۞ امام علی (ع) می فرماید:
هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

موقعیت شما : صفحه اصلی » فاریاب
منطقه جنوب کرمان شکوفا شده است
منطقه جنوب کرمان شکوفا شده است

منطقه جنوب کرمان شکوفا شده است

نماینده شش شهرستان جنوبی استان کرمان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: منطقه جنوب کرمان شکوفا شده و راه‌های ارتباطی به شهرهای هدف توسعه مکران وصل می‌شوند. به گزارش خبرنگار گروه شهرستان‌های پایگاه خبری تحلیلی «اقطاع خبر»؛ رشته توییت‌های منصور شکرالهی در خصوص دیدار اخیر وی با ریاست محترم جمهور و مطالبات وی از آقای […]


نماینده شش شهرستان جنوبی استان کرمان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: منطقه جنوب کرمان شکوفا شده و راه‌های ارتباطی به شهرهای هدف توسعه مکران وصل می‌شوند.

منطقه جنوب کرمان شکوفا شده است

به گزارش خبرنگار گروه شهرستان‌های پایگاه خبری تحلیلی «اقطاع خبر»؛ رشته توییت‌های منصور شکرالهی در خصوص دیدار اخیر وی با ریاست محترم جمهور و مطالبات وی از آقای پزشکیان بیان کننده لزوم تکمیل محور استراتژیک و اقتصادی استان، محور محمدآباد ریگان-جاسک‏ بود. 

 
نماینده مردم ۶ شهرستان جنوبی استان کرمان در تشریح دیدار خود با رئیس جمهور گفت: در دیداری که اخیراً با ریاست محترم جمهور در صحن مجلس داشتم، به طور رسمی از آقای پزشکیان دعوت کردم تا سفری به ۶ شهرستان جنوبی استان‌ کرمان داشته باشند.
 
وی افزود: یکی از مهم‌ترین درخواست‌هایم از دکتر پزشکیان تکمیل جاده استراتژیک محمدآباد ریگان-جاسک بود که از محورهای حیاتی و اقتصادی استان است.
 
شکرالهی ادامه داد: این محور نقش حائز اهمیتی در ارتباط حوزه جنوب استان به سواحل مکران آن هم در راستای تحقق اهداف توسعه اقتصاد دریامحور دارد. این محور بندر جاسک را به جنوب و شرق استان کرمان متصل می‌کند و راه ارتباطی شهرستان‌های بندر جاسک، بشاگرد، قلعه گنج، رودبار جنوب و محمدآباد ریگان خواهد بود.
 
نماینده مردم ۶ شهرستان جنوبی استان کرمان در این خصوص اظهار کرد: ‏با پیگیری‌هایی که در دولت سیزدهم داشتم، با دستور شهید آیت‌الله رئیسی به دبیر ستاد سند توسعه مکران مقرر گردید نقشه راه الحاق ۶ شهر جنوب کرمان به سند توسعه مکران تهیه و پس از مطالعه نیز ابلاغ شود.
 
وی افزود: ۶ شهرستان جنوبی استان کرمان پس از مطالعات به فهرست پنج شهرستان دیگر سند یعنی چابهار، جاسک، سیریک، کنارک و میناب در دو استان سیستان و بلوچستان و هرمزگان اضافه می‌شوند.
 
شکراللهی تصریح کرد : توسعه نامتوازن یکی از گلایه‌های همیشگی مردمان ۶ شهرستان جنوبی استان کرمان است. این منطقه از محرومیت جدی رنج می‌برد و گستردگی زیاد و انزوای جغرافیایی آن در کنار سایر بی‌توجهی‌‌ها، عقب‌ماندگی امنیتی، اقتصادی، بهداشت و… را در این منطقه شدت داده است.
 
نماینده ۶ شهرستان جنوبی استان کرمان در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: شهرهایی که در لیست سند توسعه مکران قرار گرفته‌اند در اغلب شاخص‌های توسعه وضعیت مناسبی ندارند و از لحاظ ارتباطات، منطقه جنوب کرمان شکوفا شده و راه‌های ارتباطی به شهرهای هدف توسعه مکران وصل می‌شوند. در آینده ۶ شهرستان ما نقش پشتیبان را برای مکران خواهند داشت .
 
وی ادامه داد: در این سند اشاره شده است کرمان به‌ عنوان پس‌کرانه سواحل مکران دیده شود و به همین دلیل لازم است شهرستان‌های جنوبی استان به سند اضافه شوند و باتوجه به ظرفیت‌های جنوب کرمان، الحاق این مناطق به سند توسعه مکران موجب توزیع عادلانه امکانات و رشد و توسعه این مناطق در جنوب کرمان خواهد شد.
 
عضو کمیسیون انرژی مجلس بیان کرد: اقتصاد دریامحور به عنوان یکی از ابتکارات اصلی برنامه هفتم توسعه برای اولین بار در برنامه هفتم توسعه مطرح شده است و استقرار ۸ درصد جمعیت کشور در پس‌کرانه سواحل جنوب کشور و توسعه فعالیت‌های دریامحوری چون بانکرینگ و کشتی‌سازی از دیگر تدابیر پیشنهادی در لایحه برنامه هفتم توسعه بوده است.
 
وی یاداور مطرح کرد: توسعه مکران به عنوان یک ابَرپروژه توسعه منطقه‌ای کشور و تبدیل آن به کانون جدید اقتصاد ملی با توسعه زیرساخت‌های بندری، ریلی، لجستیکی و ایجاد سکونت‌گاه‌ها و شهرهای جدید یکی از اصلی‌ترین راهکارهای پیشنهادی برای گذر از اقتصاد خشکی‌محور به اقتصاد دریامحور در آینده نزدیک است .
 
شکرالهی تأکید کرد:‏با توجه به اینکه ۶ شهرستان جنوبی استان کرمان جزء محروم‌ترین و کم‌برخوردارترین مناطق جنوب‌ شرق کشور محسوب می‌شود، الحاق این مناطق به سند توسعه مکران موجب توزیع عادلانه امکانات و رشد و توسعه این مناطق در جنوب کرمان خواهد شد و این بهترین راهکاری است برای خروج از آن همه محرومیت‌.
 
انتهای خبر/پناهی


———-
منبع:آرمان

پاسخ دادن

ایمیل شما منتشر نمی شود. فیلدهای ضروری را کامل کنید. *

*

بیست + 11 =