۞ امام علی (ع) می فرماید:
هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

موقعیت شما : صفحه اصلی » ويژه‌های خبری
وقتی محل بازی آرامگاه ابدی شهید می‌شود
وقتی محل بازی آرامگاه ابدی شهید می‌شود

وقتی محل بازی آرامگاه ابدی شهید می‌شود

مدیر گلزار شهدای بین‌المللی کرمان گفت: حمید ادیبی شهید گمنامی بود که با یک خواب نامدار و در محل بازی کودکی‌اش به خاک سپرده شد. سردار محمدرضا حسنی‌سعدی در بازگویی ماجرای شهید گمنامی که نامدار و در محل بازی کودکی خود به خاک سپرده شد، به خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه خبری «اقطاع خبر» گفت: در […]


مدیر گلزار شهدای بین‌المللی کرمان گفت: حمید ادیبی شهید گمنامی بود که با یک خواب نامدار و در محل بازی کودکی‌اش به خاک سپرده شد.

وقتی محل بازی آرامگاه ابدی شهید می‌شود

سردار محمدرضا حسنی‌سعدی در بازگویی ماجرای شهید گمنامی که نامدار و در محل بازی کودکی خود به خاک سپرده شد، به خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه خبری «اقطاع خبر» گفت: در سال ۱۳۹۱ شهید مفقود و تفحص شده‌ای را در پردیس پرستاری دانشگاه علوم پزشکی کرمان در ابتدای هفت‌باغ، بسیار باشکوه خاک‌سپاری کردند، پس از خاک‌سپاری یک نفر گفته بود از کجا معلوم این پیکر ایرانی است، امکان دارد که عراقی باشد.

مدیر گلزار شهدای کرمان افزود: چند روز پس از این ماجرا مردی به نام حسین ادیبی (پدر شهید) به بنیاد شهید مراجعه کرد و گفت این روزها این اطراف شهیدی را دفن کرده‎‌اند؟ گفتیم بله در پردیس علوم پزشکی انتهای خیابان شهید مصطفی خمینی، شهیدی خاک‌سپاری شد.

وی افزود: پدر شهید این‌گونه لب به سخن گفت که مادر شهید به رحمت خدا رفته، دختر برادرم خواب‌اش را دیده و گفته حمید ادیبی همان شهید مفقود است. شهید در خواب به ما گفت دنبال من نگردید، من همین اطراف خاک‌سپاری شدم.

حسنی‌سعدی عنوان کرد: هنگامی که شهید را تفحص می‌کنند، بخشی از بدن را در مرکز ژنتیک ایران و مرکز تحقیقات انسانی ایران نگه‌داری و کدگذاری می‌کنند، این شهید به عنوان مثال در پردیس علوم پزشکی کرمان دفن شده است؛ یک کد به استخوان نگه‌داری شده و کد دیگری به شهید دفن شده اختصاص داده می‌شود.

وی ادامه داد: پس از پیگیری‌های خانواده شهید، تصمیم گرفته شد برای آزمایش‌ها با تهران هماهنگ کنیم، در آزمایشات اولیه سن و سال و تاریخ فوت یا شهادت مشخص شد؛ پدر شهید گفت سن و سال و تاریخ شهادت با مشخصات پسر من مشابه است.

مدیر گلزار شهدای کرمان اظهار کرد: با هماهنگی‌های انجام شده نمونه خون پدر، خواهر و برادر شهید به مرکز تحقیقات انسانی فرستاده شد، ۲۲ اسفندماه نامه رسمی رسید و نسبت پدری و فرزندی حسین ادیبی با شهید گمنامی که در پردیس علوم پزشکی کرمان خاک‌سپاری شده بود، ثابت شد.

حسنی‌سعدی خاطرنشان کرد: پس از تشخیص هویت شهید گمنام با نام شهید حمید ادیبی، سنگ مزار این شهید بزرگوار تعویض شد.

وی با بیان اینکه اسفندماه سال ۱۳۹۱ زمان تحویل سال (عید نوروز) با حضور استاندار وقت و مسئولان استانی، مراسم بسیار باشکوهی بر مزار این شهید برگزار شد و از آن زمان شهید گمنام، دارای نام شد تصریح کرد: پس از تفحص و زمان تقسیم شهدا، تمامی استان‌ها درخواست داشتند تا این شهید را به شهر خود ببرند اما تقدیر این شد تا میان هزار شهر در کشور، شهید ادیبی به استان خود برگردد و ثابت کند که غیرایرانی نیست.

 مدیر گلزار شهدای بین‌المللی کرمان افزود: در میان ۸۰ خیابان بزرگ در کرمان این شهید، در خیابانی که خانه و کارگاه پدرش قرار دارد به خاک سپرده شد، به گفته پدر شهید مزار فعلی او محل بازی کودکی او بوده است.

مدیر گلزار شهدای کرمان  در پایان خاطر‌نشان کرد: این اتفاق تصادف نیست و شهید ادیبی عملاً به افرادی که شک داشتند گفت: خودم آمدم، خودم را معرفی کردم تا شبهه ایرانی یا غیرایرانی بودنم را برطرف کنم.

انتهای خبر/ن
 


———-
منبع:آرمان

پاسخ دادن

ایمیل شما منتشر نمی شود. فیلدهای ضروری را کامل کنید. *

*

بیست − شش =