۞ امام علی (ع) می فرماید:
هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

موقعیت شما : صفحه اصلی » اخبار » مصاحبه
احسان سلطانی، مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان بافت
شیوع موج جدید کرونا و یکه تازی تلخ ویروس منحوس کرونا

شیوع موج جدید کرونا و یکه تازی تلخ ویروس منحوس کرونا

این روزها با شیوع موج جدید کرونا در کشورمان، اعلام آمار و ارقام تاسف برانگیز ابتلا به این بیماری از یکه تازی تلخ این ویروس منحوس حکایت دارد و این مهم را همچنان گوشزد می‌کند که برای در امان ماندن از شر این بیماری کُشنده باید با اقدامات متعدد پیشگیرانه به ویژه اعمال محدودیت‌ها، زنجیره انتقال آن را قطع کرد.

بحران کرونا سراسر جهان را فراگرفته و به اولین و اساسی‌ترین دغدغه تمام مردم و مسوولان تبدیل شده است، چرا که هر روز شمار زیادی از افراد را گرفتار می‌کند و تعدادی دیگر را نیز ناباورانه جان می‌ستاند و این داستان تکراری و تلخی است که می تواند با اندکی توجه و احساس مسوولیت در قبال خود و دیگران با رعایت پروتکل های بهداشتی تداوم نیابد و جان بشریت را از این مهلکه نجات دهد.

احسان سلطانی، رئیس شبکه بهداشت و درمان بافت در گفتگو با خبرنگار اقطاع خبر اظهار کرد: تجربیات قبلی شیوع کرونا نشان می‌دهد وقتی عموم مردم خطر را احساس و به دنبال آن، نکات پیشگیرانه را به دقت رعایت کنند و از طرفی با اعمال محدودیت‌های جدی می‌توان امیدوار بود که سیر بیماری در روزهای آینده نزولی شود.
رئیس شبکه بهداشت و درمان بافت به قدرت بالای درگیری کرونا دلتا اشاره کرد وافزود: این سویه جهش یافته کرونا ظرف دو تا سه روز بدن را درگیر می کند.
وی با اشاره به افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونای دلتا در برخی استان های کشور در تشریح ویژگیهای این ویروس و تفاوت آن با کرونای معمولی گفت: کرونای دلتا(کرونای هندی) مشابه کرونای معمولی است، با این تفاوت که سرعت انتقال این نوع ویروس جهش یافته کرونا به شدت بالاست.
سلطانی افزود: در کنار سرعت بالای انتقال، این ویروس سرعت بالایی در انتشار در بدن داشته و به سرعت بدن افراد را درگیر می کند، طوری که پس از دو تا سه روز علائم بیماری در افراد درگیر تشدید می شود.
وی تصریح کرد: با توجه به سرعت درگیری بالای این نوع سویه جهش یافته، به تبع آمار مرگ و میر ناشی از آن نیز بالاست و افراد باید مراقبت بیشتری برای پیشگیری از ابتلا به این ویروس داشته باشند.

وی به دوره کوتاه کمون کرونای دلتا هم اشاره کرد وافزود: این نوع ویروس جهش یافته برخلاف کرونای معمولی که دوره کمون سه تا ۱۴ روز داشت، در بیشتر موارد در کمتر از هفت روز علائم خود را نشان می دهد.
رئیس شبکه بهداشت و درمان بافت با بیان اینکه علائم این نوع سویه جهش یافته کرونا در بیشتر افراد مشابه سرماخوردگی است، گفت: در افرادی که سالم بوده و بیماری زمینه ای ندارند و جوان هستند اگر علائم بیماری خفیف است، نیازی به مراجعه به پزشک نیست.
وی افزود: مراجعه به پزشک تنها برای افراد در شمار گروه های در معرض خطر بیماری همچون سالمندان، افراد دارای بیماری زمینه ای و زنان باردار و … توصیه می شود.
سلطانی در خصوص محدودیت‌های اعمال شده کرونایی افزود: همکاری مردم و اعمال محدودیت به کاهش شمار مبتلایان کرونایی در هفته های آینده منتهی خواهد شد که تداوم چنین مساله ای می‌تواند به مدیریت بهتر بیماری نیز کمک کند.
وی خاطرنشان کرد: رعایت دستورالعمل های بهداشتی از جمله استفاده از ماسک، رعایت فاصله اجتماعی و عدم حضور در تجمعات نقش بسزایی در قطع زنجیره کرونا دارد.
توصیه مهم رئیس شبکه بهداشت و درمان بافت به همشهریان این است که در شرایط خطرناک از هر گونه برگزاری مهمانی و دورهمی های خانوادگی با اقوام و آشنایان و برگزاری مراسمات عزا و  عروسی و تجمعات غیر ضروری خودداری کنند تا شاهد افزایش بیشتر موارد ابتلا و مرگ ناشی از بیماری کووید- ۱۹ در شهرستان نباشیم.

پاسخ دادن

ایمیل شما منتشر نمی شود. فیلدهای ضروری را کامل کنید. *

*

هفده + 9 =