۞ امام علی (ع) می فرماید:
هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

موقعیت شما : صفحه اصلی » ويژه‌های خبری
سنگ تمام کرمانی‌ها در خدمت به علی‌بن‌موسی‌الرضا (ع)
سنگ تمام کرمانی‌ها در خدمت به علی‌بن‌موسی‌الرضا (ع)

سنگ تمام کرمانی‌ها در خدمت به علی‌بن‌موسی‌الرضا (ع)

دهه آخر ماه صفر هم به پایان رسید و روز اول ربیع رخ نمود اما آنچه از این دوران ماند، چیزی جز خدمت و ارادات از سوی خادمیاران رضوی استان کرمان نبود. به گزارش گروه فرهنگی پایگاه خبری تحلیلی «اقطاع خبر»؛ یک دهه از خدمت خادمیاران رضوی بعد از اربعین گذشت اما آنچه مشهود، ارادت […]


دهه آخر ماه صفر هم به پایان رسید و روز اول ربیع رخ نمود اما آنچه از این دوران ماند، چیزی جز خدمت و ارادات از سوی خادمیاران رضوی استان کرمان نبود.

سنگ تمام کرمانی‌ها در خدمت به علی‌بن‌موسی‌الرضا (ع)

به گزارش گروه فرهنگی پایگاه خبری تحلیلی «اقطاع خبر»؛ یک دهه از خدمت خادمیاران رضوی بعد از اربعین گذشت اما آنچه مشهود، ارادت سیری ناپذیر کرمانی‌ها به امام رئوف‌شان شمس‌الشموس علی‌بن‌موسی‌الرضا (ع) بود.

خادمیاران دو دسته شده بودند؛ گروهی که افتخار میزبانی زائران اباعبدالله را در مرزها و در حرمین شرفین ائمه در کربلا و نجف داشتند و گروهی که در شهرستان‌های خود باقی ماندند و جامانده‌های اربعین را میزبانی می‌کردند. 

البته که بعد از اربعین هم دو دسته بودند، گروهی که در شهرستان خود ماندند و گروهی که در بارگاه رضوی خدمت‌رسانی کردند و این نشان از ارادات مردم کرمان همچون سردار شهیدشان حاج‌قاسم به امام رضا (ع) دارد.

بنابراین گوشه‌ای از خدمات خادمیاران را در استان کرمان می‌گوئیم که خواندنش و دانستن این خدمت‌رسانی خالی از لطف نیست.

خدمت ۵۰ خادمیار اناری در چایخانه غدیر 

سید جلیل صابری در گفتگو با خبرنگار ما، با بیان اینکه خادمیاران اناری در چایخانه حضرتی حرم مطهر رضوی به زوار ارائه خدمت کردند، گفت: از نهم شهریورماه تا روز شهادت امام رضا علیه‌السلام بیش از ۵۰ نفر از خادمان شهرستان انار مشغول خدمت‌رسانی در چایخانه حضرتی صحن غدیر حرم مطهر رضوی بودند.

دبیر کانون‌ خدمت رضوي شهرستان انار بیان کرد: برای ارائه خدمت به زوار امام رضا علیه‌السلام با کمک و مساعدت مردم و خادمیاران و هیئت رزمندگان اسلام انار ۷ هزار و ۵۰۰ عدد تی‌تاپ، ۲۰ هزار بسته تبرکی تدارک دیده شده بود که در این روزهای پایانی ماه‌ صفر بین زائران امام رئوف توزیع شد.

وی بیان کرد :خدمت به زوار در چایخانه حضرتی طرف صبح انجام می‌شد و خادمیاران با توزیع چای حضرتی و تبرکی که مردم شهرستان انار تدارک دیده بودند، خستگی را ازتن زوار حرم رضوی می‌زدودند.
 

برگزاری روضه خانگی در منازل خادمیاران رضوی راین

حجت‌الاسلام محمد اسماعیل‌زاده نیز در گفتگو با خبرنگار ما، گفت: مراسم مرثیه‌سرایی، سخنرانی، عزاداری، قرائت خطبه و پرچم‌گردانی در روز شهادت امام رضا (ع) در منازل خادمیاران رضوی با حضور خادمیاران و عزاداران برگزار شد.

وی افزود: در این آئین جمعی از خادمیاران حرم مطهر امام رضا (ع) با حضور در بین عزاداران راین در وصف مظلومیت و جایگاه والای امام هشتم شیعیان خطبه‌خوانی کردند و مراسم سینه‌زنی، مرثیه‌سرایی، روضه‌خوانی نیز با حضور عزاداران و دلسوختگان این امام مظلوم، برگزار و صد‌ها نفر از عزاداران برای امام رضا (ع) سوگواری کردند.

دبیر کانون خدمت رضوی راین ادامه داد: در برخی از مناطق مختلف شهرستان راین مردم از روز سه‌شنبه با راه‌اندازی مراسم عزاداری در حسینیه‌ها و اقامه مجلس عزا، عشق و ارادت خود را به خاندان نبوت و امامت نشان دادند.

اسماعیل‌زاده خاطرنشان کرد: خادمیاران رضوی این شهرستان با برپایی موکب در محل مسجد جامع راین با شربت و چای از عزاداران امام رضا (ع) پذیرایی کردند.
 

صبحانه تبرکی به زائران علی‌بن‌موسی‌الرضا در راور

راوری‌ها هم البته از خدمت به امام رئوف عقب ننشستند و از آنجایی که این شهرستان به نام امام رضا (ع) شهرت دارد و همیشه میزبان زائران عبوری علی‌بن‌موسی‌الرضاست خادمیاران با توزیع غذای تبرکی مسافران را غافلگیر کردند.

خادمیاران شهرستان راور با پخت آش شیرازی در چایخانه منصوب به امام رضا (ع) در پارک ملت این شهرستان و توزیع آن همراه با چای به مسافران و زائران حضرت رضا (ع) نور محبت اهل بیت را در دل این مسافران روشن کردند.

رانندگان هم از محبت امام‌رضا (ع) سیراب شدند


حسین پورخراسانی در گفتگو با خبرنگار ما با بیان اینکه پذیرایی کریمانه خادمیاران رضوی سیرجان از رانندگان در بلوار شاهد صورت گرفته است، گفت: خادمیاران رضوی شهرستان سيرجان به مناسبت شهادت امام رضا (ع) از رانندگان کامیون‌های سنگین و سبک واقع در بلوار شاهد (کمربندی) با توزیع چای و شربت پذیرایی کردند.

 دبیرکانون خدمت رضوی سیرجان بیان کرد: خادمیاران رضوی با توزیع ۵ هزار لیوان شربت آبلیموی خنک و طبیعی از رانندگان  پذیرایی کردند.
 

۵ هزار پرس غذای گرم در شهرستان فهرج

علی خورشیدی در گفتگو با خبرنگار ما، خبر داد: در شب شهادت امام مهربانی‌ها علی‌بن‌موسی‌الرضا علیه‌السلام تعداد ۵ هزار پرس غذای گرم از نوع چلو مرغ و آبگوشت با همکاری و مشارکت خادمیاران، یاوران، خیران شهرستان در بین عزاداران بخش مرکزی و نیازمندان بخش نگین کویر توزیع شد.

دبیر کانون خدمت رضوی شهرستان فهرج گفت: خادمیاران رضوی علاوه بر توزیع غذای گرم هم‌زمان پیگیر مسائل و مشکلات و رفع نیازهای مردم بخش نگین کویر هم هستند.

انتهای خبر/ طهماسبی


———-
منبع:آرمان

پاسخ دادن

ایمیل شما منتشر نمی شود. فیلدهای ضروری را کامل کنید. *

*

12 − 2 =