۞ امام علی (ع) می فرماید:
هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

موقعیت شما : صفحه اصلی » ويژه‌های خبری
گلایه ایثارگران از تأخیر طولانی در دریافت دارو
گلایه ایثارگران از تأخیر طولانی در دریافت دارو

گلایه ایثارگران از تأخیر طولانی در دریافت دارو

ایثارگران و بیماران مجتمع ایثار نسبت به طولانی شدن تحویل دارو از داروخانه مجتمع ایثارگران کرمان انتقاد کردند؛ رسانه «اقطاع خبر» با انتشار این گلایه‌ها، مسئولان را به پاسخگویی فوری و رفع مشکلات مردم فراخواند. به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه خبری «اقطاع خبر»؛ در روزهایی که مراجعه به داروخانه‌های طرف قرارداد بنیاد شهید برای […]


ایثارگران و بیماران مجتمع ایثار نسبت به طولانی شدن تحویل دارو از داروخانه مجتمع ایثارگران کرمان انتقاد کردند؛ رسانه «اقطاع خبر» با انتشار این گلایه‌ها، مسئولان را به پاسخگویی فوری و رفع مشکلات مردم فراخواند.

گلایه ایثارگران از تأخیر طولانی در دریافت دارو

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه خبری «اقطاع خبر»؛ در روزهایی که مراجعه به داروخانه‌های طرف قرارداد بنیاد شهید برای بسیاری از ایثارگران کاری طاقت‌فرسا شده، داروخانه مستقر در مجتمع ایثار کرمان بیش از همه در مرکز توجه قرار گرفته است. از نگاه برخی مراجعان، صف‌های طولانی، زمان زیاد انتظار و نبود پاسخ‌گویی دقیق، گلایه‌هایی جدی را شکل داده که به رسانه اقطاع خبر نیز منتقل شده است.

 
روایت گلایه‌ها از صف‌های طولانی دارو
 
یکی از جانبازان ۴۵ درصد که خواست نامش مطرح نشود و البته هر ماه برای تمدید نسخه خود به درمانگاه ایثار مراجعه می‌کند، در گفتگو با خبرنگار اجتماعی این پایگاه خبری گوید: مشکل ما این نیست که دارو نیست؛ مسئله این است که وقتی نسخه را تحویل می‌دهیم، بدون اینکه حتی نگاه کنند، می‌گویند یک ساعت دیگر بیا. گاهی دو ساعت هم طول می‌کشد و آخرش هم می‌گویند یکی از داروها موجود نیست.
 
در گوشه‌ای دیگر از سالن انتظار، زنی که همسر شهید و از مراجعان دائمی این درمانگاه، با چهره‌ای خسته از انتظار می‌گوید: سن‌وسالی از ما گذشته و  سالم نیستیم که بتوانیم چند بار رفت و برگشت کنیم. بیشتر مواقع نسخه‌ها را همان اول تحویل می‌دهیم، ولی هیچ توضیحی درباره زمان تحویل نمی‌دهند. فقط می‌گویند بروید و بعداً بیایید.
 
گلایه‌ها فقط از طولانی بودن زمان نیست بلکه بسیاری نوع برخورد مسئولان این داروخانه را شایسته نمی‌دانند.
 
پاسخ مسئول مجتمع ایثارگران: ایثارگران در اولویت‌اند
 
در پی طرح این گلایه‌ها، خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه خبری «اقطاع خبر»؛ گفتگویی با حمید نصیری‌مقدم، مسئول مجتمع گردشگری و خدماتی ایثارگران کرمان انجام داد تا واقعیت ماجرا روشن شود.

او در توضیح فرآیند تحویل دارو در این مجتمع گفت:ایثارگرانی که به درمانگاه ایثار مراجعه می‌کنند، پس از ویزیت توسط پزشک، می‌توانند با کدی که روی تلفن همراهشان می‌نشیند، به هرکدام از پنج داروخانه طرف قرارداد بنیاد شهید در سطح شهر مراجعه و داروی خود را دریافت کنند؛ از جمله داروخانه‌ای که در مجتمع ایثار قرار دارد.

 
نصیری‌مقدم با تأکید بر اینکه داروخانه داخل مجتمع به بخش خصوصی اجاره داده شده اما تحت نظارت بنیاد شهید فعالیت می‌کند، افزود: این بخش خصوصی مکلف است ایثارگران را در اولویت قرار دهد. هیچ وجهی هم از خود ایثارگر دریافت نمی‌شود، چراکه هزینه دارو از بیمه پایه و تکمیلی کسر می‌شود.
 
مسئول مجتمع گردشگری و خدماتی ایثارگران کرمان زمان معمول تحویل دارو را بین ۲۰ تا ۲۵ دقیقه اعلام کرد و گفت: اگر موردی بیش از این طول بکشد، احتمالاً ناشی از کمبود دارو یا حجم زیاد مراجعان است.
 
وی افزود: به‌طور میانگین روزانه بین ۱۰ تا ۱۵ نفر در نوبت تحویل دارو هستند. اگر تأخیری بیش از حد معمول رخ دهد، دفتر ما که کنار داروخانه است، موضوع را همان لحظه پیگیری می‌کند. گاهی محدودیت دارویی یا ثبت بیمه‌ای باعث می‌شود فرآیند طولانی‌تر شود.
 از سهمیه بیمه تا کمبود دارو
 
مسئول مجتمع ایثارگران در ادامه به دلایل فنی و بیمه‌ای اشاره کرد که موجب تأخیر در تحویل برخی داروها می‌شود.  توضیح داد: در بعضی داروهای خاص، بیمه‌ها محدودیت تعداد دارند. مثلاً پزشک ممکن است ۳۰ عدد دارو بنویسد اما سیستم بیمه فقط اجازه ۲۰ عدد را می‌دهد. در این شرایط بیمار باید برای مابقی دارو دوباره مراجعه کند. همچنین برخی اقلام دارویی خاص باید از سایر داروخانه‌های طرف قرارداد تأمین شود که این زمان‌بر است.
 
او در خصوص خدمات ویژه برای بیماران زمین‌گیر نیز گفت: برای ایثارگرانی که توانایی مراجعه حضوری ندارند، بخش پرستاری مجتمع نسخه را از داروخانه تحویل می‌گیرد و با همکاری موتورسواران ما، دارو بسته‌بندی و درِ منزل تحویل داده می‌شود. در این فرآیند هم اگر دارویی موجود نباشد، از سایر داروخانه‌ها تکمیل می‌کنیم تا خدمت به تأخیر نیفتد.
 
دعوت به گزارش مستقیم مشکلات
 
نصیری‌مقدم در بخش دیگری از سخنان خود خطاب به مخاطبان اقطاع خبر تأکید کرد که آماده رسیدگی مستقیم به موارد خاص است و بیان کرد: اگر هر یک از ایثارگران با تأخیر غیرعادی در تحویل دارو روبه‌رو شدند، کافی است تاریخ و زمان مراجعه را اعلام کنند. من همان لحظه موضوع را بررسی می‌کنم تا مشخص شود علت در کدام بخش بوده؛ نیرو، سیستم بیمه یا محدودیت دارویی.
 
او افزود: ما مسئول پیگیری مشکلات ایثارگران هستیم و هدفمان این است که هیچ فردی به‌خاطر نقص در روند اداری یا کمبود نیرو، معطل نشود. اگر موردی هم باشد که ناشی از خطای انسانی یا کمبود نیروست، آن را برطرف می‌کنیم.
 
جمع‌بندی
 
در حالی‌که ایثارگران و خانواده‌های شهدا از برخی بی‌نظمی‌ها در داروخانه مجتمع ایثار گلایه دارند، مسئول مجتمع وعده داده با رصد دقیق، مانع از تکرار این مشکلات شود. با این حال، آنچه از گفتگوها برمی‌آید این است که تداوم نظارت، شفافیت در اطلاع‌رسانی و افزایش نیروی پاسخ‌گو در داروخانه می‌تواند بخشی از این نارضایتی‌ها را کاهش دهد؛ انتظاری که ایثارگران آن را نه یک امتیاز، بلکه حق خود می‌دانند.

انتهای خبر/ پسند 


———-
منبع:آرمان

پاسخ دادن

ایمیل شما منتشر نمی شود. فیلدهای ضروری را کامل کنید. *

*