۞ امام علی (ع) می فرماید:
هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

موقعیت شما : صفحه اصلی » ويژه‌های خبری
تشریح وضعیت اقتصاد استان کرمان در سال گذشته
تشریح وضعیت اقتصاد استان کرمان در سال گذشته

تشریح وضعیت اقتصاد استان کرمان در سال گذشته

مدیرکل سازمان مدیریت و برنامه و بودجه استان کرمان در آئین تجلیل از برگزیدگان خدمت و دستگاه‌های اجرایی شرایط اقتصادی استان را در حوزه‌های مختلف تشریح کرد. به گزارش خبرنگار گروه سیاسی پایگاه خبری اقطاع خبر؛ محمدرضا وحیدی صبح امروز در شورای اداری استان و بیست و ششمین جشنواره شهید رجایی استان کرمان، آئین تجلیل […]


مدیرکل سازمان مدیریت و برنامه و بودجه استان کرمان در آئین تجلیل از برگزیدگان خدمت و دستگاه‌های اجرایی شرایط اقتصادی استان را در حوزه‌های مختلف تشریح کرد.

تشریح وضعیت اقتصاد استان کرمان در سال گذشته

به گزارش خبرنگار گروه سیاسی پایگاه خبری اقطاع خبر؛ محمدرضا وحیدی صبح امروز در شورای اداری استان و بیست و ششمین جشنواره شهید رجایی استان کرمان، آئین تجلیل از برگزیدگان خدمت و دستگاه‌های اجرایی برتر سال ۱۴۰۲ ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان دولت گفت: ۳ میلیون و ۳۸۵ هزار نفر جمعیت استان است که رتبه جمعیت استان، رتبه نهم کشوری است و بر همین اساس نرخ جمعیت استان ۱/۵ درصد است.

مدیرکل سازمان مدیریت و برنامه و بودجه استان کرمان ادامه داد: تعداد ۴۵۰ پروژه‌ پیشران با سرمایه‌گذاری بالغ بر ۸۶ هزار میلیارد تومان در استان کرمان تعریف شده است و همچنین ۹ برنامه اجرایی به دستگاه‌ها ابلاغ شده است.

وی با بیان اینکه کاهش نرخ بیکاری از  ۱۱/۲ درصد در سال ۱۴۰۰، این عدد به ۸/۸ درصد رسیده است، اظهار کرد: شاهد ارتقای رتبه کسب و کار استان بوده‌ایم و همچنین در زمینه امنیت سرمایه‌گذاری، استان کرمان رتبه چهارم را طی سه سال گذشته رسیده است.

وحیدی با اشاره به اینکه نرخ تورم استان به سطح متوسط کشوری رسیده است، عنوان کرد: بسترسازی ایجاد و احداث نیروگاه هزار مگاوات نیروگاه خورشیدی انجام شده است و همچنین ایجاد دو شهرک نیروگاه خورشیدی در شهرستان‌های بردسیر و سیرجان از دیگر اقدامات انجام شده است.

مدیرکل سازمان مدیریت و برنامه و بودجه استان کرمان با اشاره به ارتقا استان در عرصه صنعت ابراز کرد: اقدامات و کسب رتبه‌های خوبی در زمینه محصولات کشاورزی استان انجام شده است.

وی بیان کرد: برنامه اصلی دولت در زمینه راه و شهرسازی بود و در این زمینه ارتقا راه روستایی، بهسازی روکش‌ها. رفع طرح هادی روستایی، بهسازی مسکن روستایی و شهرها از دیگر اقدامات انجام شده بوده است.
 
وحیدی با اشاره به انجام پروژه‌های متعدد در حوزه ارتقا ارتباطات استان کرمان تصریح کرد: در حوزه بهداشت و درمان نیز اقدامات بسیاری برای استان انجام شده است که از جمله آن‌ها می‌توان به افتتاح دانشکده طب سنتی، کلنگ‌زنی بیمارستان شفا و هزار تخت‌خوابی شهید سلیمانی، تجهیز مراکز درمانی تمام بیمارستان‌های استان و غیره اشاره داشت.

مدیرکل سازمان مدیریت و برنامه و بودجه استان کرمان خاطرنشان کرد: در حوزه گردشگری و ثبت آثار تاریخی کارهای بسیاری انجام شده است و همچنین در حوزه آموزش و ورزش نیز فعالیت‌ها و اقدامات بسیار چشمگیری صورت گرفته است.

انتهای خبر/م


———-
منبع:آرمان

پاسخ دادن

ایمیل شما منتشر نمی شود. فیلدهای ضروری را کامل کنید. *

*

دو + 11 =