پنج هزار و ۴۳۰ میلیارد ریال تسهیلات به روستاییان کرمان پرداخت شد -اقطاع خبر


کرمان – اقطاع خبر – مدیرکل امور روستایی و امور شوراهای استانداری کرمان با اشاره به اینکه ۴۱ درصد جمعیت روستایی کشور در این استان قرار دارد گفت: طی سال جاری با استفاده از منابع صندوق توسعه ملی به منظور حمایت از توسعه و ایجاد اشتغال پایدار مناطق روستایی و عشایری پنج هزار و ۴۳۰ میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده است.

جواد صادقی روز دوشنبه در حاشیه آیین بهره برداری از روستای بدون بیکار خـبر شهرستان بافت و آغاز عملیات اجرایی ۴۲ روستای بدون بیکار در گفت و گو با خبرنگار اقطاع خبر ضمن گرامیداشت روز ملی روستا و با اشاره به عملکرد دولت تدبیر و امید در روستاهای استان کرمان افزود: این استان دارای ۶ هزار و ۶۲۴ کیلومتر راه روستایی آسفالته که یکهزار و ۲۹۴ کیلومتر آن در دولت یازدهم و دوازدهم انجام شده است. 

وی با اشاره به اقدامات دولت تدبیر و امید در حوزه  آب آشامیدنی روستایی در کرمان اظهار داشت: ۲ هزار و ۳۶۹ روستا در این استان از آب آشامیدنی بهره مند هستند که آب آشامیدنی ۱۰۴ ‪ روستا در این دولت برای ۹ هزار نفر جمعیت و ۶۴۶ روستایی تامین شده است.

مدیرکل امور روستایی و امور شوراهای استانداری کرمان از برخورداری پنج هزار و ۱۸۰ روستای استان کرمان از برق سراسری خبر داد و تصریح کرد: از این تعداد ۶۰۹ روستا در دولت تدبیر و امید برق رسانی شده اند و ۹۰ درصد روستاهای بالای ۱۰ خانوار کرمان از نعمت برق برخودار شده است. 

صادقی با بیان اینکه اجرای امور زیربنایی حق روستاییان است و روستاییان و عشایر در توسعه اقتصادی کشور نقش بی بدلیلی دارند خاطرنشان کرد: از هزار و ۳۳۷ روستای برخودار از نعمت گاز ۸۸۸ روستا در دولت کنونی با جمعیتی بالغ بر  ۸۲ هزار و ۵۵۴ نفر از این نعمت برخودار شدند. 

وی با اشاره به طرح هادی و مقاوم سازی روستایی تصریح کرد: طرح هادی در هزار و ۵۵۰ ‪ روستای استان کرمان اجرایی شده که ۹۵۰ روستا در دولت تدبیر و امید از این طرح بهره مند شدند. 

مدیرکل امور روستایی و امور شوراهای استانداری کرمان از مقاوم‌سازی‌ ۱۸۲ ‪ هزار و ۸۰۰ واحد در روستاهای استان کرمان با ارائه تسهیلات خبر داد و گفت: ٣٣هزار و ۶۸۰ مسکن روستایی در استان کرمان در دولت یازدهم و دوازدهم مقاوم سازی شده است. 

صادقی از احداث ۸۸۱ خانه بهداشت روستایی، ۱۴۲ مرکز جامع سلامت روستایی در سطح روستاهای استان خبر داد و گفت: ۱۵۳‪ خانه بهداشت و ۳۷ مرکز جامع سلامت روستایی در سطح استان در دولت تدبیر و امید احداث شده است. 

وی با اشاره به احداث ۴۱ سالن ورزشی سرپوشیده با مساحتی بالغ بر ۳۶هزار و ۷۶۲ متر مربع  و ۴۶ زمین روباز ورزشی با مساحت ۷۲هزار و ۵۰۰ متر مربع در روستاهای استان بیان داشت: ۲۱ سالن ورزشی پوشیده و ۳۹ زمین روباز ورزشی روستایی در دولت یازدهم و دوازدهم احداث شده است. 

وی از اختصاص اعتباری بالغ بر ۱۰۰ میلیون تومان از محل ماده ‌۵۸ جهت اجرای پروژه عمرانی روستای خـبر شهرستان بافت خبر داد.

بستر امنیت برای سرمایه گذاران در شهرستان بافت فراهم است

فرمانده انتظامی شهرستان بافت نیز در این آیین  با اشاره به اینکه در نظام جمهوری اسلامی ایران به برکت خون شهدا امنیت پایدار است گفت: بستر امنیت برای سرمایه گذاران در این منطقه فراهم است. 

سرهنگ محمود بیدشکی گفت: تحت هیچ شرایطی اجازه نخواهیم داد فرد یا افرادی سبب ایجاد مخل امنیت در این شهرستان شوند. 

درباره ی خبرنگار اقطاع خبر

مطلب پیشنهادی

در انتخابات اخیر، کدملی شهروندان در اختیار کسانی قرار داشته و می‌توانسته‌اند با آن رای بدهند/ وزیر کشور نمی خواهد شفاف سازی کند؟

از قانون جنجالی مجلس برای دومرحله ای کردن ثبت نام، ردصلاحیت چهره های شاخص، سکوت طولانی و کاملا مشکوک رئیسی برای دعوت مردم پای صندوق رای، دعواهای مجلس و وزارت کشور بر سر عزل معاون سیاسی این وزارتخانه، تلاشهای گسترده برای ازبین بردن انگیزه حضور احزاب و شخصیتهای موثر و... بخشی از این حاشیه هاست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *