پنج شهرستان استان کرمان در وضعیت زرد کرونایی/ لزوم افزایش تجهیزات بیمارستانی

پنج شهرستان استان کرمان در وضعیت زرد کرونایی/ لزوم افزایش تجهیزات بیمارستانی

نود و هفتمین جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا ویروس ۱۳ شهریور ماه در محل سالن شهید مرتضوی استانداری کرمان برگزار شد.

پنج شهرستان استان کرمان در وضعیت زرد کرونایی/ لزوم افزایش تجهیزات بیمارستانی

به گزارش اقطاع خبر علی زینی‌وند استاندار کرمان در این جلسه گفت: با توجه به احتمال بازگشایی حضوری دانشگاه‌ها، واکسیناسیون دانشجویان با ملاک کارت دانشجویی با سرعت انجام گیرد.

وی بیان کرد: ما آمادگی تزریق ۳۰ هزار واکسن را در روز داریم و حتی ظرفیت رسیدن واکسیناسیون به ۵۰ هزار نفر نیز در استان کرمان وجود دارد.

استاندار کرمان با بیان اینکه با توجه به زیرساخت‌های سال گذشته آموزش و پرورش آمادگی بازگشایی مجازی در اول مهر را دارد، گفت: کمیته‌ای متشکل از دانشگاه علوم پزشکی، آموزش و پرورش و دفتر اجتماعی آمادگی استان را برای بازگشایی حضوری مدارس عنوان کنند.

زینی‌وند برنامه‌ریزی برای واکسیناسیون اتباع خارجی را نیز یادآور شد و از شرکت‌‌های صنعتی و معدنی بزرگ استان خواست تا آمادگی برای واردات واکسن را داشته باشند.

استاندار کرمان گفت: در خصوص مراسم اربعین هنوز دستورالعمل رسمی ابلاغ نشده و طبق آن نیز عمل خواهد شد.

زینی‌وند افزود: ملاک عمل در خصوص فعالیت مشاغل طبق طرح هوشمند است. کارگروه بررسی آسیب‌های اجتماعی نیز تشکیل شود و برای آسیب‌های مترتب بر پساکرونا راهکارها را ارائه دهند.

استاندار کرمان از همه ارکان ستاد مقابله با کرونا در استان از جمله دانشگاه علوم پزشکی برای کنترل بیماری قدردانی کرد و گفت: با وجود اینکه ۲ هزار مورد بستری در اوج پیک پنجم در استان داشتیم اما میزان موارد مرگ و میر در استان به حداقل رسید و دلیل آن بالابردن ظرفیت بیمارستان‌ها، اکسیژن‌سازها و غیره بود.

زینی‌وند تاکید کرد: تجهیزات بیمارستانی باید به اوج برسد ضمن آنکه کارخانه‌های اکسیژن‌ساز آمادگی در شرایط خاص برای تولید بیش از ۷۲ تن در روز را نیز داشته باشند.

شهرستان‌های قلعه‌گنج و سیرجان از نارنجی به قرمز

 محمدصادق بصیری معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان نیز در این جلسه با اعلام رنگبندی جدید شهرستان‌‌های استان کرمان از ۱۳ شهریور ماه گفت: پنج شهرستان راور، فهرج، رودبار جنوب، انار و رابر به شرایط زرد رسیده‌اند.

وی افزود: شهرستان‌های کوهبنان، رفسنجان، جیرفت، عنبرآباد، ریگان، نرماشیر، کهنوج، فاریاب و ارزوئیه در وضعیت نارنجی و شهرستان‌های کرمان، زرند، بردسیر، بم، شهربابک، سیرجان، قلعه‌گنج، منوجان و بافت در وضعیت قرمز قرار دارند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان عنوان کرد: شهرستان‌های قلعه‌گنج و سیرجان از نارنجی به قرمز تغییر وضعیت داده و این نشان می‌دهد که علی‌رغم اینکه سیر نزولی موارد ابتلا و مرگ و میر را داریم، اما همچنان باید اصول مراقبتی با نهایت دقت و کامل رعایت شوند.

وی با اشاره به مباحث مطرح شده در ستاد ملی کرونا در خصوص بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها و برگزاری مراسم اربعین گفت: پروتکل‌های ویژه در این زمینه‌ها نوشته خواهد شد که ملاک عمل در استان‌ها قرار می‌گیرند.


انتهای پیام/تاج الدینی

———-
منبع:آرمان

درباره ی خبرنگار اقطاع خبر

مطلب پیشنهادی

لاله‌زار سردترین ایستگاه سرد کشور

لاله‌زار سردترین ایستگاه سرد کشور

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی استان کرمان گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته لاله‌زار با یک درجه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *