۞ امام علی (ع) می فرماید:
هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

موقعیت شما : صفحه اصلی » ويژه‌های خبری
شکست پروژه خاورمیانه بی‌ایران با وعده صادق
شکست پروژه خاورمیانه بی‌ایران با وعده صادق

شکست پروژه خاورمیانه بی‌ایران با وعده صادق

امام جمعه کرمان گفت: رهبر انقلاب با حضور در میدان و خطبه‌خوانی ضمن متحد کردن جهان اسلام پروژه خاورمیانه بی‌ایران را با اجرای عملیات وعده صادق بهم زد. به گزارش گروه سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «اقطاع خبر» حجت‌الاسلام والمسلیمن حسن علیدادی‌سلیمانی در گردهمایی فعالان مساجد که برای گرامیداشت شهادت سید حسن نصرالله برگزار شده بود، […]



امام جمعه کرمان گفت: رهبر انقلاب با حضور در میدان و خطبه‌خوانی ضمن متحد کردن جهان اسلام پروژه خاورمیانه بی‌ایران را با اجرای عملیات وعده صادق بهم زد.

شکست پروژه خاورمیانه بی‌ایران با وعده صادق

به گزارش گروه سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «اقطاع خبر» حجت‌الاسلام والمسلیمن حسن علیدادی‌سلیمانی در گردهمایی فعالان مساجد که برای گرامیداشت شهادت سید حسن نصرالله برگزار شده بود، گفت: در گذشته ما با یک نظم جهانی مواجه بودیم که دو قدرت دنیا را بین خود تقسیم کرده‌ بودند.
 
وی ادامه داد: یک قدرت آمریکا و کشورهای طرفدارش بود و دیگری شوری و متحدانش، پیمان ناتو آمریکا و غرب اروپا را در بر می‌گرفت و پیمان دیگر به فرماندهی شوروی و کشورهای شرق اروپا بودند، مابقی کشورها تنها می‌توانستند، هوادار باشند. 

امام جمعه کرمان گفت: ایران با اینکه سر سپرده آمریکا بود اما در پیمان ناتو حق عضویت نداشت و این عدم حضور سه دلیل مهم داشت؛ اولین دلیل این بود، کشورهایی می‌توانستند عضو باشند که حتماً در جغرافیای آمریکایی باشند و دوم اینکه دموکراسی باشند اما ایران آسیایی و شاهنشاهی بود و سومین علت کشوری باشد که توان حفظ امنیت آمریکا و اروپا را داشته باشند، بنابراین ایران هیچ حقی نداشت.

علیدادی سلیمانی ادامه داد: عملاً قدرت بین این دو گروه تقسیم شد و هرکدام برای قدرت برتر شدن تلاش می‌کردند و آمریکا گوی سبقت را ربود و با فروپاشی شوروی نظم نوینی بر پایه تک قدرتی در جهان شکل گرفت، در همین حین ایران نیز انقلاب کرد و یک نظام نه شرقی و نه غربی را شکل داد که به هیچ حزبی وام‌دار نبود و راه استقلال را در پیش گرفت.

وی افزود: هنگامی که انقلاب ایران پا گرفت، آمریکا دچار چالش شد و نظم نوینی در جهان شروع به شکل‌‌گیری با محوریت ایران کرد که قدرت تک‌قطبی بی‌معنا شد زیرا گفتمان امام راحل (ره)، انقلاب و جمهوری اسلامی جریان جدیدی را شکل داد و این نظم جدید جایگزین نظم جهانی شد علی‌رغم اینکه آمریکایی‌ها اصلاً به آن راغب نبودند، اما رخ داد. 

امام جمعه کرمان گفت: هرچه ایران پیش می‌رفت قوی و قوی‌تر می‌شد و چالش قدرت برتر با ایران بیش‌تر شد، سنگ‌اندازی آمریکای‌ها شروع شد و اولین چالش‌شان در مسیر هسته‌ای ایران برای عدم تحقق شعار «ما می‌توانیم»، بود، زیرا نظرشان این بود که اگر ایران در هسته ای موفق شود در مسائل دیگر هم خواهد توانست، پس نباید بگذاریم.

علیدادی‌سلیمانی افزود: چالش بعدی آن‌ها رقابت با کشورهای چین، روسیه و کره شمالی بود بنابراین برای اینکه ایران روزبه‌روز وضعیتش از لحاظ جهانی بهتر نشود، لذا آمریکایی‌ها فکر کردند که باید چهار راه را در پیش گرفت تا ایران به اهدافش نرسد که اولین هدف‌شان برای منزوی کردن ایران بود، پس فکر کردند که از لحاظ سیاسی ارتباطاتش را باید با دیگر کشورها قطع کرد.

وی ادامه داد: دومین راه‌حل‌شان این بود که ایران را به لحاظ امنیت در درون ناامن کنند و باید امنیت داخلی‌اش با مخاطره روبه‌رو شود بنابراین برای اینکه امنیت مخدوش شود باید آشوب‌ها و تظاهرات در ایران اتفاق بیافتد که نتیجه‌اش را در سال ۱۴۰۱ دیدیم. 

امام جمعه کرمان تاکید کرد: تحریم‌های همه جانبه و فلج‌کننده که توسط دو محور اصلی باید رقم می‌خورد برنامه‌ریزی شد، اولین محور باید از طریق وزارت خارجه اقدام شود و محور دوم وزارت خزانه‌داری آمریکا بود که با دلار ایران را تحریم کردند. 

علیدادی‌سلیمانی افزود: هدف‌شان این بود که سیاست‌هایی اتخاذ شود که هزینه‌های کشور ایران را بالا ببرند، درآمد پایین بیاید و ارزش پول ایران اعتبار خودش را از دست بدهد که در اقدامات اقتصادی آمریکایی بود.

وی ادامه داد: آخرین هدف آن‌ها محدود کردن نفوذ جمهوری اسلامی در منطقه بود تا کشوری کم‌نفوذ باشد که حتی در اطراف و اکناف خودش در جهان اسلام کشور قدرت‌مندی نباشد بنابراین سعی می‌کنند هواخواهان ایران را از معادلات منطقه‌ای حذف کنند پس دو شهید بزرگوار هنیه و نصرالله را طعمه خود می‌کنند.

امام جمعه کرمان با بیان اینکه با حذف رهبران جبهه مقاومت به دنبال انزوای ایران هستند، گفت: وقتی سید حسن نصرالله را شهید می‌کنند قبل از آن اسم عملیات خود را می‌گذارند «نظم نوین جهانی و خاورمیانه بی‌ایران» تا با این اتفاق ایران در انزوا قرار گیرد و گروه‌های مقاومت حزب‌الله لبنان و حماس جوری زمین‌گیر شوند که ایران از میدان خارج شود، بنابراین مجری این عملیات را رژیم غاصب صهیونیست قرار می‌دهند.

علیدادی‌سلیمانی با بیان اینکه ایران در وعده صادق از انزوا خارج و حتی بیش‌تر مطرح شد، گفت: سید حسن نصرالله که تمام وجودش را برای حفاظت و حمایت از رهبر ایران گذاشته بود را از معادلات منطقه‌ایی حذف کردند زیرا تا زمانی که او آن‌جا در لبنان باشد اهداف آن‌ها پیش نخواهد رفت بنابراین امروز به دو تا مسئله وحدت و عدم اختلاف بین دو تفکر تشیع و اهل تسنن باید بسیار توجه کرد.

وی افزود: با اختلاف بین تشیع و تسنن به ‌دنبال آن هستند تا جبهه اسلامی با هم متحد و همراه نشوند مخصوصاً با شهادت اسماعیل هنیه هدف‌شان ایجاد اختلاف بود برای همین در ایران او را ترور کردند تا بگویند ایران در برابر شهادت رهبر اهل سنت حماس سکوت کرد و اختلاف ایجاد شود. 

امام جمعه کرمان گفت: وحدت داخلی ما خار چشم دشمن شده است و وعده صادق ۲ تمام رشته‌های آنان را پاره کرد و خودشان مدعی شدند که هیچ وقت در تاریخ کشورهای اسلامی کسی به این اندازه دل مسلمانان را شاد نکرد زیرا جمهوری اسلامی توانست قدرت، شوکت، عظمت و جلال خود را به نمایش بگذارد. 

علیدادی سلیمانی افزود: جمعه گذشته رهبر انقلاب زیر سایه تهدید بود اما در میدان حاضر شد با اقتدار خطبه خواند جهان اسلام را متحد کرد و حضور گسترده و پررنگ مردم در نماز جمعه تهران نیز برگ زرینی را برای جمهوری اسلامی در حمایت از وعده صادق ۲ و عملیات‌های بعدی ایران رقم زد.

وی ابراز کرد: غم و حزن ما از نوع ماتم حسینی است که حماسه خلق خواهد کرد و کانون مبارزه علیه ظلم و صهیونیست مسجد بوده است بنابراین امروز هم وقت آن رسیده مساجد نقش مؤثر و مفید خود را اجرا کنند و کانونی برای جمع‌آوری کمک‌های مردمی جبهه مقاومت ایجاد کنید. 

امام جمعه کرمان در پایان خاطرنشان کرد: به زودی مدیریت مساجد به صورت واحد اداره می‌شود و با توجه به رهنمودهای مقام معظم رهبری، کانون‌ها، دفاتر بسیج، هیات امناها و امامان جماعت با وحدت رویه باید مساجد را اداره کنند که مانند یک سند تدوین شده است و به زودی این سند تحول را به مساجد اعلام خواهیم کرد. 

انتهای خبر/ طهماسبی
 


———-
منبع:آرمان

پاسخ دادن

ایمیل شما منتشر نمی شود. فیلدهای ضروری را کامل کنید. *

*

ده + 1 =