۞ امام علی (ع) می فرماید:
هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

موقعیت شما : صفحه اصلی » ويژه‌های خبری
صبحانه مهم‌ترین وعده غذایی برای دانش‌آموزان
صبحانه مهم‌ترین وعده غذایی برای دانش‌آموزان

صبحانه مهم‌ترین وعده غذایی برای دانش‌آموزان

متخصص طب سنتی گفت: صبحانه وعده‌ غذایی مهم برای دانش‌آموزان است چرا که نخوردن صبحانه سبب می‌شود تا فرزندان در مدرسه بی‌حوصله، خسته و بی‌دقت شوند. زهرا بهرام در گفتگو با خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری «اقطاع خبر» با اشاره به اهمیت تغذیه دانش‌آموزان در مدرسه به برخی از تدابیر طب سنتی در طوران تحصیل فرزندان […]


متخصص طب سنتی گفت: صبحانه وعده‌ غذایی مهم برای دانش‌آموزان است چرا که نخوردن صبحانه سبب می‌شود تا فرزندان در مدرسه بی‌حوصله، خسته و بی‌دقت شوند.

صبحانه مهم‌ترین وعده غذایی برای دانش‌آموزان

زهرا بهرام در گفتگو با خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری «اقطاع خبر» با اشاره به اهمیت تغذیه دانش‌آموزان در مدرسه به برخی از تدابیر طب سنتی در طوران تحصیل فرزندان اشاره و بیان کرد: باید به تغذیه فرزندان محصل از ابتدای صبح که با صبحانه آغاز می‌شود تا ظهر اهمیت داد.

وی به اهمیت وعده صبحانه اشاره و تاکید کرد: صبحانه یکی از وعده‌های مهم برای فرزندان محصل است چرا که نخوردن صبحانه سبب می‌شود تا فرزندان در مدرسه بی‌حوصله، خسته و بی‌دقت شوند.

متخصص طب سنتی عنوان کرد: خوردن یک صبحانه کامل به همراه نان سبوس‌دار و استفاده از آجیل‌هایی همچون پسته، گردو، بادام، مویز و … در وعده صبحانه بسیار به سلامت و شادابی کودکان کمک می‌کند.

بهرام با اشاره به مغذی بودن انواع شیره‌ها از جمله انگور و توت بیان کرد: مصرف این مواد خوراکی برای کودکانی وزن‌گیری که لاغر هستند بسیار مؤثر است.

وی به تغذیه و خوراکی فرزندان محصل اشاره کرد و گفت: بهتر است از ساندویچ‌های خانگی به عنوان تغذیه همراه کودکان در مدرسه استفاده شود بنابراین ساندویچ‌هایی همچون پنیر و گردو، انواع کوکوها، فلافل، کتلت نخود، شامی لپه و … پیشنهاد می‌شود.

متخصص طب سنتی با اشاره به این‌که عموماً در فصل پاییز بهتر است از عذاهای آبگوشتی استفاده شود، توضیح داد: بهتر است در این فصل ا زبلدرچین ،کبک و به‌طور کلی گوشت ماکیان آن هم به‌صورت آبگوشتی و سوپ در وعده نهار و شام استفاده شود.

بهرام عنوان کرد: مصرف قند و شکر و شیرینی‌ها برای سلامت دانش‌آموزان مضر است و احتمال ایجاد دیابت در سنین بالا برای کودکانی این مواد را در تغذیه روزانه خود دارند، بالا است.

انتهای خبر/ پسند 


———-
منبع:آرمان

پاسخ دادن

ایمیل شما منتشر نمی شود. فیلدهای ضروری را کامل کنید. *

*

18 + دو =