واکسن کرونا بزنیم یا نزنیم

واکسن کرونا بزنیم یا نزنیم

میلیون‌ها نفر در سراسر دنیا در حال حاضر علیه بیماری کرونا واکسینه شده‌اند، و با این کار همه ی ما کم‌کم به زندگی عادی و انجام فعالیت‌هایی که از انجام آنها با افرادی که دوست‌شان داریم لذت می‌بریم، نزدیک‌تر می‌شویم.

واکسن کرونا بزنیم یا نزنیم

به گزارش “اقطاع خبر” این روزا یکی از سوالاتی که خیلی بین مردم رد و بدل میشه در مورد واکسن زدنه.. واکسن بزنیم یا نزنیم؟ آیا اصلاً تاثیر دارن؟ عوارض شون چیه؟ و از این دست سوالات.

خب بیاید اول در رابطه با ماهیت واکسن صحبت کنیم. به عبارت دیگه واکسن ها اصلا چی هستن؟ واکسن‌ها نوعی ویروس یا باکتری ضعیف شده هستن که وقتی وارد بدن میشن گلبولهای سفید در مقابل اونا واکنش نشان میدن و اونها رو در نهایت نابود می کنن، به عبارت ساده تر عمل واکسناسیون مثل یک مانور دفاعی برای سیستم حفاظتی بدن میمونه که هیچ خطری ایجاد نمی کنه.

عوارض واکسن ها عموما تب خفیف و بدن درد هستن که بعد از مدت کوتاهی خوب میشن و در مورد عوارض بلندمدت هم باید گفت طبق تحقیقات هیچ مورد قابل توجهی نبوده و کاملاً بی خطر هستند و مواردی مثل مرگ،کاهش عمر،تغییرات ژنتیکی و ایجاد عدم هوشیاری همه شایعاتی هستن که توسط کسایی منتشر شدن تا بتونن جلوی نابودی این بیماری رو بگیرند.

حالا اگه واکسن نزنیم چی میشه؟  اگه همه مردم واکسن بزنن که دیگه نیازی نیست ما واکسن بزنیم.. درسته؟ … نخیر! کرونا متأسفانه چون انواع مختلفی داره ممکنه کسی حتی بعد از واکسن زدن هم مبتلا بشه ، ولی خیلی خفیف ؛ اما اگه کسی که واکسن نزده ،با این فرد ارتباط برقرار کنه ،نه تنها شدیدا مبتلا میشه ،حتی خدایی نکرده ممکنه موجب فوت هم بشه .پس برای رهایی از این بلای همگانی و جبران زحمات کادر پزشکی با مراجعه به سایت salamat.gov.ir یا نزدیکترین مرکز واکسیناسیون، برای تزریق واکسن کرونا اقدام کنید.

میلیون‌ها نفر در سراسر دنیا در حال حاضر علیه بیماری کرونا واکسینه شده‌اند، و با این کار همه ما کم‌کم به زندگی عادی و انجام فعالیت‌هایی که از انجام آنها با افرادی که دوست‌شان داریم لذت می‌بریم، نزدیک‌تر می‌شویم.

بسیاری از افراد هنوز منتظر واکسن هستند و واکسیناسیون برایشان دیرتر اتفاق خواهد افتاد، ولی همچنان سوالات زیادی درباره روند و نحوه واکسیناسیون و آنچه که در انتظارشان است، دارند.

منطقی‌ترین کار برای همه افراد این است که به محض اینکه واکسن در دسترس‌شان قرار گرفت ، آن را تزریق کنند.

نویسنده:میثم آبدری 

انتهای پیام /تاج الدینی

———-
منبع:آرمان

درباره ی خبرنگار اقطاع خبر

مطلب پیشنهادی

لاله‌زار سردترین ایستگاه سرد کشور

لاله‌زار سردترین ایستگاه سرد کشور

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی استان کرمان گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته لاله‌زار با یک درجه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *