۞ امام علی (ع) می فرماید:
هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

موقعیت شما : صفحه اصلی » ويژه‌های خبری
دریافت وام اشتغال با کسب مهارت‌آموزی در دوران سربازی
دریافت وام اشتغال با کسب مهارت‌آموزی در دوران سربازی

دریافت وام اشتغال با کسب مهارت‌آموزی در دوران سربازی

مسئول قرارگاه مهارت آموزی سپاه ثارالله استان کرمان طرح سرباز ماهر و شرایط اعطای وام اشتغال به سربازان را تشریح کرد. محمد متوسلیان در گفتگو با خبرنگار گروه سیاسی پایگاه خبری «اقطاع خبر»؛ در خصوص طرح سرباز ماهر و اعطای وام اشتغال به سربازان گفت: سربازان پس از پایان خدمت سربازی علاوه بر دریافت کارت […]


مسئول قرارگاه مهارت آموزی سپاه ثارالله استان کرمان طرح سرباز ماهر و شرایط اعطای وام اشتغال به سربازان را تشریح کرد.

دریافت وام اشتغال با کسب مهارت‌آموزی در دوران سربازی

محمد متوسلیان در گفتگو با خبرنگار گروه سیاسی پایگاه خبری «اقطاع خبر»؛ در خصوص طرح سرباز ماهر و اعطای وام اشتغال به سربازان گفت: سربازان پس از پایان خدمت سربازی علاوه بر دریافت کارت پایان خدمت، کارت مهارتی دریافت می‌کنند که این کارت مهارت سازمان فنی و حرفه‌ای است و سرباز بر اساس مهارتی که دارد نیازسنجی می‌شود و سپس عرصه‌های مختلف تحت آموزش قرار می‌گیرد.

مسئول قرارگاه مهارت آموزی سپاه ثارالله استان کرمان ادامه داد: پس از اتمام سربازی، سربازان را به‌مدت دو سال حمایت می‌کنیم، به این صورت که مسائل سربازان را در زمینه دریافت وام اشتغال‌ و مشکلات بروکراسی اداری مرتفع می‌کنیم. حتی برخی از سربازان نخبه هستند و اختراعاتی دارند، از آن‌ها حمایت می‌کنیم تا کارشان به‌نتیجه برسد.

وی در رابطه با شرایط دریافت وام اشتغال‌زایی سربازان تصریح کرد: فردی که به خدمت سربازی رفته است، حتماً باید در طول خدمت‌اش گواهی فنی و حرفه‌ای در عرصه‌ و حوزه‌های مختلف کسب کند که این مسئله در سال ۱۴۰۳ اجباری شده است و تا قبل از سال جاری داشتن این مدرک اجباری نبوده است.

متوسلیان افزود: اسامی سربازان را به‌صورت لیست به معاون امور اقتصادی استانداری ارائه می‌دهیم و تا اسامی در سامانه‌های مورد نظر قرار گیرد. سربازان می‌توانند در سامانه سخا ثبت‌نام کنند که البته حتماً باید خدمت سربازی آن‌ها تمام شده باشد و با بارگذاری مدارک درخواستی، درخواست وام می‌دهد و بر اساس اولویتی که وجود دارد، به بانک معرفی می‌شود.

مسئول قرارگاه مهارت آموزی سپاه ثارالله استان کرمان ضمن اشاره به مطلب فوق خاطرنشان کرد: علاوه بر مسائل عنوان شده، گروهی متشکل از استانداری و مجموعه نظامی تشکیل شده و بر این مهم نظارت دارند که وام دریافت شده در راستای همان مهارتی است که سرباز در دوران خدمت خود گذارنده یا خیر.

انتهای خبر/م


———-
منبع:آرمان

پاسخ دادن

ایمیل شما منتشر نمی شود. فیلدهای ضروری را کامل کنید. *

*

3 × یک =