۞ امام علی (ع) می فرماید:
هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

موقعیت شما : صفحه اصلی » ويژه‌های خبری
میوه‌فروشان و لوستر فروشان چالش‌های صنعت برقند
میوه‌فروشان و لوسترفروشان چالش‌های صنعت برق هستند

میوه‌فروشان و لوسترفروشان چالش‌های صنعت برق هستند

مدیرعامل شرکت توزیع برق شمال استان کرمان گفت: دو صنف لوسترفروشان و میوه‌فروش برای جلب توجه مشتری و تازه نشان دادن میوه‌ها سبب افزایش مصرف برق می‌شوند. محمد سلیمانی در گفتگو با خبرنگار گروه اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی «اقطاع خبر» عنوان کرد: صرفه‌جویی در مصرف انرژی الزامی است و سال‌ها قبل طرح بابا برقی را […]


مدیرعامل شرکت توزیع برق شمال استان کرمان گفت: دو صنف لوسترفروشان و میوه‌فروش برای جلب توجه مشتری و تازه نشان دادن میوه‌ها سبب افزایش مصرف برق می‌شوند.

میوه‌فروشان و لوسترفروشان چالش‌های صنعت برق هستند

محمد سلیمانی در گفتگو با خبرنگار گروه اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی «اقطاع خبر» عنوان کرد: صرفه‌جویی در مصرف انرژی الزامی است و سال‌ها قبل طرح بابا برقی را با شعار «هرگز نشه فراموش لامپ اضافی خاموش» اجرا کردند اما تنها منجر به رعایت مصرف در برخی موارد شد.

وی ادامه داد: امروز حضور اسپیلت‌ها در منازل افزایش انرژی را چند برابر کرده است و قرار دادن دمای بسیار خنک سبب افزایش بار مصرف شده است لذا بهترین حالت در این موارد دمای آسایش یعنی ۲۵ درجه که دمایی مناسب با شرایط جسمی بدن دارد و ابیته دمای جهانی هم هست، است.

مدیرعامل شرکت توزیع برق در ادامه بیان کرد: دو چالش بزرگ مصرف برق ما متعلق به دو صنف میوه‌فروشان و لوستر‌فروش‌ها وارد است که افزایش بار زیادی را به شبکه تحمیل می‌کنند.

خاموش کردن لامپ‌ها در روز سبب پایداری شبکه می‌شود

وی ادامه داد: گرچه از لامپ‌های کم‌مصرف در برخی موارد استفاده می‌شود اما وجود بیش از ۶ لامپ بزرگ عملاً درجه کم‌مصرفی را هم افزایش می‌دهد بنابراین کاهش برق در این مجموعه‌ها کمک شایانی به تأمین برق پایدار می‌کند.

سلیمانی تأکید کرد: میوه‌فروشان به علت فروش شبانه‌روزی میوه برای باطراوت و تازه نشان دادن و خوش‌رنگ دیده شدن میوه‌ها چراغ‌های خود را از صبح تا شب روشن نگه می‌دارند.

وی اذعان کرد: متأسفانه این چراغ‌های روشن بیش‌تر از هر چیزی باعث تحریک مردم برای خرید میوه می‌شود، البته در زمان تاریکی‌ها روشن کردن چراغ ضروری است، اما در روز روشن که نیازی به روشن کردن چراغ نیست، این مغازه‌ها اقدام به روشنایی چراغ مغازه‌های خود می‌کنند که نیاز به فرهنگ‌سازی در جهت کاهش مصرف برق برای این صنف داریم.

سلیمانی اذعان کرد: دومین چالش متعلق به لوسترفروشی‌هاست که هنوز در لامپ لوسترها از لامپ رشته‌ای کوچک استفاده می‌شود و عملاً در ۹۵% لوسترها از لامپ‌هایی با سرپیچ شمعی استفاده می‌شود.

مدیرعامل شرکت توزیع برق شمال مدعی شد: در حال حاضر لامپ‌های سرپیچ‌دار، معمولی و سرپیچ شمعی به‌صورت کم‌مصرف در بازار موجود است و با توجه به موضوع کاهش مصرف یک استفاده از این نوع لامپ‌ها مفید است و از جمله مزیت‌های دیگر این  نوع لامپ‌ها می‌توان به افزایش طول عمر و کاهش حرارت لامپ‌ها اشاره کرد که در طولانی‌مدت برای محیط‌ زیست زیان کم‌تری وارد می‌کند.

وی با بیان اینکه علت عدم استفاده از لامپ‌های کم مصرف به علت گران‌تر بودنش نسبت به نوع رشته‌ای‌اش است، عنوان کرد: هزینه خریداری لامپ‌های LED و یا SMD گران‌تر از لامپ‌های رشته‌ای (با مصرف برق بالاتر) است.

استفاده از لامپ‌های کم‌مصرف هزینه قبض برق را تعدیل می‌کند

سلیمانی تصریح کرد: همین موضوع بعضی از افراد را مجاب به تهیه لامپ‌هایی با هزینهٔ پائین‌تر می‌کند و نکته قابل‌ توجه اینجاست که با توجه‌ به بالارفتن مصرف برق لامپ‌های رشته‌ای، همان هزینه ابتدایی برای تهیه لامپ‌های کم‌مصرف و بلکه بیش‌تر را فرد در طولانی‌مدت و در قبض‌های برق خانگی پرداخت می‌کند.

مدیرعامل شرکت توزیع برق با بیان اینکه بهتر است تعویض این لامپ‌ها در همان لوستر فروشی‌ها صورت گیرد که هم مصرف برق این مجموعه کاهش یابد هم برای مصرف‌کننده مقرون به صرف باشد، گفت:  البته باید توجه کرد که علاوه بر پرمصرف بودن لامپ‌های رشته‌ای، کاهش طول عمر و افزایش دمای محیط توسط این لامپ‌ها نیز از موارد بسیار مهم و حائز اهمیت است.

وی افزود: انواع مدل‌های لامپ‌های شمعی که به‌صورت اشکی، شفاف، مات و…  به‌صورت کم‌مصرف در بازار موجود است و با توجه‌ به سلیقهٔ مشتری می‌توان هرکدام را تهیه و استفاده کرد.

سلیمانی ادامه داد: حتی در لوستر‌فروشی‌ها به جای روشنایی همه لوسترها برای جذب مشتری می‌توان هر لوستر را به سنسور حرکتی متصل کرد تا هر زمان که مشتری در کنار آن قرار می‌گیرد روشن شود و در شرایط عادی خاموش باشد اما مغازه‌داران این موضوع را نمی‌پذیرند زیرا عدم حضور مشتری باعث خاموش ماندن کل مغازه می‌شود و عملاً تبلیغی ندارند.

انتهای خبر/ طهماسبی


———-
منبع:آرمان

پاسخ دادن

ایمیل شما منتشر نمی شود. فیلدهای ضروری را کامل کنید. *

*