این فعال رسانهای کرمانی ابراز کرد: منعکسکردن خبر و آگاهیبخشی و ارائه تحلیل درست از اخبار و رویدادها، دو وظیفه اصلی رسانه است.
وی اظهار کرد: متأسفانه شاهد هستیم که رسانههای دنیا در طوفانی به نام «امپریالیسم رسانهای» درگیر شدهاند؛ به این معنا که خود را هژمون برتر میداند، یعنی ایالات متحده آمریکا، و این موضوع امروز بر همه جوامع و ملتها اثبات شده است.
وظیفه رسانهها شناخت و آگاهی نسبت به حقایق است
عباسپور افزود: این رسانهها تلاش میکنند از ابزار رسانه بهعنوان وسیلهای برای «جنگ نرم» و «جنگشناختی» استفاده کند. به این شکل که رسانه را در راستای هدایت افکار عمومی و وارونه جلوهدادن حقایق به کار میبرد.
این فعال رسانهای کرمانی عنوان کرد: وظیفه نخست رسانه این است که شناخت و آگاهیهای خود را نسبت به حقایقی که وجود دارد، گسترش دهند، سپس نوع جنگ دشمن را بشناسند؛ بدانند دشمن اکنون از چه ابزار رسانهای استفاده میکند، هدفش چیست، راهبردش چگونه است و چه تاکتیکهایی را به کار میگیرد.
وی ابراز کرد: این شناخت برای اصحاب رسانه، در درجه اول بهویژه رسانه ملی، بسیار مهم است. زیرا تا زمانی که دشمن را نشناسید، نمیتوانید از ابزار مناسب برای مقابله با او استفاده کنید.
رسانه و تولید محتوای کارآمد
عباسپور تصریح کرد: وظیفه بعدی «تولید محتوای کارآمد» است. محتواهایی که در ابعاد مختلف خبری، رسانهای، تصویری و غیره… باید بیانگر واقعیتهای موجود در عرصه داخلی و خارجی باشند.
این فعال رسانهای کرمانی بیان کرد: دشمن از ابزار رسانه برای ناامیدسازی مردم ایران استفاده میکند تا ذهنها را درگیر این موضوع کند که «ما نمیتوانیم»، «ما قدرت نداریم» و «ما پیش از شروع بازی بازندهایم».
وی گفت: کارویژه رسانه همین است؛ رسانه قبل از شروع بازی، نتیجه را به نحو دلخواه در افکار عمومی تزریق میکند یا به عبارتی، اقناع میکند. دشمن از تاکتیکهای اغناسازی بهره میگیرد.
لزوم شناخت شیوههای دشمن در رسانهها
عباسپور ادامه داد: معتقدم رسانه ملی، رسانههای استانی، مطبوعات و همه باید در کنار هم آگاهیبخشی خود را افزایش دهند، شیوهها و روشهای دشمن را در جنگ رسانهای و شناختی بهخوبی بشناسند، روایت اول و دستاول را در همه حوادث به دست گیرند تا مرجع صادق و مورداعتماد جامعه باشند.
این فعال رسانهای کرمانی ضمن اشاره به مطلب فوق اظهار کرد: رسانهها در نهایت باید خبر را بهدرستی و در زمان مناسب منعکس کنند و هم تحلیل خبر کارشناسیشدن و حرفهای انجام دهند. اگر این دو در کنار هم قرار گیرند، قطعاً در جنگ رسانهای و شناختی میتوانیم دست بالا را داشته باشیم.
وی ابراز کرد: هرگز نباید فراموش کنیم که دشمن هر لحظه در حال رصد توان رسانهای، فعالیتها و کارویژههایی است که ما برای خود تعریف کردهایم. اگر این مسیر را به همین شکل ادامه دهیم، قطعاً جریان رسانهای ما بر دشمن غلبه خواهد کرد؛ چرا که به لطف خداوند، حقیقت در میان ملتها نمایان میشود.
امپریالیسم رسانهای دشمن نمیتواند از رسانهها برای تنویر افکار عمومی استفاده کند
عباسپور تأکید کرد: امروز در منطقه نیز همه رسانهها به این نتیجه رسیدهاند که امپریالیسم رسانهای دشمن، یعنی ایالات متحده آمریکا و نوچه بیمار و وحشیاش، رژیم اشغالگر و باند تبهکار صهیونیستی، دیگر نمیتوانند از رسانههای تحت اختیارشان برای تنویر افکار عمومی و جهتدهی به جریان فکری جامعه استفاده کنند؛ چرا که حقایق برای ملتها و جوامع منطقه آنقدر آشکار شده که این ابزار دیگر اثر کمتری دارد.
این فعال رسانهای کرمانی ضمن اشاره به مطلب فوق خاطرنشان کرد: ما نباید تصور کنیم که دشمن ضعیف شده است. باید از همه توان خود استفاده کنیم و از جوانان و نخبگان نیز بهره ویژه ببریم.
انتهای خبر/ م







