لزوم استفاده از ظرفیت‌ تعاونی‌ها برای ایجاد اشتغال در شهرستان بافت -اقطاع خبر

محمدجعفر کبیری، معاون امور تعاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در جلسه کمیته رفع موانع و مشکلات شرکت‌های تعاونی شهرستان‌های بافت، رابر و ارزوئیه اظهار داشت با بیان اینکه سه محور توسعه شفافیت در تعاونی، توسعه نوآوری در بخش تعاونی و حمایت‌های هدفمند از همه تعاون‌گرها در دستور کار است، عنوان کرد: وزارت تعاون از سال ۱۴۰۰ بابت حفاظت از منافع اعضای تعاونی در بخش‌های مختلف، ارائه خدمات به تعاونی‌هایی که در سامانه جامعه اطلاعاتشان کامل نیست را محدود خواهد کرد که این ظرفیت برای ارتباط مؤثر با اعضایشان است.

کبیری بیان کرد: بانک توسعه تعاون بانکی است که به‌طور تخصیصی تسهیلاتی را برای تعاونی‌ها از منابع مختلف ازجمله از محل ماده ۵۲ با نرخ بین ۱۰ تا ۱۶ درصد و محل تبصره ۱۸ نرخ بین ۱۲ تا ۱۶ درصد قرار می‌دهد و خط اعتباری مبارزه با کرونا ۱۲ درصد است و دوساله سرمایه در گردش پرداخت می‌شود.

وی با بیان اینکه صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری تعاون دریافت این وام‌ها را تسهیل خواهد کرد، گفت: همه درخواست‌های شهرستان بافت، رابر و ارزوئیه بررسی خواهد شد و بر اساس قوانین بانک مرکزی  برای تخصیص اعتبارت موجود اقدام می‌کنیم.

معاون امور تعاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: تشکیل شرکت تأمین نیاز عسل و محصولات زراعی و کشاورزی در استان دنبال می‌شود تا قبل از سال به یک نقطه مطلوبی برسد.

مشکل بیکاری و مهاجرت بالا از منطقه

حجت‌لاسلام محمد محمدزاده امام‌ جمعه بافت با انتقاد از سود زیاد تسهیلات بانکی اظهار داشت: مشکلی که در شهرستان بافت وجود دارد مشکل بیکاری جوانان است و نیازمند ایجاد شغل هستیم و هر چه تعاونی‌ها تقویت شود، شغل بیشتری ایجاد می‌شود.

نماینده شهرستان‌های بافت، رابر و ارزوئیه اظهار کرد: این سه شهرستان سرشار از ظرفیت نیروی انسانی، معادن و کشاورزی است و متأسفانه ظرفیت‌های بافت تا به امروز استفاده مناسب نشده است و باعث مهاجرت ۵۰ درصد مردم سه شهرستان شده است.

صمدالله محمدی گفت: شرکت تأمین نیاز عسل رابر و شرکت محصولات زراعی و کشاورزی ارزوئیه تأمین اعتبار و تشکیل شود.

وی با بیان اینکه جوانان برای اشتغال نیازمند حمایت هستند، گفت: شهرستان بافت حدود ۵۰۰ تعاونی غیرفعال دارد و ۱۰ درصد تعاونی‌ها فعال هستند و باید تأمین بودجه جهت توانمندسازی تعاونی‌ها مصوب شود.

محمدی ادامه داد: همچنین یک مشاور تسهیل‌گر در سه شهرستان داشته باشیم تا مدیریت و برای مرغداری، گلخانه، صنایع‌دستی و خدمات گردشگری تعاونی‌ها اتحادیه تعاونی تشکیل بدهیم و اتاق تعاون شهرستان را تعاونی‌ها راه‌اندازی کنند.

۱۰ درصد تعاونی‌ها در شهرستان فعال هستند

مجید زنداقطاعی فرماندار بافت نیز با اشاره به ظرفیت‌های شهرستان در جلسه کمیته رفع موانع و مشکلات شرکت‌های تعاونی شهرستان‌های بافت رابر ارزوئیه اظهار داشت: متأسفانه ۱۰ درصد تعاونی‌ها در شهرستان فعال هستند و تعاونی‌ها نیازمند حمایت هستند تا فعال شوند.

وی افزود: ظرفیت‌های که در حوزه گردشگری و کشاورزی است ظرفیت‌های بالقوه‌ای هست و تعاونی‌ها برای دریافت وام در ضمانت مشکل‌دارند و آموزش در تعاونی‌ها تقویت شود و از مشاغل خرد حمایت شود تا توسعه پیدا کنند.

علی جاوید رئیس اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی شهرستان بافت بیان داشت: شهرستان بافت با جمعیت حدود ۸۴ هزار نفر دارای ۷۵ تعاونی فعال در حوزه‌های کشاورزی، دامداری، صنعتی و بانوان هست و در مجموع سهم مهمی در اشتغال‌زایی را دارند و اعطای تسهیلات به تعاونی موجب جهش تولید در بخش تعاونی‌های شهرستان و توانمندی آن‌ها خواهد شد.

 

درباره ی خبرنگار اقطاع خبر

مطلب پیشنهادی

در انتخابات اخیر، کدملی شهروندان در اختیار کسانی قرار داشته و می‌توانسته‌اند با آن رای بدهند/ وزیر کشور نمی خواهد شفاف سازی کند؟

از قانون جنجالی مجلس برای دومرحله ای کردن ثبت نام، ردصلاحیت چهره های شاخص، سکوت طولانی و کاملا مشکوک رئیسی برای دعوت مردم پای صندوق رای، دعواهای مجلس و وزارت کشور بر سر عزل معاون سیاسی این وزارتخانه، تلاشهای گسترده برای ازبین بردن انگیزه حضور احزاب و شخصیتهای موثر و... بخشی از این حاشیه هاست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *