تأکید بر اهمیت نقش رسانه در توسعه گفت: رسانه، آیینه تمام‌نمای آنچه هست و آنچه باید باشد است. برای بهره‌گیری از ظرفیت رسانه در مسیر توسعه، ابتدا باید شناخت و دانش کافی نسبت به نقش رسانه‌های جمعی، گروهی، نوشتاری و مجازی در پیشرفت جامعه داشته باشیم.

وی با اشاره به ظرفیت‌های گسترده کرمان در حوزه‌های معدن، کشاورزی و گردشگری افزود: این استان در کلیت موضوع اقتصاد جایگاه ویژه‌ای دارد و از سوی دیگر، تنوع فرهنگی و قومی آن فرصتی است برای معرفی بهتر کرمان بزرگ به جهان.

باید برای معرفی ظرفیت‌های استان از طریق رسانه‌ها تلاش کرد

عباس‌پور تأکید کرد: در دنیای امروز، شهرها و جوامعی که بیشتر معرفی می‌شوند، قابل‌شناخت‌تر و اثرگذارترند؛ بنابراین باید برای معرفی ظرفیت‌های استان از طریق رسانه‌ها تلاش کرد.

فعال رسانه‌ای کرمانی در ادامه هشدار داد: رسانه می‌تواند نقش منفی نیز ایفا کند؛ زیرا با ترویج یأس، ناامیدی و سیاه‌نمایی می‌تواند انرژی و امید را از فعالان حوزه پیشرفت بگیرد.

وی خاطرنشان کرد: رسانه‌ها در همه جوامع بازوی سرمایه اجتماعی مردم‌اند و اگر به‌درستی عمل کنند، می‌توانند به‌عنوان عاملی سازنده و مؤثر در توسعه همه‌جانبه نقش‌آفرینی کنند.

انتهای خبر/ م


———-
منبع:آرمان

پاسخ دادن

ایمیل شما منتشر نمی شود. فیلدهای ضروری را کامل کنید. *

*