وی افزود: باند و ساختمانهای موجود در فرودگاه سیرجان به دلیل موضوعات ایمنی نیازمند ترمیم و بهسازی بود؛ ازاینرو موضوع در دستور کار شرکت فرودگاههای کشور قرار گرفت.
نخجوانی ادامه داد: اقدامات عمرانی در فرودگاه سیرجان خارج از محدوده زمانی مورد انتظار انجام شد و این مهم بیش از ۲ هزار میلیارد ریال (۲۳۰ میلیارد تومان) هزینه در برداشت.
معاون وزیر راه و مدیرعامل شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران تصریح کرد: با اقدامات عمرانی، باند فرودگاه سیرجان بهصورت اساسی تعمیر و مرمت شد.
وی با اشاره به اینکه افزایش طول باند فرودگاه سیرجان از اقدامات انجام شده است گفت: اقداماتی در زمینه سیستم روشنایی باند و ترمینال نیز به شایستگی در این فرودگاه انجام شد.
نخجوانی تصریح کرد: اتمام تمامی پروژههای نیمهتمام سیاست دولت و وزارت راه و شهرسازی است و در نظر داریم این پروژهها را هر چه زودتر به مرحله بهرهبرداری برسانیم تا مردم بتوانند از آنها استفاده کنند.
وی گفت: در برنامه داریم طی یک تا دو ماه آینده بهرهبرداری از باند فرودگاه کرمانشاه نیز انجام شود تا مردم این استان هم بتوانند از آن استفاده کنند.
پروازهای فرودگاه سیرجان ازسرگرفته شد.
معاون وزیر راه و مدیرعامل شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران اظهار داشت: امیدوارم همانند توجهی که به فرودگاه سیرجان شد به سایر فرودگاههای کشور نیز شود.
طول باند در این طرح بهسازی فرودگاه سیرجان از ۳ هزار و ۷۰۰ متر به ۳ هزار و ۸۶۰ متر افزایش پیدا کرده است.
شروع این پروژه از فروردین ۱۴۰۲ بوده که تا امروز تراش و آسفالت کل عوامل پروازی، سیستم روشنایی، نصب و خطکشی انجام شده و عملیات استریپسازی (اصطلاح تخصصی در فرایند فرودگاهها) بهمنظور افزایش ایمنی نیز تا پایان سال جاری ادامه دارد.
بر اساس این گزارش همزمان عملیات موسوم به سیویل ورک محل نصب سامانه DVOR نیز به اتمام رسیده و آماده نصب تجهیزات و برقرسانی است.
افزایش یک هزار و ۱۰۰ مترمربع فضای ترمینال به ظرفیت موجود که اینک یک هزار و ۶۰ مترمربع بوده (ظرفیت ترمینال دو برابر میشود) نیز در دست اقدام است که پیشرفت ۸۵ درصدی آن را شاهد هستیم.
شهرستان سیرجان در فاصله ۱۷۵ کیلومتری غرب مرکز استان کرمان قرار گرفته است.
منبع: ایرنا
انتهای خبر/بارانی