۞ امام علی (ع) می فرماید:
هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

موقعیت شما : صفحه اصلی » ويژه‌های خبری
پایش ۷۸۰ راس اسب علیه بیماری مشمشه
پایش ۷۸۰ راس اسب علیه بیماری مشمشه

پایش ۷۸۰ راس اسب علیه بیماری مشمشه

رئیس شبکه دامپزشکی کرمان گفت: تاکنون بیش از ۷۸۰ راس اسب برای شناسایی بیماری مشمشه پایش سرمی شده‌اند و موردی از این بیماری مشاهده نشده است. به گزارش گروه اجتماعی پایگاه خبری «اقطاع خبر» محمود زین‌الدینی با بیان اینکه بیماری مشمشه یکی از بیماری‌های مشترک بین انسان و دام است و بیش‌تر در تک‌سمیان به ویژه […]


رئیس شبکه دامپزشکی کرمان گفت: تاکنون بیش از ۷۸۰ راس اسب برای شناسایی بیماری مشمشه پایش سرمی شده‌اند و موردی از این بیماری مشاهده نشده است.

پایش ۷۸۰ راس اسب علیه بیماری مشمشه

به گزارش گروه اجتماعی پایگاه خبری «اقطاع خبر» محمود زین‌الدینی با بیان اینکه بیماری مشمشه یکی از بیماری‌های مشترک بین انسان و دام است و بیش‌تر در تک‌سمیان به ویژه اسب مشاهده و تهدیدی جدی برای پرورش‌دهندگان این حیوان است، گفت: مشمشه نوعی بیماری نادر و کشنده باکتریایی است که از تک‌سمی‌های آلوده به انسان منتقل می‌شود.

وی افزود: شبکه دامپزشکی شهرستان کرمان بر فعالیت باشگاه‌های سوارکاری نظارت مستمری دارند.

 زین الدینی تصریح کرد: شبکه دامپزشکی شهرستان کرمان بر اساس دستورالعمل‌های اجرایی سازمان دامپزشکی کشور هر ۶ ماه یکبار نسبت به خون‌گیری جمعیت تک‌سمی که ناقل و مخزن بیماری مششمه می‌باشند اقدام و چنانچه مورد مثبتی تشخیص داده شود بایستی معدوم‌سازی بهداشتی طبق قوانین و دستورالعمل‌های مربوطه انجام گیرد.

وی عنوان کرد: بیماری مشمشه واکسن ندارد و رعایت بهداشت در واحد‌های پرورش اسب، خرید اسب‌هایی که دارای شناسنامه بهداشتی هستند، رعایت شرایط بهداشتی‌– قرنطینه‌ای در حمل و نقل، انجام مستمر تست مالئین و پایش سرمی و جلوگیری از رفت و آمد‌های غیرضروری از مهم‌ترین روش‌های مهار این بیماری است.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان کرمان بیان کرد: همه افرادی که قصد خرید یا هرگونه نقل و انتقال اسب را دارند، برای مصون ماندن از بیماری که در انسان حتی می‌تواند کشنده باشد و همچنین برای جلوگیری از خسارت‌های اقتصادی فراوانی که در اثر معدوم کردن دام‌های بیمار، حتما هر گونه خرید و فروش و نقل و انتقال اسب را با هماهنگی شبکه دامپزشکی انجام دهند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتهای خبر/ پسند


———-
منبع:آرمان

پاسخ دادن

ایمیل شما منتشر نمی شود. فیلدهای ضروری را کامل کنید. *

*

هفده − هشت =