۞ امام علی (ع) می فرماید:
هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

موقعیت شما : صفحه اصلی » ويژه‌های خبری
چرا زیارت امام حسین (ع) فضیلت بسیار دارد؟
چرایی فضیلت بسیار زیارت امام حسین (ع)

چرایی فضیلت بسیار زیارت امام حسین (ع)

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان کرمان در گفتگویی دلیل با فضیلت بودن زیارت سیدالشهدا علیه‌السلام را تشریح کرد. حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی حسنی در گفتگو با خبرنگار گروه فرهنگی پایگاه خبری «اقطاع خبر»؛ در خصوص فضیلت زیارت سیدالشهدا علیه‌السلام گفت: زیارت امام حسین علیه‌السلام از پرفضیلت‌ترین اعمالی است که در روایات آمده است و آن‌چه که […]


رئیس سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان کرمان در گفتگویی دلیل با فضیلت بودن زیارت سیدالشهدا علیه‌السلام را تشریح کرد.

چرایی فضیلت بسیار زیارت امام حسین (ع)

حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی حسنی در گفتگو با خبرنگار گروه فرهنگی پایگاه خبری «اقطاع خبر»؛ در خصوص فضیلت زیارت سیدالشهدا علیه‌السلام گفت: زیارت امام حسین علیه‌السلام از پرفضیلت‌ترین اعمالی است که در روایات آمده است و آن‌چه که از زبان معصومین و ائمه اطهار علیهم‌السلام به ما رسیده این است که ثواب زیادی برای آن ذکر کرده‌اند.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان کرمان ادامه داد: در حدیثی از امام صادق علیه‌السلام از قول ابن قولویه قمی نقل شده است «فردای قیامت منادی ندا می‌دهد، زائران حسین علیه‌السلام کجا هستند؟ عده‌ای برمی‌خیزند و خداوند از آنان سوال می‌کند چرا به زیارت امام حسین علیه‌السلام رفتید؟ آنان می‌گویند به‌دلیل ارادت و محبتی که به ایشان و خاندان و اهل‌بیت علیهم‌السلام ایشان داشتیم و به‌خاطر آن خدمت بزرگی که امام حسین علیه‌السلام به اسلام و دین کرده بود، به زیارت قبر امام حسین علیه‌السلام رفتیم و خداوند می‌فرماید شما به‌دلیل این محبت و معرفتی که داشتید، وارد بهشت شوید و به جایگاهی بروید که پیامبر (ص) و پنج تن مقدس حضور دارند».

وی ابراز کرد: روایت دیگر از امام صادق علیه‌السلام آمده است «زمانی که زیارت کربلا تمام شد و می‌خواهید بازگردید، منادی ندا می‌دهد که شما آن را نمی‌شنوید که اگر شما صدای منادی را می‌شنیدید تا آخر عمرتان در کربلا می‌ماندید و منادی ندا می‌دهد و عنوان می‌کند، خداوند گذشته شما را بخشید و شمایی که زائر قبر امام حسین علیه‌السلام شدید خداوند گذشته شما را بخشید».

حسنی با اشاره به مطلب فوق افزود: این خطاب را ما تنها در روز عرفه داریم، روز عرفه حاجیانی که وارد صحرای عرفات می‌شوند، خداوند متعال این خطاب را به آنان می‌دهد که حالا که به این مکان مقدس آمدی و این روز را درک کردی، هر آن‌چه که در گذشته انجام دادی را بخشیدیم و از نو شروع کن، مانند انسانی که به‌تازگی از مادر متولد شده است.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان کرمان بیان کرد: مرحوم علامه امینی می‌فرماید «امام حسین علیه‌السلام آن‌چه که داشت در راه خدا داد و خداوند متعال هم آن‌چه که دارد در راه امام حسین‌ علیه‌السلام می‌دهد، احدی نیست که آرزو نکند که ای کاش من هم از زوار امام حسین علیه‌السلام بودیم».

وی خاطرنشان کرد: در روایت دیگر از امام صادق علیه‌السلام آمده است «به‌خاطر ترس، وحشت و رعبی که ایجاد می‌شود، زیارت امام حسین علیه‌السلام را ترک نکنید، کسی که به‌خاطر ما ترسی را تحمل کند در روز قیامت زیر سایه عرش الهی در امان خواهد بود»؛ در طول تاریخ همواره دولت‌های ظالمی بودند که مانع زیارت امام حسین علیه‌السلام می‌شدند.

انتهای خبر/م
 


———-
منبع:آرمان

پاسخ دادن

ایمیل شما منتشر نمی شود. فیلدهای ضروری را کامل کنید. *

*

4 × سه =