۞ امام علی (ع) می فرماید:
هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

موقعیت شما : صفحه اصلی » ويژه‌های خبری
فاصله‌گیری بخش خصوصی از حوزه معدن به‌دلیل قوانین
فاصله‌گیری بخش خصوصی از معادن به‌دلیل قوانین

فاصله‌گیری بخش خصوصی از معادن به‌دلیل قوانین

رئیس کمیسیون معدن اتاق کرمان از فاصله‌گیری بخش خصوصی از حوزه معدن به‌دلیل قوانین دست و پاگیر ابراز نارضایتی کرد. به گزارش گروه اقتصادی پایگاه خبری «اقطاع خبر» مجید حجت با اشاره به تشکیل کارگروه‌های پنج‌گانه این کمیسیون برای بررسی مسائل معدن، اظهار کرد: یک‌سوم اقتصاد ایران به عنوان یکی از ۱۰ قطب بزرگ معدنی جهان […]


رئیس کمیسیون معدن اتاق کرمان از فاصله‌گیری بخش خصوصی از حوزه معدن به‌دلیل قوانین دست و پاگیر ابراز نارضایتی کرد.

فاصله‌گیری بخش خصوصی از معادن به‌دلیل قوانین

به گزارش گروه اقتصادی پایگاه خبری «اقطاع خبر» مجید حجت با اشاره به تشکیل کارگروه‌های پنج‌گانه این کمیسیون برای بررسی مسائل معدن، اظهار کرد: یک‌سوم اقتصاد ایران به عنوان یکی از ۱۰ قطب بزرگ معدنی جهان وابسته به معدن است و کرمان بزرگ‌ترین استان معدنی کشور شناخته شده و در صدر ارزش تولیدات معادن ایران قرار دارد.

رئیس کمیسیون معدن اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان افزود: معدن پیشران مهم اقتصادی استان و از بخش‌های مهم برای جذب سرمایه و توسعه کسب و کار است.

وی ادامه داد: رشد ۱۳ درصدی بخش معدن و هدف‌گذاری تولید هزار و ۴۱۲ هزار تن کاتد مس، ۵۵ میلیون فولاد و یک میلیون تن آلومینیوم در برنامه هفتم تعیین شده که اهمیت پرداختن به این حوزه را دو چندان می‌کند اما متأسفانه قوانین دست و پا گیر و دستورالعمل‌های متناقض موجب شده که بخش خصوصی از این حوزه فاصله بگیرد.

حجت اظهار کرد: ماده ۲۶ آیین‌نامه اجرایی قانون معادن مصوب سال ۱۳۹۲، عامل اصلی بلوکه‌شدن بخش بسیاری از محدوده‌های معدنی و عدم‌رعایت اصول علمی و حقوقی است، بنابراین اصلاح این ماده و همچنین شفاف‌سازی ماده‌های ۷، ۲۲، ۲۵، ۲۷ و ۲۸ در چارچوب اصول علمی و حقوقی حاکم بر قانون در دستور کار قرار گرفته زیرا موجب آزادسازی و مجوز‌های ثبت معدن در سامانه کاداستر می‌شود.

منبع: فارس
انتهای خبر/ پسند


———-
منبع:آرمان

پاسخ دادن

ایمیل شما منتشر نمی شود. فیلدهای ضروری را کامل کنید. *

*

20 − چهار =