لزوم تلاش برای ارتقا فرهنگ گذشت در زندگی امروزی مردم شهرستان رابر

لزوم تلاش برای ارتقا فرهنگ گذشت در زندگی امروزی مردم شهرستان رابر

منصور بلاغی گفت: متاسفانه فرهنگ گذشت درشهرستان رابر کمرنگ شده وپرونده های خانوادگی به دادگاه افزایش یافته این یک معضل است که باید در راستای ارتقای فرهنگ گذشت تلاش کرد.

لزوم تلاش برای ارتقا فرهنگ گذشت در زندگی امروزی مردم شهرستان رابر

به گزارش “ اقطاع خبر”؛ منصور بلاغی رئیس دادگستری رابر در نشست شورای فرهنگ عمومی با گرامیداشت یاد وخاطره شهدا و ۱۳آبان روز دانش آموز گفت: شورای فرهنگ عمومی باید با شناخت معضلات فرهنگی به شناخت واصلاح آنها کمک کند.
وی بااشاره به بی توجهی متولیان مدارس به برخی فرهنگ های نادرست افزود: آموزش وپرورش با دوره های چندساله ابتدایی، راهنمایی ودبیرستان وسپس دانشگاه محل مناسبی برای ترویج فرهنگ است وازهمان کودکی می تواند فرهنگ ساز خوبی برای نسل های مختلف شد.
بلاغی اظهار کرد: فرهنگ گذشت باید ازهمان دوران کودکی و مدرسه در فرزندان نهادینه شود چرا که زمینه‌های کاهش پرونده ها به حوزه قضایی را در پی دارد.
وی عنوان کرد: متاسفانه فرهنگ گذشت درشهرستان رابر کمرنگ شده وپرونده های خانوادگی به دادگاه ارجاع داده می شود که به هیچ عنوان حاضر به سازش نمی شوند واین یک معضل است.
رئیس دادگستری رابر ادامه داد:  فرهنگ دینی و ملی ما همواره به موضوع گذشت و مهربانی تاکید دارد و از این رو باید در این زمینه و ارتقا این فرهنگ مهم تلاش کرد.
وی بیان کرد: وضعیت نابسامان اشتغال خصوصا درجوانان روستایی، نداشتن شغل وسرگرمی مناسب ومحافل دوستانه دیرهنگام معضلاتی هستند که به ورود پرونده ها به حوزه قضایی کمک می کنند وباید دراین حوزه اقدامات موثرشکل گیرد.
بلاغی بااشاره به اینکه باید دربین مردم فرهنگ سازی شود که از راه وروش قانونی پیگیر حل مشکلات خود شوند گفت: دربرخی موارد اشکال کارازسوی مسئولین ومتولیان امراست که باعث زمانبرشدن خواسته مردم می شود و سعی می کنند از راه غیرقانونی وپارتی بازی به اهداف خود برسند.
وی همچنین ازدواج درسنین پایین وعدم پختگی زوجین را ازعلل طلاق برشمرد وافزود: با تعامل شورای فرهنگ عمومی و آموزش وپرورش این فرهنگ غلط از بنیاد اصلاح خواهد شد.
بلاغی خاطر نشان کرد: قوه قضائیه بر اجرای عدالت در جامعه تاکید دارد و اجرای عدالت نیازمند مشارکت و همراهی مردم است که همگان باید تلاش کنیم.
انتهای پیام/
———-
منبع:آرمان

درباره ی خبرنگار اقطاع خبر

مطلب پیشنهادی

هیچ لذتی در دنیا بالاتر از حفظ قرآن نیست

هیچ لذتی در دنیا بالاتر از حفظ قرآن نیست

بانوی موفق قرآنی شهرستان رابر گفت: هیچ لذت و شیرینی یا وابستگی و اُنسی در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *