۞ امام علی (ع) می فرماید:
هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

موقعیت شما : صفحه اصلی » کرمان
فرهنگ‌سازی و آموزش مراقبت‌های ترافيکی برای دانش‌آموزان
فرهنگ‌سازی و آموزش مراقبت‌های ترافيکی برای دانش‌آموزان

فرهنگ‌سازی و آموزش مراقبت‌های ترافيکی برای دانش‌آموزان

رئيس پليس‌راهنمايي و رانندگی استان‌کرمان، فرهنگ‌سازی و آموزش مراقبت‌های ترافيکی را مهم‌ترين موضوع تردد دانش‌اموزان از خانه تا مدرسه عنوان کرد. به گزارش گروه شهرستان های پایگاه خبری «راه‌ آرمان»؛ در آستانه بازگشايي مدارس، اسماعيل خوشوقت به خانواده‌ها توصيه کرد با آموزش دادن چند نکته مهم، سلامت و ايمنی را در هنگام تردد فرزندان در […]


رئيس پليس‌راهنمايي و رانندگی استان‌کرمان، فرهنگ‌سازی و آموزش مراقبت‌های ترافيکی را مهم‌ترين موضوع تردد دانش‌اموزان از خانه تا مدرسه عنوان کرد.

فرهنگ‌سازی و آموزش مراقبت‌های ترافيکی برای دانش‌آموزان

به گزارش گروه شهرستان های پایگاه خبری «راه‌ آرمان»؛ در آستانه بازگشايي مدارس، اسماعيل خوشوقت به خانواده‌ها توصيه کرد با آموزش دادن چند نکته مهم، سلامت و ايمنی را در هنگام تردد فرزندان در مسير مدرسه فراهم کرده و آن را ارتقاء دهند.

رئیس پلیس راهور کرمان افزود: به فرزندان خود بياموزيم که هنگام خروج از مدرسه، دليلی برای عجله‌ کردن وجود ندارد و اگر کودک شما به سنی رسيده که خودش به تنهايی از مدرسه به خانه برمی‌گردد، اطمينان حاصل کنيد که از محل‌های امن برای عبور از عرض خيابان استفاده می‌کند.
 

وی بيان کرد: فرزندان خود را با تابلوهای راهنمايی و رانندگی آشنا نموده و نحوه عبور صحيح از عرض خيابان را به صورت عملی با آنان تمرين کنيد و برای پيشگيری از آسيب‌پذيری فرزند خود در مسير مدرسه به خانه، قوانين و مقررات خاصی را وضع‌ نموده و او را به اجرای دقيق آن ملزم نماييد.
 
خوشوقت اظهار کرد: اگر فرزندتان برای رفت وآمد خود از سرويس مدرسه استفاده می‌کند، تمام نکات ايمنی از قبيل حضور به موقع در محل سوار‌شدن، لزوم توقف کامل خودرو هنگام سوار يا پياده شدن، صحبت و شوخی‌ نکردن با راننده و مسافران، بيرون نبردن سر و دست از پنجره و مواردی نظير آن را به وي گوشزد کنيد.
 
رئیس پلیس راهور کرمان گفت: برای تردد فرزند خود به مدرسه، از سرويس‌های دارای‌مجوز و آموزش ديده استفاده نموده و به ساير راننده‌ها اعتماد نکنيد و خطر مربوط به حرکت‌کردن از پشت خودروهای بزرگ و دور از ميدان ديد ساير رانندگان را به کودک خود یلدآوری کرده و  مصاديق رعايت‌ نمودن قوانين مدرسه و احترام به حقوق ساير دانش‌آموزان را به کودکان خود بياموزيم.
 
وی ادامه داد: به فرزندان خود تأکيد کنيد که اگر در مسير مدرسه دچار مشکل شدند، بلافاصله مسئله را با شما يا مسئولان مدرسه در ميان بگذارند و هرگز به افراد غريبه اعتماد نکرده و در هر وضعيت‌ از سوار‌شدن به وسيله نقليه آن‌ها خودداری‌ کرده و به تقاضای نامعقول ديگران صراحتاً و بدون واهمه نه بگویند.
 
رئيس پليس راهور استان تاکيد کرد: از کودکان نمی‌توان انتظار داشت که توصيه‌های ايمنی را همواره به ياد داشته باشند؛ وظيفه ماست که هنگام رانندگی در اطراف مدارس، با دقت بيش‌تری حرکت کنيم و به آن‌ها بياموزيد که در مسير مدرسه، از پياده‌رو تردد نموده و مسيرهای اصلی را به کوچه‌های خلوت و مسيرهای ميان‌بر نا‌امن ترجيح دهند.
 
وی تصريح کرد: سوار‌شدن دانش‌آموزان به تعداد بيش از حد ظرفيت خودرو در سرويس مدرسه مصداق تخلف قانونی بوده و خطرآفرين خواهد بود.

انتهای خبر/ تاج الدینی 


———-
منبع:آرمان

پاسخ دادن

ایمیل شما منتشر نمی شود. فیلدهای ضروری را کامل کنید. *

*

بیست − چهارده =