۞ امام علی (ع) می فرماید:
هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

موقعیت شما : صفحه اصلی » جیرفت
مهم‌ترین مشکل بخش اسماعیلی نبود راه مواصلاتی مناسب
مهم‌ترین مشکل بخش اسماعیلی نبود راه مواصلاتی مناسب

مهم‌ترین مشکل بخش اسماعیلی نبود راه مواصلاتی مناسب

بخشدار اسماعیلی شهرستان جیرفت گفت: یکی از مهم‌ترین مشکلات شهرستان جیرفت نبود جاده مواصلاتی بخش اسماعیلی به شهر جیرفت است که جاده مرگ معروف لقب گرفته است. موسی مرسلپور در گفتگو با خبرنگار گروه شهرستان‌های پایگاه خبری تحلیلی «اقطاع خبر»؛ در خصوص مشکلات جاده مواصلاتی بخش اسماعیلی شهرستان جیرفت، گفت: در بررسی‌های به‌ عمل‌ آمده، […]


بخشدار اسماعیلی شهرستان جیرفت گفت: یکی از مهم‌ترین مشکلات شهرستان جیرفت نبود جاده مواصلاتی بخش اسماعیلی به شهر جیرفت است که جاده مرگ معروف لقب گرفته است.

مهم‌ترین مشکل بخش اسماعیلی نبود راه مواصلاتی مناسب

موسی مرسلپور در گفتگو با خبرنگار گروه شهرستان‌های پایگاه خبری تحلیلی «اقطاع خبر»؛ در خصوص مشکلات جاده مواصلاتی بخش اسماعیلی شهرستان جیرفت، گفت: در بررسی‌های به‌ عمل‌ آمده، مشخص است که علت اصلی مهاجرت مردم از روستا به شهر، نبود زیر ساخت مناسب است.

وی ادامه داد: مشکلاتی از قبيل فراهم نبودن زمینه سرمایه‌گذاری در روستا، کمبود امکانت تحصیلاتی و غیره نیز در کنار این مشکلات وجود دارند که فراری بودن کارکنان بخش‌های مختلف از جمله بهداشت‌ و درمان، آموزش و سایر بخش‌ها به این دلیل است که رفت‌ و‌ آمد در جاده‌های مواصلاتی شهر به روستا و بالعکس ایمن نیست. 

 
بخشدار بخش اسماعیلی جیرفت افزود: وقتی گزارشات روزانه از تصادفات منجر به جرح و فوت داریم قطعاً هر آدم عاقلی ترجیح می‌دهد حفاظت از جان خودش را به‌عنوان گران‌بها‌ترین سرمایه در اولویت قرار بدهد. 
 
وی با بیان اینکه خالی شدن روستاها زنگ خطری جدی است، تاکید کرد: کیفیت آموزشی در روستا به دلیل عدم حضور دبیران کارآمد شهر در روستا بسیار پایین آماده است و عدم حضور بهورزان خبره در درمانگاه‌های روستا‌ها، همه مسائل نگران کننده‌‌ای است و بایستی برنامه‌ریزی دقیق در این زمینه شود.
 
مرسلپور عنوان کرد: این باور ماست که اگر می‌خواهیم مهاجرت از شهر به روستا اتفاق بیافتد و جهش تولید در عمل تحقق پیدا کند بایستی این زیرساخت مهم جاده‌ مواصلاتی ایمن را مد نظر قرار دهیم. 
 
بخشدار اسماعیلی جیرفت با تأکید بر اینکه هرگونه هزینه در این زمینه سرمایه‌گذاری است، مطرح کرد: وقتی از سرمایه‌گذاران سئوال می‌شود که چرا دارایی خود را در روستا سرمایه‌گذاری نمی‌کنید که هزینه‌ها بسیار ارزان‌تر از شهر است و منجر به اشتغال و تولید نیز می‌شود، اولین حرفی که می‌زنند از آمار تصادفات منجر به فوت و جرح می‌گویند که در جاده مواصلاتی شهر جیرفت به بخش اسماعیلی رخ داده است. 
 
وی اظهار کرد: در بحث انتقال محصولات کشاورزی از بخش اسماعیلی به جیرفت نیز مشکل جاده قد علم می‌کند و همین امر سبب زیان‌های اقتصادی می‌شود،حتی فرهنگیان هم برای انتخاب محل کار خود برای جلوگیری از تردد روزانه به روستا اکثراً شهر را انتخاب می‌کنند.
 
مرسلپور در ادامه تصریح کرد: می‌طلبد که هم اداره‌کل راه‌ و شهرسازی و هم اداره راهداری به‌عنوان متولیان امر در این زمینه مطالعات بیش‌تری کنند و سرمایه‌گذاری‌های بیشتری در این خصوص انجام شود، بخش خصوصی معادن و هر نهاد و مؤسسه خیریه‌ای که در این زمینه کار انجام می‌دهد، وارد عمل شود.
 
مرسلپور اذعان کرد: راه مواصلاتی بخش اسماعیلی شهرستان جیرفت که منتهی می‌شود به استان هرمزگان و شهرستان فاریاب شاه‌راه‌های منطقه هستند، راه مواصلاتی جیرفت به ساردوئیه و جیرفت به جبالبارز نیز این‌گونه است. 
 
بخشدار اسماعیلی جیرفت اظهار کرد: می‌طلبد از اعتبارات ملی بیش‌تر در این زمینه استفاده شود، از تمام کسانی که در راستای برنامه‌ریزی و تخصیص اعتبارات نقش دارند، ضمن تشکر، می‌خواهیم که در این زمینه عزمی جدی‌تر به‌کار ببندند. 
 
وی مطرح کرد: برنامه‌ریزان باید متقاعد شوند که این برنامه در اولویت است، ارتقا سلامت مردم و جلوگیری از مهاجرت مردم از روستا به شهر و اتفاق افتادن بحث اشتغال پایدار، همه منوط به این است که مسئولان باور داشته باشند مردم روستا نیز نیاز مبرم به جاده مواصلاتی ایمن دارند که این از اولویت‌های مهم است. 
 
مرسلپور در پایان خاطرنشان کرد: ان‌شاء‌الله در این دولت کار بیش‌تر از پیش سرعت بگیرد و مردم شاهد روزی باشند که هیچ خبری مبنی بر فوت و مجروحیت برای جوان یا خانواده‌ای در اثر تصادف را دریافت نکنند.
 
انتهای خبر / فلاح 


———-
منبع:آرمان

پاسخ دادن

ایمیل شما منتشر نمی شود. فیلدهای ضروری را کامل کنید. *

*

هفده − 3 =