نخستین گروه گردشگران خارجی بعد از شیوع کرونا به کرمان آمدند

نخستین گروه گردشگران خارجی بعد از شیوع کرونا به کرمان آمدند -اقطاع خبر


کرمان – اقطاع خبر – مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان گفت: نخستین گروه گردشگران خارجی از کشور روسیه برای بازدید از جاذبه های گردشگری کرمان پس از شیوع کرونا وارد این استان شدند.

به گزارش روز شنبه اقطاع خبر و به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان فریدون فعالی افزود: این گروه که شامل تورگردانان روس است از خردادماه در پی تفاهم وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با آژانس فدرال گردشگری روسیه آماده سفر به کشورمان بودند و با لغو ممنوعیت صدور روادید شب پنجشنبه ۱۳ آبان ۱۴۰۰ از طریق فرودگاه امام خمینی (ره) وارد تهران شدند.

وی تصریح کرد: گردشگران کشور روسیه برای بازدید از جاذبه‌های فرهنگی و توریستی کرمان و با هدف تعمیق روابط فرهنگی و گردشگری میان دو کشور، کرمان را به عنوان مقصد گردشگری خود انتخاب کردند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان اظهار داشت: این گروه گردشگری در ابتدای ورود از باغ تاریخی شاهزاده ماهان بازدید کردند و امروز صبح بعد مشاهده طلوع خورشید از منطقه شهداد در اکوکمپ لوت مستقر شدند و بازدید از کلوت‌ها، نبکاها و آب انبار تاریخی حاج محمدتقی و همچنین برنامه موتوسواری سافاری را در برنامه سفر خود دارند.

وی با بیان اینکه حامی این فم‌تور، شرکت هواپیمایی ماهان است تاکید کرد: گروه گردشگری روس یک هفته در ایران اقامت دارند و  روز یکشنبه کرمان را به مقصد شیراز و اصفهان ترک کنند.

ارگ بم (بزرگترین سازه خشتی جهان)، روستای دست‌کند میمند با چندهزارسال قدمت، باغ زیبای شازده با ویژگی های منحصر به فرد باغ و معماری عمارت آن، دشت کویر لوت در منطقه شهداد کرمان که قدیمی ترین درفش جهان از آنجا به دست آمده و سه قنات «گوهرریز» جوپار در شهرستان کرمان، «اکبرآباد» و «قاسم آباد» در شهرستان بم به ثبت جهانی رسیده است.

همچنین روستای دارستان سیرجان و این شهرستان به عنوان خاستگاه بافت گلیم شیرکی پیچ و دهکده جهانی گلیم به ثبت جهانی رسیده است.

درباره ی خبرنگار اقطاع خبر

مطلب پیشنهادی

رشد ۶۹ درصدی فضای ورزشی مدارس استان کرمان

رشد ۶۹ درصدی فضای ورزشی مدارس استان کرمان

به گزارش سرویس اجتماعی پایگاه خبری «اقطاع خبر» رضایی مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *