۞ امام علی (ع) می فرماید:
هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

موقعیت شما : صفحه اصلی » ویژه استان
هشدار به سارقان گردو در بافت/ دادستان:مغازه‌داران به فروش مال مسروقه متهم نشوند
هشدار به سارقان گردو در بافت/ دادستان:مغازه‌داران به فروش مال مسروقه متهم نشوند -اقطاع خبر

هشدار به سارقان گردو در بافت/ دادستان:مغازه‌داران به فروش مال مسروقه متهم نشوند -اقطاع خبر

کرمان- اقطاع خبر- دادستان عمومی و انقلاب شهرستان بافت ضمن اتمام حجت با سارقان و نیز مغازه دارانی که ممکن است گردوی مسروقه بفروشند گفت: با افرادی که قبل از موعد مقرر برداشت گردو اقدام به خرید و فروش غیرقانونی و سرقت این محصول کنند برخورد قاطع و بدون اغماض می‌شود. به گزارش اقطاع خبر، […]



کرمان- اقطاع خبر- دادستان عمومی و انقلاب شهرستان بافت ضمن اتمام حجت با سارقان و نیز مغازه دارانی که ممکن است گردوی مسروقه بفروشند گفت: با افرادی که قبل از موعد مقرر برداشت گردو اقدام به خرید و فروش غیرقانونی و سرقت این محصول کنند برخورد قاطع و بدون اغماض می‌شود.

به گزارش اقطاع خبر، کرمان یکی از مهم‌ترین استان‌های کشور در زمینه تولیدات کشاورزی است به‌طوری‌که یک‌سوم باغ‌های کشور در این استان قرار دارد و در این میان گردو یکی از مهم‌ترین محصولات تولیدی در استان کرمان به شمار می رود و از آن به عنوان دومین تولیدکننده گردوی ایران یاد می شود.

بیشترین میزان تولید محصول گردو نیز در شهرستان‌های بافت و رابُر استان کرمان انجام می‌شود که اقلیمی متفاوت از سایر مناطق استان دارد.

آنطور که رییس سازمان جهاد کشاورزی شمال استان کرمان تیرماه امسال در گفت‌وگو با رسانه ها عنوان کرده، استان کرمان رتبه اول سطح زیر کشت و رتبه ۲ تولید گردو را در کشور به خود اختصاص داده است.

به گفته علی باقری کرمان یکی از استان‌های مطرح در تولید گردو است به طوری که با وجود ۱۷ هزار هکتار سطح زیر کشت و تولید سالانه بیش از ۱۶ هزار تن محصول در استان کرمان تولید می‌شود.

این میزان تولید محصول در کنار تأمین نیاز بازار داخلی استان صادر نیز می‌شود و زمان برداشت محصول نیز از اواسط شهریور آغاز می‌شود و تا اواخر مهرماه ادامه دارد.

در سال‌های اخیر سرقت از باغ‌های گردو به دغدغه باغداران تبدیل شده، موضوعی که دسترنج کشاورزان را نابود می کند. در همین زمینه برای مقابله با سرقت این محصول پیش از آغاز زمان برداشت دادستانی بافت هشدارهایی را برای وجدان ها ناآگاه و سارقان دسترنج مردم صادر کرده است.

هشدار به سارقان گردو در بافت/ دادستان:مغازه‌داران به فروش مال مسروقه متهم نشوند

آنطور که روابط عمومی دادگستری کل استان کرمان اعلام کرده، حمید حسنی‌نیا روز شنبه دادستان عمومی و انقلاب شهرستان بافت در همین زمینه گفت: فصل برداشت گردو در شهرستان بافت نزدیک است و هر سال مشاهده می‌شود افرادی اقدام به برداشت غیرقانونی و سرقت دسترنج کشاورزان می‌کنند.

وی ادامه داد: به تمامی مغازه‌داران سطح شهر نیز هشدارهای لازم در خصوص خریداری گردو به صورت جزیی قبل از موعد برداشت از افراد مشکوک و معتاد داده شده است.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان بافت تصریح کرد: در صورت بی‌توجهی به هشدارها، این مغازه داران به عنوان خریدار مال مسروقه شناخته می شوند و تحت تعقیب قرار می گیرند.

وی با تاکید بر اینکه نیروی انتظامی در زمان برداشت محصول باغات گردو گشت های انتظامی را افزایش می دهد؛ بیان کرد: به تمامی شهروندان توصیه می‌شود در صورت مشاهده هرگونه سرقت از باغ های گردو و خرید و فروش دسترنج باغداران توسط سارقان مراتب فوری به مراجع انتظامی برای پیگیری و برخورد قانونی اطلاع داده شود.

مرکز شهرستان بافت در فاصله ۱۵۶ کیلومتری جنوب غربی شهر کرمان قرار دارد.

پاسخ دادن

ایمیل شما منتشر نمی شود. فیلدهای ضروری را کامل کنید. *

*

20 − شش =