۞ امام علی (ع) می فرماید:
هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

موقعیت شما : صفحه اصلی » ويژه‌های خبری
موزه هرندی گنجینه‌ای از فرهنگ کرمان است
موزه هرندی گنجینه‌ای از فرهنگ کرمان است

موزه هرندی گنجینه‌ای از فرهنگ کرمان است

سرپرست معاون میراث‌ فرهنگی کرمان گفت: باغ موزه هرندی گنجینه‌ای از تاریخ، فرهنگ و هنر این مرز و بوم و استان کرمان را در دل خود جای داده است. به گزارش گروه فرهنگی پایگاه خبری «اقطاع خبر»؛ به نقل از روابط عمومی اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان؛ محسن موحدی در معرفی […]


سرپرست معاون میراث‌ فرهنگی کرمان گفت: باغ موزه هرندی گنجینه‌ای از تاریخ، فرهنگ و هنر این مرز و بوم و استان کرمان را در دل خود جای داده است.

موزه هرندی گنجینه‌ای از فرهنگ کرمان است

به گزارش گروه فرهنگی پایگاه خبری «اقطاع خبر»؛ به نقل از روابط عمومی اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان؛ محسن موحدی در معرفی باغ موزه هرندی کرمان گفت: این مجموعه و بنای کوشک موجود در آن مربوط به اواخر دوره قاجار بوده و توسط مرحوم عدل‌السلطان بنا شده است و در سال ۱۳۱۳ هجری شمسی به مرحوم ابوالقاسم هرندی فروخته شد.

سرپرست معاون میراث‌ فرهنگی کرمان افزود: یکی از نکات مورد توجه تاریخی این مجموعه توقف رضاخان پهلوی در مسیر آخرین سفر و تبعیدش در این منزل است و از قسمت‌های باغ می‌توان به ساختمان اندرونی، بیرونی، بهارخواب، حمام، آشپزخانه، اتاق مستخدمین، گاوگرد، حوض و آب‌نما اشاره کرده و در سال ۱۳۴۵ باغ و بنای آن توسط ابوالقاسم هرندی به وزارت فرهنگ و هنر برای تبدیل به موزه واگذار شد.

وی بیان کرد: ساختمان موجود در باغ هرندی اکنون به‌عنوان موزه مورد بهره‌برداری قرار گرفته است و در حال حاضر طبقه همکف این ساختمان موزه سازهای سنتی استاد مسعود و در طبقه فوقانی آن موزه باستان‌شناسی قرار دارد.

موحدی اظهار کرد: موزه باستان‌شناسی به معرفی تمدن‌های کهن و باستانی استان کرمان و ارتباط تاریخی آن‌ها با محوطه‌های تاریخی همجوار پرداخته و این موزه بخشی از اشیایی را در خود جای داده که طی چهاردهه گذشته در نتیجه کاوش‌های باستان‌شناختی در تپه‌ها و محوطه‌های استان به‌دست آمده است، این کاوش‌ها در سه دوره پیش از تاریخ، تاریخی و اسلامی در موزه به نمایش گذاشته شده و آثار و شواهد تاریخی و فرهنگی از محوطه شهداد و حوزه فرهنگی هلیل‌رود به نمایش در آمده است.

سرپرست معاون میراث‌ فرهنگی کرمان ابراز کرد: موزه‌ساز با هدف آشنا کردن بازدیدکنندگان با سازهای نواحی و کلاسیک  ایران و موسقی ملل بوده و یکی از مهم‌ترین کارکردهای موزه ساز آموزش و به نمایش گذاشتن داستان و تاریخ موسیقی گذشته در برابر چشمان انسان معاصر است تا نشان ‌دهد او چگونه دانش خود را درباره جهانی که در آن زندگی کرده به دست آورده و چگونه هنر و فرهنگ خود را ساخته و بنا نهاده است.

وی خاطرنشان کرد: موزه ساز باغ هرندی مجموعه اهدایی سازهای دست‌ساخت استاد مسعود و تعدادی اسناد و سازهای اضافه شده توسط استاد فواد توحیدی به مجموعه است.

انتهای خبر/م


———-
منبع:آرمان

پاسخ دادن

ایمیل شما منتشر نمی شود. فیلدهای ضروری را کامل کنید. *

*

9 − 7 =