۞ امام علی (ع) می فرماید:
هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

موقعیت شما : صفحه اصلی » ويژه‌های خبری
وقتی حفظ نظام و آرامش کشور هدف عالی آنان بود
وقتی حفظ نظام و آرامش کشور هدف عالی آنان بود

وقتی حفظ نظام و آرامش کشور هدف عالی آنان بود

همسر شهید «علیرضا اشرف‌گنجویی» و خواهر شهید«محمدرضا ابراهیمی» در گفتگویی دغدغه شهیدان خانواده خود را تشریح کرد. به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی پایگاه خبری «اقطاع خبر»؛ ملیحه ابراهیمی همسر شهید «علیرضا اشرف‌گنجویی» و خواهر شهید«محمدرضا ابراهیمی» است. به‌مناسبت ایام گرامیداشت هفته دفاع مقدس با وی گفتگو کرده‌ایم. گفتنی است شهید «علیرضا اشرف‌گنجویی» متولد ۲۷ تیرماه […]


همسر شهید «علیرضا اشرف‌گنجویی» و خواهر شهید«محمدرضا ابراهیمی» در گفتگویی دغدغه شهیدان خانواده خود را تشریح کرد.

وقتی حفظ نظام و آرامش کشور هدف عالی آنان بود

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی پایگاه خبری «اقطاع خبر»؛ ملیحه ابراهیمی همسر شهید «علیرضا اشرف‌گنجویی» و خواهر شهید«محمدرضا ابراهیمی» است. به‌مناسبت ایام گرامیداشت هفته دفاع مقدس با وی گفتگو کرده‌ایم.

گفتنی است شهید «علیرضا اشرف‌گنجویی» متولد ۲۷ تیرماه سال ۱۳۶۶ که در عملیات آزادسازی تپه ۴۰۲ سومار به‌درجه شهادت نائل شد. پیکر شهید پس از تفحص در سال ۱۳۹۰ به آغوش میهن بازگشت و شهید «محمدرضا ابراهیمی» متولد ۲۰ شهریورماه سال ۱۳۴۷ سرآسیاب کرمان بود که در ۲۶ اسفندماه سال ۱۳۶۳ در عملیات بدر در شرق دجله به‌شهادت رسید.

ملیحه ابراهیمی در گفتگو با خبرنگار گروه فرهنگی پایگاه خبری «اقطاع خبر»؛ گفت: شهید اشرف‌گنجویی ارتشی بودند و بیشتر امنیت و تأمین آرامش کشور و مردم را مدنظر داشتند، از این جهت وظیفه خود می‌دانستند که از کشور دفاع کنند. برای همسرم دفاع از کشور، ناموس، انقلاب و دین مهم بود.

همسر شهید «علیرضا اشرف‌گنجویی» ادامه داد: شهید «محمدرضا ابراهیمی» برادرم، دانش‌آموز بودند، با بزرگان نشست و برخاست می‌کردند و از این جهت تمام اهداف وی عالی بود و حفظ نظام، کشور و ناموس را مدنظر داشتند.

خواهر شهید «محمدرضا ابراهیمی» عنوان کرد: همسر شهیدم «شهید علیرضا»، بسیار به مسئله آرامش اهمیت می‌دادند و این مسئله نسبت به خانواده، دوستان و اقوام همواره دغدغه‌شان بود و اگر متوجه می‌شدند کسی ناراحتی دارد و مشکل و اختلافی در خانواده دارند، تمام هم و غم خود را می‌گذاشتند تا آرامش را دوباره به این خانواده برگردانند.

وی توجه به بیت‌المال را از دیگر دغدغه‌های شهید «اشرف‌گنجویی» عنوان کرد و گفت: به‌دلیل اینکه همسرم مسئول آموزش پادگان لشکر ۸۸ زاهدان بودند عصرها ماشین دنبال همسرم می‌آمد. ما بیرون از شهر در جاده خاش منزل‌مان بود. برای خرید داخل شهر می‌رفتیم و وسیله نداشتیم، به همسرم گفتم ماشین دنبال شما می‌آید، همراه شما برای خرید بیایم. همسم گفت دیگر هیچ‌وقت این حرف را نزنی، این ماشین برای بیت‌المال است.

ابراهیمی اظهار کرد: برادرم «محمدرضا» زمانی که به‌درجه رفیع شهادت نائل شد، ۱۶ سال و دو ماه داشت. در آن زمان به حجاب خواهرانم خیلی توجه می‌کرد و البته خواهرانم مراقب حجاب خود بودند.

همسر شهید «علیرضا اشرف‌گنجویی» بیان کرد: برادرم شهید «محمدرضا» در وصیت‌نامه خود نوشته بود که کسانی که نماز نمی‌خوانند، اهل نماز نیستند و به ولایت اعتقاد ندارد در تشییع جنازه من شرکت نکنند. برادرم مخالصانه و عاشقانه، عاشق ولایت و امام بودند و مطمئن هستم که اگر الان بودند، پشتیبان ولایت فقیه بودند.

خواهر شهید «محمدرضا ابراهیمی» خطاب به جوانان امروز تصریح کرد: شهدا اهل عمل بودند، مسائل دین را با تمام وجود خود پیاده و خودسازی می‌کردند و اعتقاد داشتند که خداوند ناظر بر اعمال ماست و بر همین اساس مواظب رفتار خود بودند و سعی می‌کردند حرام انجام ندهند و انجام واجبات را سرلوحه کار خود قرار می‌دادند.

وی با اشاره به اینکه برادرم شهید «محمدرضا» از ۱۳ سالگی خواندن نماز را ترک نمی‌کرد، عنوان کرد: برادرم دفترچه‌ای را برای محاسبه نفس خود داشت و مسائلی از جمله نماز اول وقت، غیبت کردن، نگاه به نامحرم، توجه به درس را محاسبه می‌کرد.

انتهای خبر/م
 


———-
منبع:آرمان

پاسخ دادن

ایمیل شما منتشر نمی شود. فیلدهای ضروری را کامل کنید. *

*

15 − دو =