معاون استاندار: وضعیت کرونا درهفت شهرستان کرمان قرمز شد -اقطاع خبر


کرمان – اقطاع خبر – معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان گفت: هفت شهرستان این استان از جمله جیرفت، رفسنجان، زرند، سیرجان، شهربابک، کرمان و کهنوج امروز(شنبه ) در وضعیت قرمز قرار گرفته‌اند.

به گزارش اقطاع خبر، محمدصادق بصیری روز شنبه در نشست ستاد مقابله با کرونا استان کرمان افزود: سه شهرستان استان کرمان نیز از جمله بافت، بردسیر و کوهبنان در وضعیت نارنجی قرار دارند.

وی با اشاره به وجود ۱۳ شهرستان استان کرمان در وضعیت زرد کرونا، اظهار داشت: در هفته گذشته نشست‌های روزانه ستاد کرونا را با رویکرد منطقه ای و یک نشست فوق العاده قرارگاه ویژه کرونای هندی در استان برگزار شد.

جانشین استاندار در ستاد کرونای استان کرمان با مطلوب ارزیابی کردن رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در استان کرمان گفت: تمامی موارد این حوزه در استان بالاتر از میانگین کشوری بوده است.

وی با اظهار همدردی با تعطیلی چهار هفته‌ای اصناف که تحت فشار هستند عنوان کرد: پیشنهاداتی برای گشایش اصناف به کمیته اقتصادی ستاد کرونا ارائه شد که بزودی در این خصوص تصمیم گیری می‌شود.

بصیری با اشاره به مصوبات ستاد ملی کرونا بیان داشت: مصوب شد بانک ها تا ۱۰ روز گواهی عدم پرداخت چک های تمام اصناف را اعلام نکنند و برای صدور و تمدید پروانه کسب تا پایان شهریور نیاز به استعلام مالیاتی نخواهد بود.

وی افزود: صنوف آسیب دیده در صورتی که اظهارنامه مالیاتی مربوط به ارزش افزوده سال ۹۹ را اعلام نکرده و جریمه شدند، جریمه انها امهال می شود و اقساط معوق مالیات ۹۹ نیز تا پایان خردادماه مهلت داده شد.

وی تصریح کرد: همچنین مقرر شد برگزاری مراسم شب های قدر در شهرهای دارای وضعیت قرمز و نارنجی باید حداکثر ۲ ساعت و صرفا در فضای باز، با رعایت شیوه‌نامه های بهداشتی و استفاده از وسایل شخصی برگزار شود.

معاون سیاسی امنیتی استاندار کرمان گفت: در شهرهای زرد و آبی در صورتی که مراسم در فضای بسته برگزار شود، باید همراه با رعایت فاصله و حداکثر ۳۰ نفر باشند.

وی ادامه داد: منع تردد شبانه مردم استان کرمان با توجه به آغاز شب های قدر در این شب‌ها برداشته شده است.

درباره ی خبرنگار اقطاع خبر

مطلب پیشنهادی

رشد ۶۹ درصدی فضای ورزشی مدارس استان کرمان

رشد ۶۹ درصدی فضای ورزشی مدارس استان کرمان

به گزارش سرویس اجتماعی پایگاه خبری «اقطاع خبر» رضایی مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *