ابراهیم خراسانی
ابراهیم خراسانی

پیشرفت‎ های چشمگیری ایران در عرصه ‎های گوناگون با وجود موانع

ابراهیم خراسانی، رئیس بخش تاریخ دانشگاه آزاد اسلامی واحد بافت در گفتگو با خبرنگار اقطاع خبر اظهار کرد: انقلاب اسلامی ایران باتوجه به وجود موانعی که برخی از آن‎ها میراث دوران گذشته بوده و برخی دیگر نیز خارجی بوده و بدست قدرت‎های استکباری به وجود آمده، توانسته است مبتنی بر آموزه‎ های اسلامی و تکیه بر توان داخلی، پیشرفت‎ های چشمگیری را در عرصه‎ های گوناگون سیاسی و اقتصادی و فرهنگی و علمی و فن آوری و نظامی بدست آورد.

وی بیان کرد: در عرصه سیاسی می توان به تاسیس نظام مردم سالار دینی، استقلال سیاسی، افزایش بینش سیاسی مردم، آزادی و مشارک سیاسی مردم، استقلال در سیاست خارجی، تغییر راهبرد قدرت های بزرگ اشاره کرد.

وی در خصوص دستاوردهای اقتصادی، حرکت در مسیر اقتصاد اسلامی، توسعۀ صنایع و بومی سازی، خودکفایی در بسیاری ازعرصه‎ ها را عنوان و افزود: در زمینه فرهنگی دستاوردهایی مانند، نفی مظاهر فرهنگی غرب و اشاعۀ فرهنگ اسلامی، ارتقای جایگاه زن، ایجاد روحیۀ خودباوری، آزادی فرهنگی در چهارچوب اسلام، گسترش فرهنگ استکبار ستیزی از این جمله است نام برد.

خراسانی در خصوص دستاوردهای علمی و فناوری: پیشرفت در عرصۀ آموزش و پژوهش و دست یابی به قدرت اول منطقه غرب آسیا، دستیابی به علوم و فناوری های سطح اول جهان مانند هسته‎ ای، لیزر، نانوتکنولوژی، کسب رتبه های برتر در تولید علم، پیشرفت های قابل توجه پزشکی را بایستی اشاره کرد. وی گفت: در خصوص پیشرفت های نظامی و امنیتی هم موارد فراوانی قابل بیان است، ازجمله محوریت تأمین منافع ملی و اسلامی، استقلال در فرماندهی، ایجاد اقتدار در سطح منطقه و جهان، پیشرفت و خودکفایی نسبی در تولید تجهیزات نظامی، ساخت انواع موشک‎های بالستیک، ناوشکن، هواپیما و.. می باشد.

وی تاکید کرد: آمار و ارقام این پیشرفت ها موجود و بسیاری به تایید مراجع علمی جهان نیز رسیده و بیان هریک از این دستاوردها شرح مفصلی می طلبد که در اینجا به اجمال و تیتروار گفته شد.

درباره ی خبرنگار اقطاع خبر

مطلب پیشنهادی

در انتخابات اخیر، کدملی شهروندان در اختیار کسانی قرار داشته و می‌توانسته‌اند با آن رای بدهند/ وزیر کشور نمی خواهد شفاف سازی کند؟

از قانون جنجالی مجلس برای دومرحله ای کردن ثبت نام، ردصلاحیت چهره های شاخص، سکوت طولانی و کاملا مشکوک رئیسی برای دعوت مردم پای صندوق رای، دعواهای مجلس و وزارت کشور بر سر عزل معاون سیاسی این وزارتخانه، تلاشهای گسترده برای ازبین بردن انگیزه حضور احزاب و شخصیتهای موثر و... بخشی از این حاشیه هاست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *