۞ امام علی (ع) می فرماید:
هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

موقعیت شما : صفحه اصلی » ويژه‌های خبری
مسئولان دولت پایبند رهنمودهای رهبری باشند
مسئولان دولت پایبند رهنمودهای رهبری باشند

مسئولان دولت پایبند رهنمودهای رهبری باشند

ائمه جمعه استان کرمان در خطبه‌های این هفته نماز جمعه بر تحقق وفاق ملی بدون سهم‌خواهی تاکید و بیان کردند: دولت‌مردان پایبند رهنمودهای رهبری باشند. به گزارش خبرنگار گروه سیاسی پایگاه خبری «اقطاع خبر»؛ آئین عبادی_سیاسی نماز جمعه این هفته در شهرستان‌های سراسر استان کرمان برگزار شد.   در خطبه‌های نماز جمعه این هفته، ائمه […]


ائمه جمعه استان کرمان در خطبه‌های این هفته نماز جمعه بر تحقق وفاق ملی بدون سهم‌خواهی تاکید و بیان کردند: دولت‌مردان پایبند رهنمودهای رهبری باشند.

مسئولان دولت پایبند رهنمودهای رهبری باشند

به گزارش خبرنگار گروه سیاسی پایگاه خبری «اقطاع خبر»؛ آئین عبادی_سیاسی نماز جمعه این هفته در شهرستان‌های سراسر استان کرمان برگزار شد.
 
در خطبه‌های نماز جمعه این هفته، ائمه جمعه مسائلی همچون تقوای الهی، خودسازی، بیان احادیث، روایات ائمه معصومین علیهم‌السلام مطرح شد در ادامه خطبه‌های نماز جمعه این هفته ائمه جمعه به رهنمودهای مقام معظم رهبری به دولت چهاردهم و توصیه‌های ایشان در مدیریت کشور، اشاره کردند.

امام جمعه شهرستان نرماشیر: موفقیت دولت جدید با ادامه‌دادن راه شهید رئیسی
حجت الاسلام والمسلمین روح الله کریم‌آبادی امام جمعه موقت شهرستان نرماشیر در خطبه‌های این هفته شهرستان بیان کرد: تقوای الهی ما را از گناه دور می‌کند.

وی افزود: دولت جدید، اگر مسیر دولت شهید رئیسی را ادامه دهد، قطعاً موفق خواهد شد.
خطیب موقت جمعه نرماشیر بیان کرد: تا نابودی اسرائیل خبیث راهی نمانده است، اسرائیل به‌زودی از نقشه محو خواهد شد.

کریم‌آبادی تصریح کرد: مقاومت و ایستادگی ملت فلسطین، یعنی پیروزی، فلسطین پیروز میدان خواهد شد.

امام جمعه موقت نرماشیر گفت: دشمنان خونین نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بدانند، ایران استوار است و استوار می‌ماند و ما زیر بار حرف شما نخواهیم رفت، و شما با تهدیدات، هیچ غلطی نخواهید کرد.

امام جمعه شهربابک: مسئولان دولت پایبند رهنمودهای رهبری باشند
حجت‌الاسلام علی‌اصغر انصاری امام جمعه شهربابک در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهرستان ضمن دعوت همگان به تقوای الهی گفت: طبق فرمایشات پیامبر اکرم صلی‌الله‌علیه‌و‌آله‌وسلم اگر کسی سه خصوصیت حلم، حسن‌خلق و دوری از معصیت‌های الهی در او نباشد از من و خدا نیست.

وی با اشاره به سفر اربعین حسینی تصریح کرد: خودسازی، تهذیب نفس، ایجاد آرامش درونی، سلامت جسم، تمرین استقامت، ایجاد روحیه مقاومت، الگودهی و الگوپذیری، افزایش عشق و ارادت به اهل‌بیت علیهم‌السلام، تقویت روحیه دینداری، شکرگزاری نعمت از جمله آثار سفر اربعین است.

امام جمعه شهربابک به رحلت پیامبر اکرم صلی‌الله‌علیه‌و‌آله‌وسلم اشاره و تصریح کرد: مهم‌ترین ویژگی پیامبر اکرم صلی‌الله‌علیه‌و‌آله‌وسلم حسن‌خلق بود که این خصوصیت امروز کمرنگ شده‌ است.

وی تاکید کرد: پدران و مادران، معلمان و همه مسئولان باید در جایگاه خود حسن‌خلق داشته باشند.
انصاری اظهار کرد: ویژگی‌های حسن‌خلق پیامبر اکرم صلی‌الله‌علیه‌و‌آله‌وسلم، کرامت، حلم و بردباری ویژگی امام حسن مجتبی علیه‌السلام و رضایت‌مندی به قضای الهی از ویژگی‌های امام رضا علیه‌ السلام و همه این‌ها بهانه‌ای برای شناختن اوصاف امام زمان عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف است.

وی به دیدار رئیس جمهور و کابینه دولت با مقام معظم رهبری اشاره کرد و افزود: مقام معظم رهبری در این دیدار نکاتی را متذکر شدند که همه مسئولان در همه سطوح باید به آن پایبند باشند.

امام جمعه شهربابک بیان کرد: شناسایی و بهره‌برداری از همه ظرفیت‌های انسانی و طبیعی، انتخاب افراد جوان، مومن و پرهیزگار، حکمرانی خردمندانه، رجوع به مردم، تهیه پیوست عدالت برای هرقانون، دستیابی به فناوری‌های جدید، توجه به تولیدات محلی، امید نبستن به دشمن و رسیدگی هرچه بیش‌تر به معنویت شخصی از جمله نکاتی بود که مقام معظم رهبری در این دیدار متذکر شدند.

انصاری تصریح کرد: مطالبه‌گری مردم شهربابک در خصوص آب نتیجه‌بخش بوده و به زودی دو حلقه چاه آب که از شهربابک به مس سرچشمه می‌روند به چرخه آب شهرستان برمی‌گردند.

وی تاکید کرد: شهربابک شهری با تدین، تمدن، ۴۵۰ شهید، مردمی نجیب، تحصیل‌کرده، مردان و زنانی باصلابت دارد و اگر کسی در برابر خواسته‌های آنان با غرور برخورد کند، ما هم مقابل آن ایستادگی می‌کنیم.

امام جمعه شهرستان رودبار جنوب: توصیه‌های رهبری، نقشه راه دولت چهاردهم است
امام جمعه رودبار جنوب در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با اشاره به دیدار هیات دولت چهاردهم با مقام معظم رهبری، عنوان کرد: بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار با رئیس‌جمهور و اعضای هیات دولت چهاردهم از چند جنبه حائز نکاتی راهبردی بود، سخنانی که از یک‌ سو تکلیف برخی موضوعات مطرح در افکار عمومی را روشن کرد و از سوی دیگر محورهای اصلی حرکت دولت چهاردهم را مشخص کرد.

وی بیان کرد: یکی از موضوعات مطرح در فضای افکار عمومی نحوه‌ تعامل دکتر پزشکیان با رهبر انقلاب در موضوع انتخاب وزرا بود، موضوعی که خصوصاً با سخنان رئیس جمهور در مجلس دچار نوعی ناراستی شده بود.

صادقی ادامه داد: امام خامنه‌ای (مدظله العالی) در سخنان خود روایت صحیح این موضوع را با افکار عمومی در میان گذاشته و فرمودند؛ «بنده تعدادی را که می‌شناختم و یا در مورد صلاحیت آن‌ها از منابع مورد وثوق مطمئن شده بودم، تأیید و بر برخی اسامی تأکید کردم اما درباره تعداد بیش‌تری که نمی‌شناختم گفتم نظری ندارم.»

خطیب جمعه رودبار جنوب اظهار کرد: رهبر انقلاب در این فراز از سخنان خود حقیقت ماجرا را آن‌چنان که رخ داده بود برای افکار عمومی روایت کردند.

وی تصریح کرد: اما بخش قابل توجهی از نکات مطرح شده در بیانات رهبر انقلاب ناظر به چارچوب و خطوط اصلی حرکت دولت چهاردهم و اولویت‌های اقدام و عمل آن بود که رهبر معظم انقلاب در این زمینه دولت‌مردان را به «قدرشناسی فرصت خدمت» فراخواندند.

صادقی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب محورهای رویکردی و برنامه‌ای دولت چهاردهم را تبیین کردند، افزود: شناسایی و بهره‌برداری از ظرفیت‌های انسانی و طبیعی کشور، انتخاب همکارانِ جوان، مؤمن، انقلابی، متعهد و پرانگیزه، حکمرانی خردمندانه با رجوع به کارشناس، حضور در بین مردم و رفتن به سفر استانی، تهیه پیوست عدالت برای هر قانون و تصمیم مهم دولت و رعایت اولویت‌ها در کارهای زیرساختی برخی از این رویکردها است.

امام جمعه شهرستان بم: دولت جدید به دغدغه‌های رهبری توجه داشته باشد
حجت‌الاسلام قاسم دانشی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته بم ضمن سفارش مردم و خود به رعایت تقوای الهی بیان کرد: واجب خدا واجب الهی است تا قیامت، پرداخت خمس و زکات واجب الهی است. 

خطیب نماز جمعه بم بیان کرد: ضرورت افزایش طول باند فرودگاه بم خارج از توان مسئولان شهرستانی و استانی است که پیگیری نماینده شهرستان و استاندار را می‌طلبد ضمن اینکه تلاش می‌کنند و پیگیر بوده‌اند.

وی افزود: مقام معظم رهبری درباره رأی اعتماد وزرا اشارهای داشتند و فرمودند تعدادی را که می‌شناختم و یا در مورد صلاحیت آن‌ها از منابع مورد وثوق مطمئن شده بودم تایید و برخی اسامی را تاکید کردم اما فرمودند تعداد بیش‌تری را که نمی‌شناختم گفتم نظری ندارم.

دانشیدر پایان خطبه دوم گفت: سران سه قوه و همه دست‌اندرکاران دولت تعامل، وحدت، همدلی و توجه به دغدغه‌های مقام معظم رهبری داشته باشند.

امام جمعه شهرستان فهرج: امام حسن (ع) کشته‌ بی‌بصیرتی مردم شد
حجت‌الاسلام والمسلمین مسلم طالبی فرد، در خطبه‌های نماز جمعه این هفته فهرج، با تسلیت ایام سوگواری دهه آخر ماه صفر، گفت: امام مجتبی (ع)، کشته بی‌بصیرتی مردم و نداشتن تحلیل سیاسی مومنان شد.

وی افزود: مردم ایران از قدیم، عاشق، مرید و دلباخته اهل‌بیت علیهم‌السلام بودند و این را در قرن‌های مختلف و اکنون در زمان امروز در اربعین، عاشورا و سایر مراسمات، می‌توان مشاهده کرد.

طالبی فرد در ادامه از مردم فهرج به‌واسطه خدمت‌رسانی به زوار اربعین در موکب سیدالشهدا، قدردانی کرد و گفت: مردم فهرج در ماجرای اربعین و برپایی موکب سیدالشهدا و همچنین خدمت‌رسانی به زائران کشور پاکستان، عشق و ارادت خود را به سیدالشهدا نشان دادند.

خطیب جمعه فهرج در پایان از پیگیری مطالبات مردمی، از طریق دفتر امام جمعه خبر داد و اظهار کرد: آن دسته از مطالبات مردمی و درخواست‌هایی که در سطح شهرستان و روستاها وجهه عمومی دارند را مردم می‌توانند به دفتر امام جمعه انتقال بدهند تا ضمن انتشار در کانال مربوطه جهت پیگیری از طرف فرماندار محترم اولویت‌گذاری شوند.

امام جمعه شهرستان ریگان: در وفاق ملی سهم‌خواهی ممنوع است
حجت‌الاسلام‌ والمسلمین ابوالقاسم عباس‌زاده در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهرستان ریگان با اشاره به اینکه دولت چهاردهم دولت وفاق نام گرفته است، اظهار کرد: انتظار می‌رود دولت محترم برای تحقق وفاق ملی گام‌هایی را بردارد.

امام جمعه ریگان افزود: لازمه وفاق ملی التزام به محور وفاق یعنی تبعیت از رهبر معظم انقلاب، قانون اساسی و اسناد بالادستی و سیاست‌های کلی نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

خطیب جمعه ریگان با بیان اینکه در وفاق ملی سهم‌خواهی ممنوع بوده و ملاک شایسته‌سالاری متعهدانه است، تصریح کرد: در وفاق ملی تغییرات سریع، عجولانه و سیاسی جایی ندارد.

عباس‌زاده وفاق ملی را استفاده از همه ظرفیت‌ها بدون توجه به گرایش‌های سیاسی، قومی و مذهبی با شاخص تعهد و تخصص عنوان کرد و گفت: مردم و خدمت به آنان هدف اصلی وفاق ملی است.

امام جمعه شهرستان جیرفت: لازمه وفاق ملی تبعیت از رهبری است
حجت‌الاسلام‌ والمسلمین میثم تارم در خطبه‌های این هفته نماز جمعه جیرفت ضمن دعوت به رعایت تقوای الهی گفت: در هفته دولت و شروع به کار دولت چهاردهم که دولت وفاق ملی نام گرفته همه مردم ایران اسلامی انتظار دارند که دولت محترم برای تحقق وفاق ملی که تاکنون هم گام‌های خوبی برداشته این مسیر را ادامه دهد. 

وی افزود: لازمه وفاق ملی تبعیت از مقام معظم رهبری و قانون اساسی و سیاست‌های کلی نظام مقدس جمهوری اسلامی است، در وفاق ملی سهم‌خواهی و باج‌خواهی ممنوع است، ملاک و ضابطه در گزینش افراد و مدیران فقط شایسته سالاری و تعهد است. 

خطیب جمعه جیرفت تصریح کرد: وفاق ملی به معنای پایان دو قطبی‌سازی و گروه‌بندی است و همچنین به این معناست که خارج صف‌بندی‌ها فقط می‌بایست بر خدمت صادقانه به مردم متمرکز شد. 

امام جمعه جیرفت خاطرنشان کرد: مهار تورم، حل ناترازی‌های اقتصادی، ارتقای ارزش پول ملی و قدرت خرید مردم از اولیت‌های این دولت است، وزرای کشور و وزیران اقتصاد دولت در انتخاب مدیران‌کل و استانداران که به منزله رئیس دولت در هر استانی هستند و در اجرای برنامه‌های دولت بسیار مهم هستند دقت‌های لازم را به خرج دهند.

وی تاکید کرد: امیدواریم دولت پزشکیان در بحث مسئله وفاق ملی و در اولویت‌هایی که مقام معظم رهبری به آن‌ها اشاره کردند موفق باشد و مردم عزیز ما هم آثار این اقدامات دولت چهاردهم را ببینند و احساس کنند.

امام جمعه شهرستان بافت: حضور مسئولان در بین مردم ضروری است
حجت‌الاسلام والمسلمین محمد محمدزاده امام‌جمعه شهرستان بافت در خطبه‌های نمازجمعه ضمن توصیه به رعایت تقوای الهی گفت :گرامی‌ترین انسان‌ها اهل صبر هستند و خداوند در امتحانات مختلف، صبر را از بندگانش می‌طلبد. 

وی در ادامه، به فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدار با رئیس‌جمهور و اعضای هیئت دولت پرداخت و عنوان کرد: مقام معظم رهبری بر اهمیت خدمت به مردم و استفاده از فرصت‌ها، بر ضرورت حضور در بین مردم، توجه به مسائل اقتصادی و تولید تأکید کرد و ویژگی‌های همکاران دولت را جوان بودن، مؤمن بودن و انقلابی بودن برشمردند. 

امام‌جمعه شهرستان بافت ضمن اشاره به خطبه هفته قبل و پیگیری‌های صورت گرفته مسکن ٦٤ واحدی در هفته جاری اظهار کرد: امیدواریم ١٣ سال انتظار واگذاری این خانه‌ها به پایان برسد و باقی‌مانده زمین‌های مسکن ملی نیز واگذار شود.

امام جمعه بردسیر: دولت به توصیه‌های رهبری گوش دهد
حجت‌الاسلام کرمانی امام جمعه بردسیر در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهرستان ضمن دعوت همگان به تقوای الهی هسته اصلی هر جامعه‌ای را فرهنگ آن جامعه دانست و تاکید کرد: درصورتی فرهنگ و ارزش‌های یک جامعه تغییر پیدا کند جامعه تنزل پیدا کرده تا حدی که ضدارزش‌ها به ارزش تبدیل می‌شوند.

وی به تاثیر حاکمیت در تغییر فرهنگ و ارزش‌ها جامعه اشاره کرد و توضیح داد: حضور حاکمیت غیرعلوی در جامعه نبوی باعث واقعه عاشورا شد.

امام جمعه بردسیر به تأثیر تقوا بر عزت و هیبت مومن اشاره و تصریح کرد: مهم‌ترین ویژگی حضرت امام خمینی (ره) که موجب عزت ایشان بود، تقوا و بندگی خدا بود.

کرمانی در ادامه به دیدار هیات دولت با رهبری اشاره کرد و گفت: از دولت خواستاریم که به توصیه‌های رهبری از جمله حضور بین مردم، علاج پیری زودرس، امید نبستن به غیر و تقویت معنویت،قدر فرصت خدمت را غنیمت شمرده و با مجلس که با رای بالا تمام وزرا را تایید کردند کمال تعامل را داشته باشند.

حجت‌الاسلام کرمانی در تبیین مسئله انتخاب وزرا تصریح کرد: این یک مسئله عقلانی است که هر کس در انتخاب خود از افراد با تجربه و عقلا مشورت بگیرد و چه کسی بهتر از مقام معظم رهبری، ایشان نیز در مواردی که شناخت داشتند و تحقیق کرده بودند افرادی را تایید کردند.

امام جمعه فاریاب: بهره‌برداری از ظرفیت‌ها، اولویت‌ دولت جدید باشد
حجت‌الاسلام والمسلمین عباس گروهی امام جمعه فاریاب با اشاره به انتخاب کابینه دولت بیان کرد: مقام معظم رهبری در ماجرای انتخاب وزرا فرمودند که «بنده تعدادی را که می‌شناختم و یا در مورد صلاحیت آنها از منابع مورد وثوق مطمئن شده بودم تائید و برخی را تاکید کردم و اما درباره تعداد بیش‌تری که نمی‌شناختم، گفتم نظری ندارم.»

وی با توجه به بیانات حضرت آقا افزود: دولت جدید در کمترین زمان شکل گرفت، این نعمت خیلی بزرگی است و این نشانه و نمادی از کارآمدی نظام حکمرانی کشور است.

خطیب نماز جمعه فاریاب با توجه به ریل‌گذاری مقام معظم رهبری تصریح کرد:شناسایی و بهره‌برداری از ظرفیت‌های انسانی و طبیعی کشور، انتخاب همکاران جوان، مومن، انقلابی، متعهد و پرانگیزه، حضور در بین مردم و رفتن به سفرهای استانی، رعایت الویت‌ها در کارها از جمله تورم و گرانی و اُمید نبستن به دشمن از مهم‌ترین مواردی است که باید دولت جدید به آن توجه ویژه داشته باشد.

انتهای خبر/ پسند


———-
منبع:آرمان

پاسخ دادن

ایمیل شما منتشر نمی شود. فیلدهای ضروری را کامل کنید. *

*

2 × 1 =