۞ امام علی (ع) می فرماید:
هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

موقعیت شما : صفحه اصلی » ويژه‌های خبری
میزبانی ۲ روستای کرمان از جشن دوستدار کتاب
۲ روستای کرمان میزبان جشن دوستدار کتاب

۲ روستای کرمان میزبان جشن دوستدار کتاب

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان از میزانی دو روستای استان در جشن ملی دوستدار کتاب خبر داد. به گزارش گروه فرهنگی پایگاه خبری «اقطاع خبر»؛ به نقل از روابط عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان؛ محسن روحی گفت: روستاهای کهن‌سیاهِ شهرستان سیرجان و قنات ملکِ شهرستان رابُر (زادگاه شهید حاج قاسم […]



مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان از میزانی دو روستای استان در جشن ملی دوستدار کتاب خبر داد.

۲ روستای کرمان میزبان جشن دوستدار کتاب

به گزارش گروه فرهنگی پایگاه خبری «اقطاع خبر»؛ به نقل از روابط عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان؛ محسن روحی گفت: روستاهای کهن‌سیاهِ شهرستان سیرجان و قنات ملکِ شهرستان رابُر (زادگاه شهید حاج قاسم سلیمانی) به عنوان روستاهای برگزیده کشور در دهمین جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب کشور انتخاب و معرفی شدند.

وی افزود: کسب این عنوان توسط دو روستای کرمان در حالی است که در دوره قبل و نهمین جشنواره ملی روستاها و عشایر دوستدار کتاب در سال ۱۴۰۲ نیز نصرت‌آباد سیرجان به عنوان روستای برگزیده دوستدار کتاب کشور معرفی و تجلیل شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان ادامه داد: روستاهای کهن‌سیاه و قنات ملک در رقابت با ۲۵۱ روستای شرکت‌کننده در جشنواره دهم به عنوان روستاهای برگزیده کشور انتخاب شدند.

وی با اشاره به برگزاری نشست خبری این جشنواره در روز ۲۳ مهر ماه ۱۴۰۳ در تهران اظهار کرد: ۱۵ روستا از سراسر کشور به عنوان روستاهای برگزیده دوستدار کتاب کشور معرفی شدند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان افزود: این جشنواره ملی به منظور ارزیابی کارنامه و عملکرد روستاییان و عشایر در حوزه کتاب و ترویج کتاب خوانی و نیز تجلیل از ایشان همه ساله از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می شود.

وی با اشاره به نقش مهم دهیاران، اعضای شورای اسلامی روستا، بخشداران، کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد، کتابخانه‌ها، مدارس و سایر نهادهای فرهنگی و تشکل‌های مردمی در امر ترویج فرهنگ کتاب خوانی در روستاها، اظهار امیدواری کرد: ثمره این قبیل برنامه‌های فرهنگی، ارتقای سطح کتاب خوانی و افزایش سرانه مطالعه در جای‌جای استان پهناورمان باشد.

روحی احیای هویت روستایی و عشایری و سرعت بخشیدن به نهضت توانمندسازی فرهنگی روستائیان و عشایر را از اهداف ارزشمند این برنامه برشمرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان ضمن ابراز خرسندی و تبریک به مردم فرهنگ‌دوست شهرستان‌های سیرجان و رابر و اهالی روستاهای کهن‌سیاه و قنات‌ملک برای کسب این افتخار ملی، از اجرای برنامه‌های متعدد فرهنگی با محوریت کتاب در روستاهای برگزیده خبر داد.

بر اساس این گزارش مراسم پایانی دهمین جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب با هدف تجلیل از اقدامات و تلاش های مسئولان، فعالان و مروجان فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی در روستاهای برگزیده به‌زودی برگزار خواهد شد.

انتهای خبر/م
 


———-
منبع:آرمان

پاسخ دادن

ایمیل شما منتشر نمی شود. فیلدهای ضروری را کامل کنید. *

*