۞ امام علی (ع) می فرماید:
هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

موقعیت شما : صفحه اصلی » ويژه‌های خبری
۵ لایه پنهان قدرت جمهوری اسلامی ایران
۵ لایه پنهان قدرت جمهوری اسلامی ایران

۵ لایه پنهان قدرت جمهوری اسلامی ایران

معاون سیاسی استاندار کرمان گفت: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی با استعانت از فرمان‌های مقام معظم رهبری به یک قدرت فرامنطقه‌ای تبدیل شدند. به گزارش خبرنگار گروه سیاسی پایگاه خبری «اقطاع خبر»؛ رحمان جلالی پیش از ظهر امروز در مراسم رژه نیروهای مسلح شهر کرمان بیان کرد: به اذعان تمامی اندیشکده‌ها و مؤسسات راهبردی دشمن، نیروهای […]


معاون سیاسی استاندار کرمان گفت: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی با استعانت از فرمان‌های مقام معظم رهبری به یک قدرت فرامنطقه‌ای تبدیل شدند.

۵ لایه پنهان قدرت جمهوری اسلامی ایران

به گزارش خبرنگار گروه سیاسی پایگاه خبری «اقطاع خبر»؛ رحمان جلالی پیش از ظهر امروز در مراسم رژه نیروهای مسلح شهر کرمان بیان کرد: به اذعان تمامی اندیشکده‌ها و مؤسسات راهبردی دشمن، نیروهای مسلح جمهوری اسلامی با استعانت از فرمان‌های مقام معظم رهبری به یک قدرت فرامنطقه‌ای تبدیل شدند.

 
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان افزود: متناسب با هفته‌ای که در آن قرار داریم با یک مدل تطبیقی و با استناد یکی از اسنادی که سال‌ها پیش منتشر شد و با مجاهدت و تدابیر نیروهای مسلح جمهوری اسلامی و رهبری هوشمندانه مقام معظم رهبری خنثی شد اشاره کنیم.
 
 وی ادامه داد: یکی از مراکز مطالعات راهبردی مرکز «سی‌اس‌آی‌اس» است که ۲۰ سال پیش توسط ۱۳ استراتژیست سندی را منتشر کرد که لایه پنج‌گانه قدرت جمهوری اسلامی را عنوان کرد و از آن نام برد، رسماً اعلام کرد که اگر بخواهیم جمهوری اسلامی را مهار کنیم، باید پنج لایه پنهان قدرت را در سطح نیروهای مسلح مدیریت کنیم.
 
جلالی با بیان اینکه اولین لایه پنهان، قدرت نیروی دریایی جمهوری اسلامی است افزود: دشمن اذعان می‌کند که سرعت پیشرفت نیروی دریایی جمهوری اسلامی آن را به یک قدرت بلامنازع تبدیل خواهد کرد، هیچ ادمیرال دریاداری باور نمی‌کرد که ناوگروه ۸۶ نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی در طی هشت ماه یک دور ۳۶۰ درجه‌ای در دور دنیا بزند.
 
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان ضمن اشاره به بیان رهبری در خصوص جهاد تبیین اظهار کرد: ارتش باید به بازنمایی این اتفاق مبارک (ناوگروه ۸۶) برای نسل جدید بپردازد؛ بزرگ‌ترین تحقیر برای یک نظامی متجاوز این بود که نیروی دریایی سپاه پاسداران بعد از دستگیری متجاوزان و تفنگ‌داران آمریکایی با لباس نظامی در خلیج فارس، آن‌ها را با کت و شلوار تحویل دولت‌شان دادند.
 
جلالی افزود: مؤلفه دوم قدرت موشکی جمهوری اسلامی است، مرکز تحقیقات استراتژیک اذعان دارند حتی اگر در پرونده هسته‌ای با جمهوری اسلامی به توافق برسیم، برای موشک هایپرسونیک باید مذاکره کنیم؛ به بیان مقام معظم رهبری جنجال راه انداختند که ایران موشک دارد، ایشان سال ۱۳۹۰ در دیدار نیروهای مسلح فرمودند: «بله ما موشک داریم موشک نقطه‌زن داریم و این را با قدرت به دست آوردیم، با قدرت حفظ می‌کنیم و با قدرت توسعه می‌دهیم». در عملیات لیلة‌القدر و عملیات وعده صادق قدرت موشکی جمهوری اسلامی ایران به رخ دنیا کشیده شد.
 
وی عنوان کرد: قدرت لایه سوم و پنهان این است که جمهوری اسلامی باید دست از جنگ نیابتی بردارد؛ آن‌ها جبهه مقاومت را یک نیروی نیابتی جمهوری اسلامی می‌دانند. حضرت آقا تعریف کردند «این نیرو و جریان و این جبهه مقاومت اسلام است که در ۵۰ سال گذشته وجود نداشته و امروز دست در گریبان استکبار گذاشتند». توصیه رهبر انقلاب قبل از عملیات طوفان‌الاقصی نسبت به جبهه مقاومت، زمانی بود که شهید اسماعیل هنیه محضر ایشان شرف‌یاب شدند و ایشان گذاره وحدت‌الساحات، وحدت بین گروه‌های مقاومت را بیان کردند که نتیجه‌اش امروز راهبرد مقاومت است. هم استقامت و هم دعوت به مقاومت.
 
جلالی افزود: رهبر معظم انقلاب در عملیات جنایتکارانه چند روز پیش لبنان بیان داشتند «مقاومت یک نظریه است که باید تبلیغ شود و تثبیت شود این نیست که ما بگیم دشمن برتری فناوری دارد، برتری رسانه‌ای دارد، امروز ما با قدرت مقاومت می‌ایستیم و نتیجه‌اش این شده که مقاومت الهام‌بخش نه تنها جامعه شیعه و دنیای اسلام بلکه کل مستضعفان جهان شده است».
 
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان آخرین مؤلفه را جنگ نرم معرفی و اظهار کرد: اعتقاد دشمن بر این است که جمهوری اسلامی از یک قدرت نرم برخوردار است، و سعی دارند با یک جنگ نرم همه جانبه با این قدرت نرم مقابله کنند.
 
جلالی ادامه داد: در بحث قدرت نرم مقام معظم رهبری نیز اشاره کردند که امروزه ما درگیر جنگ همه‌جانبه و هیبریدی هستیم، نمونه‌ای از ابتکارات مقام معظم رهبری در خنثی کردن راهبرد دشمن همان اردوهای راهیان نور در هفته دفاع مقدس است، به گفته ایشان راهیان نور فناوری است که با محوریت مجموع سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در کشور راهبری می‌شود.
 
وی افزود: چهار لایه پنهان قدرت جمهوری اسلامی که به مدد قدرت نروهای مسلح به وجود آمده و دشمن طی یک سند رسمی آن را منتشر کرد؛ امروز هر آنچه داریم از اقتدار نیروهای مسلح  در زیر سایه رهبری هوشمندانه مقام معظم رهبری است ان‌شاءالله که خداوند برکات خود را بر نیروهای مسلح روز به روز افزون کند.
 
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان در در پایان اظهار کرد: بهترین دعا را برای این جمع و خدمتگزاران جمهوری اسلامی دارم که همیشه ورد زبان شهید سلیمانی بود و در حق خود به استجابت رسید، امیدواریم خداوند دعا در حق ما را به استجابت برساند، خدایا عاقبت همه ما را ختم به شهادت بفرما.
 
انتهای خبر/ن
 


———-
منبع:آرمان

پاسخ دادن

ایمیل شما منتشر نمی شود. فیلدهای ضروری را کامل کنید. *

*

دوازده − دو =