۞ امام علی (ع) می فرماید:
هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

موقعیت شما : صفحه اصلی » شهیدستان
محمود سلیمانی هونی
محمود سلیمانی هونی

محمود سلیمانی هونی

جـزئیات شـهادت تـاریخ شـهادت : ۱۳۶۲/۰۵/۰۹ کـشور شـهادت : مـحل شـهادت : مهران عـملیـات : والفجر۳ نـحوه شـهادت : اطـلاعات مـزار مـحل مـزار : وضـعیت پـیکر : موقـعیت مـزار در گـلزار شـهدا قـطعـه : ردیـف : شـماره : تصویرمـزار شرح شهادت وصیت نامه بسم الله الرحمن الرحیمالَّذِینَ آمَنُوا وَهَاجَرُوا وَجَاهَدُوا فِی سَبِیلِ اللَّهِ بِأَمْوَالِهِمْ وَأَنفُسِهِمْ […]


جـزئیات شـهادت

تـاریخ شـهادت :
۱۳۶۲/۰۵/۰۹
کـشور شـهادت :
مـحل شـهادت :
مهران
عـملیـات :
والفجر۳
نـحوه شـهادت :

اطـلاعات مـزار

مـحل مـزار :
وضـعیت پـیکر :
موقـعیت مـزار در گـلزار شـهدا
قـطعـه :
ردیـف :
شـماره :

تصویرمـزار

شرح شهادت

وصیت نامه

بسم الله الرحمن الرحیم
الَّذِینَ آمَنُوا وَهَاجَرُوا وَجَاهَدُوا فِی سَبِیلِ اللَّهِ بِأَمْوَالِهِمْ وَأَنفُسِهِمْ أَعْظَمُ دَرَجَهً عِندَ اللَّهِ ۚ وَأُولَٰئِکَ هُمُ الْفَائِزُونَ

ما جنگیدیم که ارزشهایی (معیارهایی) حاکم بر جامعه شود. ای الله بنده گنهکار هستم که به سویت می آیم تا به تو ملحق شوم و به لقاالله برسم. الله تو بودی که فرمودی که آنها ایمان آورده اند و هجرت و جهاد کرده اند و در درگاه باریتعالی درجه ای عظیم دارند. بار الها صحبتم با تو است زیرا عاشقت هستم. ازتو آمده ام و به سوی تو باز خواهم گشت. پس مرا دریاب و بهترین و شرافتمندترین مرگها  که شهادت است، پذیرفته رسول اکرم (ص) برایم بزرگتر که جزء این راه راهی بهتر ندارم که بخواهم بپیمایم . بار الها می دانم که اگر در میدان نبرد هم بکشیم و هم کشته شویم. پیروز هستیم. اما از تو درخواست می کنم نصیب من گردان و به برادران پیروزی کربلا را بدهی تا کربلای حسین (ع) آزاد کنند و با شادمانی ملت و رهبر باز گردانند و اگر لیاقت شهادت ندارم در این دنیا  مرا شهید زنده بدار، بار الهی تا کی صبر کنم تا آقای ما حجت بر حق مهدی صاحب الزمان (عج) ظهور کند. الله تو را به خون حسین علیه السلام ظهور آقایمان را هر چه زودتر بگردان و خداوندا نور چشم ما پدر و سرور رهبر ما  مرجع تقلید ما ولایت فقیه ما را امام خمینی دامه برکاته خدایا تو را بجان مهدی تا انقلاب مهدی او را نگهدار و به او قدرت عطا فرما . الهی پرچم اسلام را بر سر تا سر جهان مستقر بگردان و در اخر دوستان پدر و مادر و برادر خواهر و دوستان عزیزم: شهدا می روند و شما باید راه آنها را ادامه دهید و شهدا قول می دهند که اگر راه آنها را رفتید شما را شفاعت کنند. برادران مادرم دوستان امام را دعا کنید. سنگر مسجد و نماز جمعه را خالی نکنید و از کینه دوزی دوری کنید و با هم دوست و برادر باشید و به برادر و  خواهرم وصیت می کنم به تحصیلات خود و به مطالعات اسلامی و عقیدتی و علمی خود خیلی زیاد بپردازید. زیرا اسلام هم اکنون احتیاج دارد نماز بخوانید و همیشه به یاد خدا باشید و مادرم و پدرم هیچ وقت ناراحت نباشید و زیاد به یاد حقیر نباشید و با خدا باشید و به یاد  او.
والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته    محمود سلیمانی

بیوگرافی

بسم الله الرحمن الرحیم
وَ لَئِن قُتِلْتُمْ فِی سَبِیلِ اللَّهِ أَوْ مُتُّمْ لَمَغْفِرَهٌ مِّنَ اللَّهِ وَرَحْمَهٌ خَیْرٌ مِّمَّا یَجْمَعُونَ
اگر در راه خدا بمیرید یا کشته شوید در آن جهان به آمرزش و رحمت خداوند نائل شوید و آن بهتر از چیزی است که در حیات دنیا برای خود فراهم توان آورد.
سوره آل عمران ۱۵۶
سپاس خداوند تبارک و تعالی را که نعمت زندگی کردن در نظام جمهوری اسلامی و در سایه پربرکت ولایت فقیه به ما عنایت فرمود.
درود بر پیامبران الهی ازحضرت آدم تا حضرت خاتم (ص) که برای نجات بشریت از جهل  نادانی و رنجها متحل شده اند.
درود بر  ائمه اطهار (ع) از وصی رسول الله مولای متقیان حضرت امیرالمؤمنین علی ابن ابی طالت تا منجی عالم بشریت حضرت بقیه الله الاعظم (حج) خاصه ابا عبدالله الحسین (ع) که درس آزادگی را به همه آزادگان جهان داده و خوب زیستن را و خوب رفتن را بر رهروان راه حق آموخت.

مختصری از زندگی سراسر رنج، تلاش ، مبارزه و جهاد و ایثارگری جوان فداکار اسلام شهثد محمود سلیمانی فرزند شهید خداکرم سلیمانی را بر روی کاغذ می آوریم تا درسی باشد برای آنان که در آینده درس فداکاری و ایثار را می خوانند و می جویند. درس استقامتی باشد برای آنان که در ناملایمات زندگی و نشیب و فرازها می افتند و رو در روی استکبار جهانی قرار می گیرند.
روز اول خردادماه سال ۱۳۴۴ در یک خانواده مذهبی و پرعطوفت و مهربانی که کار کشاوری داشتند فرزندی چشم به جهان گشود و کانون گرم خانواده را با تولدش گرمتر نمود. پدر و مادر این فرزند را محمود نام گذاشتند.
دوران طفولیت را با سختترین شرایط پشت سر گذاشت.وضعیت مالی پدر طوری بود که زندگی بسختی اداره می شد. کم کم رشد کرد و بزرگتر شد. دوران ابتدایی را در مدرسه قنات ملک از روستاهای منطقه رابر با موفقیت تمام کرد. در همین دوران بود که برگ جدیدی بر زندگی خانواده ورق خورد، پدرش شهید (خداکرم) سخت بیمار شد و قادر به کارکردن  نبود و امید به زنده ماندنش نبود. نان بخور و نمیر خانواده به سختی فراهم می شد، کمتر می توانست حتی به دکتر برای معالجه مراجعه کند. قسمتی از مسئولیت تأمین مخارج خانواده به دوش او سنگینی می کرد.  تا بستانها به کارکردن پرداخت و در کنار کار بدست خواندن ادامه داد. تا سال دوم راهنمایی ادامه تحصیل داد و دو سال قبل از شهادت در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی رابر مشغول حفاظت از دستاوردهای انقلاب اسلامی شد. دفعه اولی که تصمیم به رفتن جبهه های جنگ حق علیه باطل داشت از آنجا که از نظر جسمی کوچک بود بسیج موافقت به اعزام نکرد با گریه و زاری تلاش کرد تا موافقت کردند و به جبهه اعزام شد. پس از مراجعت به خانه بعد از مدتی برای بار دوم به جبهه های جنگ نور علیه ظلمت اعزام شد و در عملیات فتح المبین شرکت کرد و مردانه جنگید و کار مهمات رسانی را تا آخرین لظحات پیروزی به انجام رسانید و برای دیدار اعظای خانواده برگشت. و برای سومین بار به جبهه ها اعزام شد و در عملیات والفجر ۳ در منطقه مهران پس از نبردی قهرمانانه و حماسه ای تاریخی به خیل شهدای اسلام پیوست و به لقاء معبود رسید و مهمان بر شهدای کربلا به محضر باریتعالی شتافت و در وصیت نامه اش این جمله را نوشت که:
شهدا قول می دهند که اگر راه آنها را رفتید شما را شفاعت کنند.
بامید آنکه ادامه دهنده صدیق راه خونین شهدای کربلای اسلام باشیم و در کربلای حسینی به امامت روح الله نماز بخوانیم و قدس شریف را از چنگال صهیونیسم جنایتکار آزاد نماییم.
انشاءالله
نثار روح شهدای اسلام صلوات
خدایا خدایا تا انقلاب مهدی خمینی را نگهدار
رزمندگان اسلام نصرت عطا بفرما.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن

ایمیل شما منتشر نمی شود. فیلدهای ضروری را کامل کنید. *

*

هفت − 4 =