۞ امام علی (ع) می فرماید:
هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

موقعیت شما : صفحه اصلی » ويژه‌های خبری
هموطنان برای اتباع غیرمجاز خرید نیابتی نکنند
هم‌وطنان برای اتباع غیرمجاز خرید نیابتی نکنند

هم‌وطنان برای اتباع غیرمجاز خرید نیابتی نکنند

جانشین فرمانده نیروی انتظامی کشور گفت: بعضی از هم‌وطنان‌مان به نوعی نیابتی با اتباع بیگانه کار می‌کنند به طوری‌که به اسم ایرانی خانه یا خودرو یا موتور خریداری می‌شود اما متعلق به اتباع است و این جرم است به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «اقطاع خبر» سردار قاسم رضایی در جمع خبرنگاران هدف […]


جانشین فرمانده نیروی انتظامی کشور گفت: بعضی از هم‌وطنان‌مان به نوعی نیابتی با اتباع بیگانه کار می‌کنند به طوری‌که به اسم ایرانی خانه یا خودرو یا موتور خریداری می‌شود اما متعلق به اتباع است و این جرم است

هم‌وطنان برای اتباع غیرمجاز خرید نیابتی نکنند

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «اقطاع خبر» سردار قاسم رضایی در جمع خبرنگاران هدف سفر خود به کرمان را شرکت در جلسه منطقه‌ای مقابله با مواد مخدر با حضور استان‌های خراسان جنوبی، یزد، فارس، کرمان و هرمزگان دانست و اظهار کرد: کشت مواد مخدر در کشورهای همسایه شرقی در این چهل و چند سال گذشته مشکلات جدی برای ایران فراهم کرده است.

وی ادامه داد: در سال‌های گذشته بحث‌های مقابله‌ای با قاچاقچیان مواد مخدر را داشته‌ایم و با هدف بررسی اقدامات و برنامه‌های گذشته، جهت ارتقای برنامه آینده نیز تدابیر جدیدی اندیشیده شده است.

جانشین فرمانده نیروی انتظامی کشور گفت: رصد مسیرها، ترفندها و باندهای فعال که از آن سوی مرز به استان‌های کرمان، خراسان جنوبی، یزد، هرمزگان و فارس و از اینجا به استان‌های داخل کشور می‌رفتند، در دستور کار است.

رضایی یکی از دغدغه‌های جدی مردم را مواد مخدر دانست و بیان کرد: مطالبه مردم، دغدغه نظام و مجموعه انتظامی کشور است، با توجه به سازماندهی که در نیروی انتظامی وجود دارد علاوه بر رده‌های خاص مبارزه با مواد مخدر سایر رده‌های پلیس نیز در کنار و پشتیبان آن‌ها به امر مقابله با مواد مخدر می‌پردازند.

وی عنوان کرد: در سال ۱۴۰۳ کشفیات در استان‌های شرقی اندکی کاهش پیدا کرده است و این مهم یکی از دستورات جلسات متعدد بود و براساس بررسی‌ها، حاکمان فعلی افغانستان تولید و کشت مواد مخدر را مدیریت می‌کنند و این موثر بوده است.

جانشین فرمانده نیروی انتظامی کشور به مقابله با باندها و عقبه آن‌ها که در اصل بار مالی پولشویی نیز در دستور کار اجلاس منطقه‌ای بود، عنوان کرد: چگونگی مقابله با خرده‌فروشان و جمع‌آوری معتادان متجاهر از دیگر دستور‌ کارهای این اجلاسیه است و تقریباً در حوزه مقابله با قاچاق و خرده‌فروشی اشرافیت داریم؛ اما همچنان نیاز به همکاری مردم داریم.

رضایی از مردم درخواست کرد: از طریق سامانه‌های ۱۱۰ و ۱۹۷ اطلاعاتی که در بحث مواد مخدر، باندها و خرده‌فروشان دارند را اطلاع رسانی کنند.

وی درباره معتادان متجاهر نیز گفت: یکی دیگر از دغدغه‌های مردم این افراد هستند که باید ظرفیت ماده ۱۶ متناسب‌سازی شود و پلیس این توان را دارد تا کل معتادان متجاهر را طی حداکثر ۴۸ ساعت در سراسر کشور جمع آوری و تحویل کمپ‌های ماده ۱۶ دهد اما ظرفیت موجود پاسخگوی این خواست مردم و عملیات پلیس نیست که باید در سطح دولت و دستگاه‌های متولی آن را دنبال کرد.

جانشین فرمانده نیروی انتظامی کشور افزود: البته موضوع تکرار دستگیری و اعزام به کمپ‌های ماده ۱۶ یکی از مشکلات جدی ماست و طبق قانون ماده ۴۲ باید این افراد تا زمان بازگشت سلامتی‌شان در کمپ‌ها نگهداری شوند و دستگاه‌های متولی باید این موضوع را بررسی کنند.

رضایی با بیان اینکه در این جلسات به انجام عملیات‌های مشترک تاکید داریم، تصریح کرد: بحث هم‌پوشانی اطلاعاتی و عملیاتی بین استان‌ها و شهرستان‌ها در این اجلاسیه مورد توجه است.

وی در ادامه سخنانش به موضوع اتباع بیگانه اشاره کرد و گفت: اتباع بیگانه غیرمجاز در هر کشوری از جمله در جمهوری اسلامی و کشورهای همسایه جرم محسوب می‌شود اما متأسفانه در قالب اتباع مجاز، غیر مجازها وارد شدند و بعضاً رسوب کردند و به آن‌ها پیام داده شده که به کشورشان برگردند و اگر قصد ورود به ایران را دارند باید قانونی وارد شوند.

جانشین فرمانده نیروی انتظامی کشور گفت: بعضی از اتباع بیگانه، قانونی وارد کشور شده‌اند اما مدت زمان اقامت‌شان گذشته است این افراد نیز غیر مجاز محسوب می‌شوند و باید به کشور خودشان بازگردند.

رضایی عنوان کرد: بعضی از هم‌وطنان‌مان به نوعی نیابتی با اتباع بیگانه کار می‌کنند به طوری‌که به اسم افرادی ایرانی خانه، خودرو یا موتورسیکلت خریداری می‌شود اما متعلق به اتباع است و این جرم است و فرد ایرانی که خرید را انجام داده است، شریک جرم محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: به ایرانیانی که این اقدامات را انجام داده‌اند هشدار می‌دهیم که سریعا موضوع را اصلاح کنند والا به‌عنوان شرکای جرم تحت پیگرد قانونی قرار می‌گیرند.

جانشین فرمانده نیروی انتظامی کشور داشتن سلاح را در کرمان نیز یک هشدار امینتی عنوان کرد و گفت: داشتن سلاح غیرمجاز جرم است و توصیه می‌کنیم که مردم سلاح غیرمجاز خود را به مراجع ذی‌ربط از جمله پاسگاه‌ها، کلانتری‌ها و رده‌های انتظامی تحویل دهند و حتماً ملاحظات مثبتی برای آنها خواهند داشت.

رضایی در پایان خاطرنشان کرد: همچنین کسانی که سلاح مجاز دارند اما غیرمجاز استفاده می‌کنند نیز به نوعی در مسیر جرم قرار می‌گیرند، باید مدنظر داشت که سلاح مجاز بر اساس مقررات باید توسط خود فرد مورد بهره‌برداری قرار گیرد و در اختیار فرد دیگری نباید قرار داده شود.

انتهای خبر/ طهماسبی


———-
منبع:آرمان

پاسخ دادن

ایمیل شما منتشر نمی شود. فیلدهای ضروری را کامل کنید. *

*

نوزده − 10 =