۞ امام علی (ع) می فرماید:
هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

موقعیت شما : صفحه اصلی » ویژه استان
ماجرای معدوم‌سازی لاشه شتر در بافت
ماجرای معدوم‌سازی لاشه شتر در بافت -اقطاع خبر

ماجرای معدوم‌سازی لاشه شتر در بافت -اقطاع خبر

کرمان- اقطاع خبر- موضوع معدوم‌سازی لاشه یک نفر شتر در بافت در حالی خبرساز بوده که رییس شبکه دامپزشکی این شهرستان ضمن تشریح چگونگی این رویداد گفت: اصل ذبح اصولی با نظارت ناظر بهداشتی و شرعی در مورد این شتر رعایت نشده و بعد از گذشت چند ساعت گوشت آلوده بود که با هماهنگی پلیس، لاشه را […]



کرمان- اقطاع خبر- موضوع معدوم‌سازی لاشه یک نفر شتر در بافت در حالی خبرساز بوده که رییس شبکه دامپزشکی این شهرستان ضمن تشریح چگونگی این رویداد گفت: اصل ذبح اصولی با نظارت ناظر بهداشتی و شرعی در مورد این شتر رعایت نشده و بعد از گذشت چند ساعت گوشت آلوده بود که با هماهنگی پلیس، لاشه را پیدا کردیم موفق به معدوم سازی آن شدیم.

سمیه صادقی روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار اقطاع خبر اظهارداشت: یک نفر شتر که ذبح غیر اصولی شده بود روز چهارم شهریورماه به کشتارگاه این شهرستان انتقال داده شده بود.

وی با بیان اینکه از همان لحظه ورود لاشه، همکاران و ناظران بهداشتی کشتارگاه شهرستان متوجه ذبح غیراصولی شده بودند ادامه داد: البته گاهی پیش می آید دام یا شتری ذبح اضطراری شود اما طبق شواهد، این شتر ذبح اضطراری نشده بود.

رییس شبکه دامپزشکی شهرستان بافت تاکید کرد: افرادی که شتر را ذبح غیراصولی کرده بودند قصد داشتند لاشه را به گونه ای وارد کشتارگاه کنند که همکاران ما مطلع شدند و مشاهده کردند این شتر مشکل دارد و ذبح اصولی نداشته است.

وی تصریح کرد: همکاران ما با مشاهده شتر دریافتند که چند ساعتی از تلف شدن آن در ذبح غیراصولی گذشته است.

اقدام فرد خاطی و هماهنگی با پلیس

صادقی بیان کرد: بعد همکاری نکردن کشتارگاه، فرد خاطی، لاشه شتر را از آنجا خارج کرد که در هماهنگی شبکه دامپزشکی شهرستان بافت با نیروی انتظامی و پس از پیگیری ها، لاشه شتر پیدا و به کشتارگاه برای معدوم‌سازی منتقل شد.

مساله بیماری مطرح نبود

وی اظهارداشت: در مورد این شتر بحث بیماری خاصی مطرح نبوده بلکه ذبح اصولی نشده بوده و نکته ای که وجود دارد وقتی دامی ذبح می‌شود، به‌سرعت باید محتویات شکم خارج شود چون این محتویات آلوده است.

به گفته صادقی وقتی محتویات شکم چند ساعت در شکم حیوان می‌ماند باعث آلودگی لاشه و باد کردن آن می‌شود که لاشه مذکور این مشکل را داشته است.

مرکز شهرستان بافت در ۱۵۶ کیلومتری جنوب غربی شهر کرمان قرار دارد.

پاسخ دادن

ایمیل شما منتشر نمی شود. فیلدهای ضروری را کامل کنید. *

*

7 + چهارده =