۞ امام علی (ع) می فرماید:
هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

موقعیت شما : صفحه اصلی » اخبار
بهره‌برداری از ۲ طرح آبخیزداری در بافت -اقطاع خبر

بهره‌برداری از ۲ طرح آبخیزداری در بافت -اقطاع خبر

۲ طرح آبخیزداری با حضور معاون وزیر جهادکشاورزی در شهرستان بافت با اعتبار چهار میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان به بهره‌برداری رسید.

به گزارش اقطاع خبر: معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمان در مراسم بهره برداری از ۲ طرح آبخیزداری در بافت گفت: در حوزه شهری بافت طی سه سال گذشته هفت بند سنگی ملاتی به حجم چهار هزار و ۸۳ متر مکعب و تعداد ۱۰۰ بند خشکه چین به حجم هزار و ۴۹۲ متر مکعب با اعتباری بالغ بر ۲ میلیار و ۴۰۰ هزار تومان احداث شده است.

وی ادامه داد: با اجرای این طرح ها شاهد مدیریت روان آب به میزان ۹۵۰ هزار متر مکعب، نفوذ، تغذیه آب قنوات و سفره زیر زمینی منطقه به میزان ۴۷۵ هزار متر مکعب، کنترل فرسایش آبی به میزان ۱۴ هزار و ۸۸۰ تن در سال و کنترل رسوب حوزه به میزان پنج هزار و ۲۰۸ متر مکعب در سال هستیم.

معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمان مساحت حوزه شهری طرح آبخیزداری بافت را ۲ هزار و ۱۶۷ هکتار با میزان بارندگی ۲۵۷ میلیمتر عنوان کرد و گفت: حجم روان آب حوزه ۲ میلیون متر مکعب است.

وی به فعالیت های آبخیزداری انجام شده از سال ۹۷ تاکنون در حوزه شهری بافت اشاره و تصریح کرد: احداث ۱۸ بند سنگی ملاتی به حجم سه هزار و ۶۴۱ متر مکعب، احداث ۸۶ بند خشکه چین به حجم هزار و ۸۵۰ متر مکعب، عملیات بیومکانیکی در سطح ۱۰۰ هکتار، نهال کاری جنگی در سطح ۴۳ هکتار با هزینه ۲ میلیار و ۲۰۰ میلیون تومان از جمله اقدامات انجام شده در این حوزه آبخیز است.

شجاعی افزود: نتیجه فعالیت های آبخیزداری در این حوزه حدود یک میلیون متر مکعب مدیریت روان آب، تغذیه قنوات و تغذیه سفره آب زیر زمینی به میزان ۵۰۰ هزار متر مکعب، کنترل فرسایش آبی به میزان هشت هزار و ۶۲۴ تن در سال و میزان رسوب کنترل شده پنج هزار و ۱۷۴ متر مکعب در سال است.

وی با بیان اینکه در حوزه آسیاب جفته شرقی یکی از حوزه های آبریز سد بافت است گفت: این حوزه با مساحت سه هزار و ۳۰۸ هکتار و متوسط بارش ۳۲۰ میلی متر و تولید ۲.۱ میلیون متر مکعب روان آب یکی از زیر حوزه های مهم سد بافت در زمینه تولید رسوب و فرسایش است.

پاسخ دادن

ایمیل شما منتشر نمی شود. فیلدهای ضروری را کامل کنید. *

*

14 + پنج =