۲ حفار غیرمجاز اشیای تاریخی در بافت دستگیر شدند -اقطاع خبر

به گزارش اقطاع خبر، سرهنگ سیدعلی حسینی  در جمع خبرنگاران افزود: بر اساس گزارش رسیده از پایگاه حفاظتی شهرستان بافت ماموران پلیس آگاهی این شهرستان حین گشت‌زنی در حوزه استحفاظی خود به یک دستگاه خودرو مظنون می‌شوند.
وی بیان کرد: پس از هماهنگی‌های صورت گرفته با مقامات قضایی خودرو مورد نظر مورد بازرسی قرار می‌گیرد که یک دستگاه فلزیاب و لب‌تاپ، پنج عدد فلش، ۶ سکه قدیمی، یک عدد سکه ۲ یورویی، یک سکه چینی و یک سکه مالزی، ۵۰ درهم امارت متحده عربی و یک برگ نقشه گنج کشف و ضبط شد.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان اظهار داشت: متهمان به همراه خودرو و دیگر کشفیات در محل دستگیر برای سیر مراحل قانونی به مقامات قضایی تحویل داده شدند.

وی با اشاره به انعقاد تفاهم‌ نامه‌هایی با فرماندهی انتظامی استان کرمان در زمینه همکاری با نیروهای یگان حفاظت اداره کل میراث‌فرهنگی خاطرنشان کرد: خوشبختانه نیروهای یگان حفاظت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان با همکاری سازمان‌های مردم نهاد، میراث‌بانان افتخاری و همچنین دستگاه‌های امنیتی و انتظامی به صورت شبانه‌روزی از بناهای تاریخی و محوطه‌های باستانی این استان مراقبت و محافظت می‌کنند.

شهرستان بافت در فاصله ۱۸۵ کیلومتری غرب مرکز استان قرار دارد.

درباره ی خبرنگار اقطاع خبر

مطلب پیشنهادی

در انتخابات اخیر، کدملی شهروندان در اختیار کسانی قرار داشته و می‌توانسته‌اند با آن رای بدهند/ وزیر کشور نمی خواهد شفاف سازی کند؟

از قانون جنجالی مجلس برای دومرحله ای کردن ثبت نام، ردصلاحیت چهره های شاخص، سکوت طولانی و کاملا مشکوک رئیسی برای دعوت مردم پای صندوق رای، دعواهای مجلس و وزارت کشور بر سر عزل معاون سیاسی این وزارتخانه، تلاشهای گسترده برای ازبین بردن انگیزه حضور احزاب و شخصیتهای موثر و... بخشی از این حاشیه هاست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *