۞ امام علی (ع) می فرماید:
هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

موقعیت شما : صفحه اصلی » ويژه‌های خبری
چرا استعمار انگلیس به اهداف خود در ایران نمی‌رسد؟
چرا استعمار انگلیس به اهداف خود در ایران نمی‌رسد؟

چرا استعمار انگلیس به اهداف خود در ایران نمی‌رسد؟

پایگاه خبری «اقطاع خبر» با حضور دو تن از کارشناسان مسائل سیاسی، به بررسی دلایل ضرورت مبارزه با استعمار انگلیس و عدم حصول نتیجه برای این استعمار پیر در جمهوری اسلامی ایران پرداخته است که مشروح ان را در گزارش زیر می‌خوانید. به گزارش خبرنگار گروه سیاسی پایگاه خبری «اقطاع خبر»؛ فردا دوازدهم شهریورماه سالروز […]


پایگاه خبری «اقطاع خبر» با حضور دو تن از کارشناسان مسائل سیاسی، به بررسی دلایل ضرورت مبارزه با استعمار انگلیس و عدم حصول نتیجه برای این استعمار پیر در جمهوری اسلامی ایران پرداخته است که مشروح ان را در گزارش زیر می‌خوانید.

چرا استعمار انگلیس به اهداف خود در ایران نمی‌رسد؟

به گزارش خبرنگار گروه سیاسی پایگاه خبری «اقطاع خبر»؛ فردا دوازدهم شهریورماه سالروز شهادت شهید رئیسعلی دلواری است که در تقویم ملی کشورمان به‌عنوان روز مبارزه با استعمار نام‌گذاری شده است.

با نگاهی به تاریخ انقلاب شکوهمند ایران اسلامی، متوجه می‌شویم در دوران قبل و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی شاهد اقدامات و رویکرد خصمانه استکبار و استعمار علیه کشورمان بوده و هستیم.

روز مبارزه با استعمار انگلیس موجب شد که با حضور دو کارشناس و فعال سیاسی در خصوص رویکرد و اقدامات استکبار و استعمار انگلیس و آمریکا در سال‌های اخیر علیه کشورمان میزگردی را برگزار کنیم. مشروح این میزگرد را در گزارش زیر می‌خوانید.

 

اقطاع خبر: از دیرباز تاکنون دوران قبل و پس از پیروزی انقلاب اسلامی و در مقاطع مختلف شاهد اقدامات دولت‌های غربی استکبار جهانی، آمریکا و انگلیس علیه کشورمان بوده‌ایم، اهداف استعمار و استکبار از انجام این فعالیت‌ها علیه ایران اسلامی چیست؟

حجت‌الاسلام والمسلمین علی جعفری ضمن عرض تسلیت ایام شهادت خاندان آل‌الله علیهم‌السلام در پاسخ به این سوال گفت: یکی از فاکتورهای بسیار مهمی که در پیروزی انقلاب اسلامی ما نقش تعیین‌کننده‌ای داشت، اصول برگرفته از قرآن کریم بود. یکی از این اصول اساسی انقلاب اسلامی ما موضوع نفی استکبار و استعمار است.

مسئول سازمان بسیج طلاب، اساتید و روحانیون استان کرمان ادامه داد: خداوند متعال در قرآن کریم آیه ۱۴۱ سوره نساء فرموده است «وَلَنْ يَجْعَلَ اللَّهُ لِلْكَافِرِينَ عَلَى الْمُؤْمِنِينَ سَبِيلًا؛ و خداوند هیچ‌گاه برای کافران نسبت به اهل ایمان راه تسلط باز نخواهد کرد»؛ از آیه قرآن و آیات مشابه دیگر این آیه، اصل استقلال استخراج شد.

وی بیان کرد: این عصر، عصر امام خمینی (ره) است؛ چراکه ایشان باعث بیداری ملت‌ها در مقابل نفی استکبار و استعمار شدند. استکبار یک واژه قرآنی به‌معنی طلب برتری طلبی و بهره‌جویی در استعمار نهفته است. بسیاری هستند که به این بهانه شعارهای زیبایی را می‌دهند، اما این شعارها بهانه‌ای است برای بهره‌کشی از قدرت‌های ضعیف توسط قدرت‌های برتری طلب از جمله این قدرت‌ها انگلیس است.

جعفری اظهار کرد: استکبار و استعمار بزرگ بریتانیا همواره کشورمان را دست‌خوش دسیسه‌ها و دشمنی‌های خود قرار داده است و در مقاطع مختلف، اقدامات بسیاری را علیه کشورمان انجام می‌دهد. انگلیس در زمینه بهره‌کشی منابع طبیعی، موقعیت جغرافیایی و ژئوپولیتیک انقلاب اسلامی و کشورمان اقدام کرده و این محور را ادامه می‌دهد.

مسئول سازمان بسیج طلاب، اساتید و روحانیون استان کرمان تصریح کرد: انگلیسی‌ها در کشورمان وزیر و شاه عوض می‌کردند اما هم‌اکنون نمی‌توانند چراکه فاکتور بزرگ استقلال کشور، مانع این امر می‌شود. بالاترین هدف کشورهای استکباری به‌دلیل خوی استکباری برتری‌طلبی آنان است تا همه کشورها غلام حلقه به‌گوش استعمار و استکبار باشند که نتوانند در مقابل آنان قد عَلم کنند.

وی گفت: هم‌اکنون جمهوری اسلامی ایران الگویی برای مبارزه با استکبار و استعمار شده و دیگر کشوری نمی‌تواند نقشه‌ها و دستورات خود را به ایران تحمیل کند؛ چراکه ایران اسلامی، ایران مستقل، عزتمند و دارای استقلال است.

احمد قربانی در پاسخ به سوال مطرح شده و ضمن عرض تسلیت ایام شهادت پایان ماه صفر اظهار کرد: نظام ما یک نظام اسلامی است و انقلاب ما یک انقلاب اسلامی است که در سال ۱۳۵۷ به پیروزی رسید. انقلاب ما انقلابی برخاسته از متن اسلام و رهبری یک مرجع عالی‌قدر جهان اسلام و خون‌هایی که پایین انقلاب ریخته شده یک انقلاب اصیل و اسلامی است.

این کارشناس مسائل سیاسی ادامه داد: با نگاه به اتفاقات قبل از پیروزی انقلاب و اتفاقاتی که در کشورمان، منطقه و دنیا رخ داده است، مشاهده می‌کنیم توطئه‌هایی که کشورهای صنعتی استعمارگران و استکبار علیه کشورهای جهان اسلام انجام می‌دهند، هیچ ربطی به نظام انقلابی و اسلامی ندارد.

وی ابراز کرد: یک سمت تاریخ کشورهایی توطئه استکباری و استعماری را در دستور کار داشتند، قرار دارند و یک سمت دیگر تاریخ کشورهای جهان سومی و کشورهای ضعیفی بودند که مستعمره این کشورها قرار می‌گرفتند. آن‌چه که در کشور ما رخ داده است و توطئه‌هایی که استکبار و استعمار علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران انجام داد و اقداماتی که پس از پیروزی انقلاب اسلامی علیه ما انجام داده و می‌دهند، ربطی به نظام انقلابی و اسلامی ما ندارد.

قربانی افزود: حتی اگر در ایران اسلامی، انقلابی هم نبود و انقلاب ما پیروز نمی‌شد و حتی حکومت حاکم، حکومت دل‌خواه غرب بود، باز هم توطئه‌هایی علیه کشور و نظام ما وجود داشت. به‌عنوان مثال ادعاهایی که در حوزه نفت دنیای استکبار علیه کشورهای جهان سوم اشاره کرد. یکی از حربه‌هایی که دشمنان می‌توانستند به کشورهای جهان سوم و مخصوصاً کشورهایی که در حوزه نفت و انرژی تامین‌کننده نیازهای کشورهای استعمارگر و کشورهای اروپایی بودند، استفاده از ظرفیت منابع نفتی آنان بود که این کشورها را تحت فشار قرار دهند.

این کارشناس مسائل سیاسی عنوان کرد: اگر انقلاب اسلامی هم نبود این توطئه‌ها بود؛ چراکه نفت یک محصول کلیدی و حیاتی است و کشورهای صنعتی و کشورهای استکباری و استعماری مصرف‌کننده این محصول هستند.

وی با تأکید بر اینکه بیشتر توطئه‌های استکباری و استعماری دنیای استکبار متمرکز روی جمهوری اسلامی ایران است، اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب برنامه‌های دشمنان را برای شکست انقلاب چند برنامه می‌دانند که عبارتند از « ایجاد تفرقه قومی و ترویج جدایی‌طلبی در بین اقوام، حمله نظامی ناجوانمردانه هشت ساله به کشور، تحریم و محاصره اقتصادی»

اقطاع خبر: اقدامات دولت‌های آمریکا، انگلیس و دیگر کشورهای غربی علیه کشورمان در بعد جنگ نرم و رسانه‌ای در سال‌های اخیر را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

حجت‌الاسلام والمسلمین علی جعفری گفت: در طول دوران انقلاب شکوهمند اسلامی ما با دسیسه‌های مختلفی مواجه بوده‌ایم. هم‌اکنون دشمنان موضوعات جنگ نرم، جنگ ترکیبی و جنگ شناختی را مطرح می‌کنند که همه این اقدامات در راستای یک هدف دنبال می‌شود و آن هدف به‌چالش کشیدن قدرت عظیم انقلاب اسلامی است. ارزیابی ما از این جنگ‌ها و فتنه‌های متعدد چیست؟ و هر چه جلوتر می‌رویم این فتنه‌ها سخت‌تر و سنگین‌تر می‌شوند.

مسئول سازمان بسیج طلاب، اساتید و روحانیون استان کرمان ادامه داد: ثمره این فتنه‌ها، بصیرت، آگاهی و بیداری مردم بوده است. می‌دانیم دشمن دارد کار خود را انجام می‌دهد و باید این را بدانیم زمانی که نقشه جدید می‌آید، به این معنی است که نقشه قبلی جواب نداده، پیروز نشده و به هدف خود نرسیده است.

وی بیان کرد: استعمار بریتانیا در سال ۱۸۰۰ میلادی وارد ایران شد و نفوذ و سیطره خود را می‌خواست گسترش دهد و تا سال ۱۹۱۹قرارداد نگین امضا شد و سربازان نظامی دولت بریتانیا وارد بندر بوشهر شدند واین بندر را به اشغال درآوردند و ذخایر غذایی و غلات ایران را به یغما بردند در آن دوران کشور ایران را دچار قحطی کردند.

جعفری با تأکید بر اینکه هم‌اکنون هیچ اعتمادی به روباه پیر استعمار انگلیس وجود ندارد، عنوان کرد: اگر بخواهیم استعمار را بشناسیم باید استعمار از جزایر گیلبرت، باید استعمار را از آمریکا بشناسیم، باید استعمار را از جزایر کارائیب باید بشناسیم، باید استعمار را از عراقو علمای نجف بشناسیم که به مبارزه با این امپرتوری اقدام کردند.

مسئول سازمان بسیج طلاب، اساتید و روحانیون استان کرمان بیان کرد: آن‌چه که ما باید بدانیم این است که رویکرد بزرگ در مقابل با استعمار قرار گرفت و آن رویکرد مقاومت است که همه استکبار و دسیسه‌های دشمن را از بین برد.

احمد قربانی در این خصوص اظهار کرد: دشمنان به این نتیجه رسیدند که دیگر نبرد و تقابل با جمهوری اسلامی ایران که هم‌اکنون جریانی را به‌عنوان منظومه و جبهه مقاومت رهبری و هدایت می‌کند، نبرد سخت و نظامی، منتفی شده و این گزینه تاریخ مصرف‌اش برای  دشمنان تمام شده است و آن‌چه که آنان در دستور کار قرار داده‌اند جنگ نرم است.

این کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به تأکیدات رهبر معظم انقلاب در خصوص جنگ نرم و تهاجم فرهنگی به مسئولان بیان کرد: دشمن در حوزه کشورهای اسلامی به‌ویژه در خصوص جمهوری اسلامی ایران که مهد تمدن اسلامی است به این نتیجه رسیده است که شیعیان دو تا بال دارند که اگر بتوانند این دو بال را از شیعیان بگیرند، خیلی راحت می‌توانیم آنان را شکیست دهیم، بال سرخ شهادت و بال سبز مهدویت که در این حوزه می‌توان گفت دشمن شکست خورده است.

وی افزود: در پیاده‌روی عظیم اربعین شاهد حضور پرشور مردم بودیم و علی‌رغم مشکلات مشکلات و گرمای بی‌سابقه اما جمعیت بسیاری رهسپار زیارت سیدالشهدا علیه‌السلام شدند که این مسئله شکست سختی برای دشمن است.

قربانی اظهار کرد: جنگ نرم با اشکال گوناگون بروز پیدا می‌کند، دشمنی این توطئه را در دستور کار خود قرار می‌دهد و به‌عنوان ابزار تقابل با دنیای اسلام در برنامه خود دارد، جنگی رایانه‌ای از دیگر برنامه‌های استعمار و استکبار علیه کشورمان است، جنگ اینترنتی و راه‌اندازی شبکه‌های رادیویی و تلویزیونی از دیگر اشکال و اقدامات دشمنان علیه ماست.

این کارشناس مسائل سیاسی تصریح کرد: جنگ نرم، مترادف جنگ روانی و اینترنتی است که دارای ابعاد گسترده است که دشمن در دستور کار خود گذاشته و جایزگین جنگ سخت و سرد در تقابل با جمهوری اسلامی ایران انتخاب کرده است.

وی ادامه داد: زمانی در کشورمان اتفاقاتی می‌افتد و به‌مذاق دشمنان خوش نمی‌آید، دشمن به جنگ روانی روی می‌آورد. به‌عنوان مثال بعد از سال‌ها دولتی روی کار آمد و رئیس جمهوری در رأس امور اجرایی کشور و قوه مجریه قرار گرفت که از ایشان به‌عنوان رئیس جمهور تراز انقلاب یاد می‌کنیم؛ چراکه آن‌چه منشور انقلاب اسلامی و امامین انقلاب بر آن تأکید داشتند، با جان و دل پذیرفت و ایشان گوش به‌فرمان ولایت و مردم‌دار بود. اقدامات و فعالیت‌های شهید آیت‌الله رئیسی به‌مذاق دشمنان خوش نمی‌آمد و از این رو، اقدام به تخریب ایشان می‌کردند.

قربانی گفت: مقوله دیگر در زمینه جنگ نرم، استحاله است. برخی از جریان‌ها و اشخاص تأثیرگذار در کشور که می‌توانند هدایت‌گر باشند و رهبری کنند بخشی از جامعه را، دشمن دست بر این افراد می‌گذارد و متأسفانه در بسیاری از اوقات شاهد بودیم که این افراد از قطار انقلاب پیاده کرده و به بیراهه برده است.

این کارشناس مسائل سیاسی ادامه داد: جنگ نرم آثاری دارد که نباید از اثرات ان غافل شویم چراکه غفلت از این آثار باعث می‌شود ما خیلی توجهی به تقابل با دشمن در حوزه جنگ نرم و روانی نداشته باشیم. از جمله این آثار می‌توان گفت که مردم نسبت به صحت اخباری که در جامعه و حوزه پیرامون زندگی خودشان می‌گذرد دچار شک و تردید می‌شوند و مسئله دیگر که دشمن بسیار برای آن برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری کرده، ناامیدی نسبت به آینده کشور است.
 

اقطاع خبر: ۱۲ شهریورماه به‌مناسبت سالروز شهید رئیسعلی دلواری به‌عنوان روز مبارزه با استعمار انگلیس نام‌گذاری شده است، مبارزات بزرگ‌مردان ایرانی از گذشته تا به‌امروز را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

حجت‌الاسلام والمسلمین علی جعفری در پاسخ به این سوال گفت: باید این مهم را بدانیم که کار دشمن، همواره دشمنی بوده است. دشمن تبلیغات می‌کند، شستشوی مغزی می‌دهد، تهدید می‌کند، فریب می‌دهد، تحریف واقعیت‌ها را انجام می‌دهد، سانسور می‌کند.

مسئول سازمان بسیج طلاب، اساتید و روحانیون استان کرمان ابراز کرد: قرار نیست در ایران اسلامی قرارداد رویتر امضا شود، قرار داد ۱۹۱۹ ننگین امضا شود، اما دشمن دارد، دشمنی خود را می‌کند و آن چیزی که جوان ایرانی از ما جویا می‌شود این است که سردمداران کشور ما کجا بودند که با یک قرارداد ۱۷ شهر قفقاز جنوبی را ما از کشورمان جدا شد؟ چه کسانی پشت موضوع و فتنه زن زندگی آزادی ایستادند؟ مشخص است همان کسانی که امپراتوری رسانه در اختیارشان است.

وی اظهار کرد: امروز جوانان ما به بصیرت و آگاهی رسیده‌اند و این افسران جنگ نرم جمهوری اسلامی ایران نخواهند گذاشت که این تاریخ سیاه نظام شاهنشاهی، نظام طاغوت تکرار شود.

قربانی در این زمینه گفت: دوازدهم شهریورماه د رئیسعلی دلواری در تقویم ملی کشورمان به‌عنوان روز مبارزه بااستعمار انگلیس نام‌گذاری شده است. مجاهدت‌های شهید رئیسعلی دلوار و هم‌رزمان وی برگ زرین در تاریخ تقابل شیرمردان   ای سرزمین و مرز و بوم با دنیای استکبار است.

این کارشناس مسائل سیاسی عنوان کرد: شجاعتی که در بین مردان و زنان سرزمین ماست را مدیون امام خمینی (ره) هستیم. زمانی که ایشان را دستگیر کرده بودند و ساواک امام راحل را منتقل می‌کرد، به‌نشانه تمسخر از ایشان پرسیدند که شما به چه دل‌خوش کرده‌اید و با چه کسی می‌خواهی انقلاب کنی؟ امام راحل پاسخ دادند «سربازان من در گهواره‌ها هستند»، در سال ۱۳۵۷ همان سربازانی که امام فرمودند در گهواره‌ها هستند، حکومت چندین ساله نظام طاغوت را نابود می‌کنند و همین سربازان در جنگ هشت ساله، جنگ را اداره می‌کنند.

وی تصریح کرد: از این رشادت‌ها و شجاعت‌ها در تاریخ انقلاب اسلامی کم نداریم به‌عنوان مثال در دوازدهم شهریور سال ۱۲۹۴ که سالروز شهادت شهید رئیسعلی دلواری است، اقدامات شجاعانه وی و هم‌رزمان ایشان را در مقابله با اقدامات دشمنان و حفظ تمامیت ارضی کشورمان شاهد هستیم.

قربانی ادامه داد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی هر زمان که نگاه می‌کنیم، هر لحظه و ثانیه دوران دفاع مقدس را که ورق بزنیم، مشاهده می‌کنیم که جوانان این مرز و بوم جان خود را برای دفاع از اسلام فدا کردند.

این کارشناس مسائل سیاسی عنوان کرد: دستاوردهای کشورمان در عرصه دفاعی و موشکی می‌بینیم که قدرت بازدارندگی برای ما در مقابل دنیای استکبار ایجاد کرده است، مرهون تفکر و مجاهدت‌های شهیدان گرانقدری همچون تهرانی‌مقدم بوده است.

انتهای خبر/م
 


———-
منبع:آرمان

پاسخ دادن

ایمیل شما منتشر نمی شود. فیلدهای ضروری را کامل کنید. *

*

1 × 1 =